birinci nesil yazarı *
toplam entry: 151
toplam başlık: 0
bugün: 1
bu hafta: 5

422000verses

  • rap in sanat olduğunu kanıtlayan şarkılar

    coolio - gangsta's paradise , eminem - sguare dance
    #103177447 (10.11.2012 21:31)
  • dikkat is back konserinde selo nun konuşması

    ne oldu, rapin kalitesi yükseldi siz olmayınca?? artık iyice farkettiniz tabi kadıköy acilin siklenmediğini ? ego işin içine girdi tabi hahaha ama artık çok geç ne diyordu kolpa illuminati sitesi '' sorry,you are too late '' hahaha
    #102703861 (05.11.2012 22:41)
  • hiphop şiddet ve korku

    hepimiz yenilmek zorundamıyız lan bu hislere, hiphopın ne kadar pislik olduğunu artık görmelimiyiz sizce, çocukluktaki o aşırı güzel ama aşırı güzel hissiyatı yavaş yavaş kaybetmenin acısı var bende.ben bu hiphop'ın saf olan isyanını, temizliğini seviyorum oğlum,o ruhu seviyorum, işte o tamamen sikildiğinde artık iyice deliririm herhalde bu bi saplantı bende çünkü bu saplantıyla bu hastalıkla memnunum oğlum ben,ama görüyorum ki bu olayda gösterdi ki bana iyice hiphop bu ülkeye çok fazla be olum harbiden fazla geliyo amına koduklarıma, yanlış oldu olum işte bi yerde yanlış lanse edildi yanlış gösterildi bu ülkede, arabesk rapiydi, türk insanındaki o siktiğimin egoydu, şuydu buydu bi şekilde yanlış oldu ve çoğu insan sikti bu müziği, neticede bana 2 yolumuz var gibi geliyo ya içimizde yaşayıp hiphopu iyice şizofrenleşiriz ya da bırakırız mna koyim.
    #102648591 (05.11.2012 03:42)
  • selonun stili

    öyle bir rapçidir ki insanın bilinçaltına kazınır ve selam, selma,selpak gibi kelimeleri kullanacağın anda ağzından bir anda selo çıkar, veya serseri kelimesi mesela.
    #102647329 (05.11.2012 03:14)
  • selodan dayak açıklaması

    yazarken de biri yardım etti mi peki selo, artık iş teoman karadenizden de çıktı sadece senle biziz. neden tek halledemedin peki bu kadar sıkıntın vardı ki hiçkimse senin namusuna küfretmedi. gündem çabaları başka hiçbirşey değil ama inancın olsun bu konuda en az 10.000 rap dinleyicisi hemfikirki rap'in iğrenç selo. gerçekten.bu ortamdan elini çek artık. hiçbirşey de yapmadın yaptıysan da iyi yapmadın.iyi göstermediniz rap müziği senelerdir dinleyiciyim yeni yetme değilim izledim herşeyi. seni ulaşla arda'nın da pohpohladığını biliyor herkes. onların gazlamasıyla böyle yaptığını da biliyoruz.ama birşey diyimmi usta sende senin tayfanda hiphoplife'da zamanı gelince yenilicek emin ol.

    edit : hakaret yoktu dimi pardon *
    #102635107 (05.11.2012 00:31 ~ 00:42)
  • arda cantürk

    açık açık karının tekidir !
    edit : aksini iddaa edin kardeşim eksilemeyin
    #102628845 (04.11.2012 23:02 ~ 05.11.2012 00:32)
  • dünya çapında en iyi freestyle yapan mcler

    supernatural, immortal technigue..
    #102560816 (04.11.2012 00:42)
  • klibime fon lütfen

    bu ne kadar popülerlik, insanilik,yaşama sevinci soru şudur ki '' o ne özgüven o ??? ''
    #102559574 (04.11.2012 00:31)
  • sözlüğün 10 sene sonraki hali

    herhangi bi d&r'a bi rap albümü ya 15 20 tane gelir ya o olur,ya da ''rap bi de türkçe haa güldürmeyin beni panpeta ahı ahı ahı ''lara maruz kalırız.
    #102558969 (04.11.2012 00:26)
  • sözlükçülerin an itibariyle dinlediği şarkı

    eminem - i'm back ( beek is dıı inkıredibılllll!! )
    #102398492 (02.11.2012 02:53)
  • nicki minaj

    Götü güzeldir okey,bi de formata uyalım biraz.Bu orospu rap müzikte genel olarak ''Danish Roll'' adı verilen şarkı esnasında sesi değiştirerek farklı karakterlere bürünme olayına çok girer. Bunun dışında Eminem onun bu tarzıyla dalga geçerek Fast Lane adlı şarkısında ''take my peyniss in your eyniss '' diyerek adamı gülme krizine sokabilir.
    #102397663 (02.11.2012 02:40)
  • en iyi rhyme yapan türk rapçi

    Sadece kafiye olaraksa eğer Şehinşahtır. Anlam verme açısından bakarsak egzantrik kafiyeler yapan en iyi isim Allame derim. örn: ''otonom, bariton'' ''envanter, bepanthene'',anlamı açık ve net vericek ama fazla kafiye yapıcak derseniz Joker derim onunda kafiyeleri yaratıcı değildir çoğu zaman.
    #102396730 (02.11.2012 02:24)
  • dinlenilen şarkının hızının değişmesi

    vokalini hangi düzeyde bastırdığınla alakalı. buna sevinmelisin bence çünkü sesin değişken tek tonda değil.
    #99147416 (25.09.2012 11:51)
  • flowartdan açıklama

    Flowart saçmalamış çünkü yapamadığı müziği kimse sevmiyor diye deliriyo. Eğer okuycaksan bunu gerisini de oku.Ya birader sorunu azcık ama azcık kendinde ara.Mc'lerin çok aşırı derin düşünmesi gerekir. Senin sesinde bi sıkıntı var. Anlattığın şeylerin içi boş yaratıcı değil.Ya birader bir kere ama bir kere Mc'lik karakterine uymuş bir insanmısın ki insanlara bi ton laf yapıyorsun.Bir kere bol mu giydin bilader ?Ama yok üniversite'de olmuyor değilmi * .Sorun şu ki bu müziği yeterli düzeyde yapamadığını sende düşünüyorsun ama itiraf etme cesaretini kendinde bulamayıp bunun verdiği huzursuzlukla sürekli sorunu dışarda arıyorsun.Bu amına kodumun handeleri demetleri tv önünde küfürleşiyo ''para var huzur yok amına koyim '' deyip gündem çekmeye çalışıyo onlara bişey demiyolarda biz dissleşmediğimizde falan mı dinlenicez? Yapamıyorsundur bilader dinlemiyolarsa albüm almıyolarsa bu kadar basit. Eğer gerekirse bende kendime söyleyeceğim bunu zamanı gelince.Bak Contra'ya ses var her dalga var 1 Milyonu geçicek şarkısı. Aynı şekilde Ais Ezhel'de,Allame'de..Çünkü her birinin özel bir tarzı var özel stilleri var. Allah için yapmayın bilader sorunu başkalarına yüklemeyin. Bıktım amına koyim Flowart sorunlarından ne şımarıklık bu böyle lan.
    #99137606 (25.09.2012 04:33)
  • sokrat flowart kamufle alef joker barıştı

    iki tarafta nefret dolu birbirine aslında özellikle de Joker. Joker bunu isteyerek mi yaptı bilemiyorum ama '' yok lan ben bu lavuklarla barışmam '' diyecek kadar ortam sikebilecek bir psikolojiye sahip olmadığını biliyorum.
    #99137360 (25.09.2012 04:27 ~ 04:33)
  • hiphopun türkiyedeki yeri

    söylüyorum siklemiyosunuz ki bilader, arabesk'i bitiremiyorsanız hiphop'ı yaygınlaştırın. albüm alın ulan başka yolu olamaz bu işin.
    #85703220 (16.06.2012 21:17)
  • renegade

    eminem'in verse'ü bitirişine bayılırım.Jay-z ve türevlerini sevmiyorum. (bkz: kanye west) (bkz: lil wayne)
    #85702588 (16.06.2012 21:12)
  • kıssadan hisse

    ulan bu ne hahahaha söze bakın Allah için '' sana göre ben jipteki tikiyim, hiphoplife'daki yorumunu sikiyim '' harbi koptum ya ulan bunu kim rapçi yaptı bu kadar iğrenç basit bi söz olabilirmi ya,lan hiçmi dinlemiyo diğer rapçileri bu adam bu ne özgüven,o ne özgüven o )
    #84217903 (06.06.2012 19:19)
  • artık suç değil sevgi işleyin

    video klipteki 1.34teki kadın dersine çalışıp gelmiştir. (bkz: )50 Cent
    (BKZ vermeyi bilmiyorum)
    #83435199 (31.05.2012 16:44)
  • durduk yere adamın amına koyan şarkılar

    no.1 - bu benim hayatım
    #81364285 (12.05.2012 20:12)
  • facebook tan arabesk rapi kaldırma fikirlerim

    @8 herkesin üstüne düşen maddi açıdan müziğimizi kalkındırmak, gerisi çorap söküğü.
    #79392513 (21.04.2012 21:43)
  • bu benim hayatım

    öldürmüş tam anlamını bilmesemde murdered demek istiyorum. aşırı güzel. hiç böyle samimi birşey dinledinizmi. karanlığa bakın beatteki.
    #79172253 (19.04.2012 14:00 ~ 14:06)
  • facebook tan arabesk rapi kaldırma fikirlerim

    yeni sayfa açarlar sanki, mantıklı düşünürsek madem bunları bitirmek için bir yol yok, beyinlerin gelişmesini beklemek 20 yıl alır.o zaman madem bunları bitiremiyoz, bizde rapi yükseltiriz, albüm alırız yetenekli adamları yüceltip, yeteneksizleri ufaltırız beynimizi kullanıp, örnekler devam edebilir, yeterki üstümüze düşeni yapalım,ana fikri anladınız.
    #79112084 (18.04.2012 19:07)
  • satılık

    sahibinden linki eklenmiştir.
    #79111531 (18.04.2012 19:02)
  • kulaklık önerisi

    satılık başlığında akg k-55 satıyorum. referans ve mix için iyi bir kulaklıktır. ayrıca müzik dinleme olayını da üst düzey yaşatır insana. acil paraya ihtiyacım olmasa satmam pek bulunmuyor çünkü.
    #78864300 (15.04.2012 20:01)
  • gta san andreas rap müzikleri

    hele o ice cube - today was a good day yokmudur. olayı tamamen anlatır size.
    #78862760 (15.04.2012 19:46)
  • rap in bir dönem olarak görülmesi

    @6 herkes için geçerli olmaz. genelleme diyelim.
    #78862673 (15.04.2012 19:45)
  • farkında herkes

    paranız olsun da alın beyler,bu kadar çaba boşa gitmesin. editleyeceğim.
    #78862419 (15.04.2012 19:42)
  • satılık

    sol frameye almalıyım. acil gerek son kez bakılsın bi.
    #78862038 (15.04.2012 19:37)
  • satılık

    akg k 55 kulaklık ve mikrofon ayaklığı satıyorum,ikiside sağlamdır,detaylar için 0545 547 12 35 yarın açık olucak telefonum.ayaklık 30 akg 60 tldir.ikisi beraber 85 tl'dir.akg k55'de mixlerinizi yapabilirsiniz ve üst düzey müzik dinleme kalitesi vardır.normal bilgisayardaki girişlere jakı uyar.

    Sahibinden Link : http://web.archive.org/web/20121120065440/http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-muzik-studyo-ekipmanlari-kelepir-akg-k-55-81841251/detay/
    #78485975 (11.04.2012 13:16 ~ 18.04.2012 19:01)
  • ilk türkçe rap okuyan adamın şaban olması

    hemde freestyle'dır
    - kuzum bu şarkıyı ne zaman besteledin ?
    - bestelemedim uydurdum *
    #77507473 (31.03.2012 15:58 ~ 16:00)
  • arayın osmanı

    bu sözü içeren acapellayı disko kralı veya medya kralı'nda söylemiştir.
    #77507256 (31.03.2012 15:55)
  • katerina

    hoşgelmiştir, bayanların da yeridir burası.
    #77506947 (31.03.2012 15:51)
  • söz yazmak

    @31 harbiden iyiyse rapçi olsun arkadaşım ne anlamı var 10 sene uğraşıp halen birşey olamamış insanlar gibi, hiphop'a zarar verilmesini istemem. sadece bu rapçi olma konusu çok esnek olmasın düşünülmüş bir karar olsun ki,zaten hiphop zor toparlanıyo karışıklığa gerek yok.ama iyiyse gerçekten harbiden desteğin kralını da vermeye hazırım yani artniyetim yok.
    #77506642 (31.03.2012 15:47)
  • ucuz lokanta

    bu beat ne böyle birader be direk gözlerim doldu, bayıldım,bayıldım.
    #77506058 (31.03.2012 15:40)
  • bizik 3 final

    klip çok güzel, sözleri sevmedim pek, vokali de bana hitap etmiyor,ama klip çok güzel,her klibe böyle uğraşılsa keşke.
    #77505800 (31.03.2012 15:37)
  • keny arkana

    ne zaman bu ablamın elini öpücem merak ediyorum.
    #77505603 (31.03.2012 15:35)
  • gerçek yeraltı

    özellikle cannobresblog'u çok severim, yararlı bilgiler vardır.
    #77505366 (31.03.2012 15:32)
  • yazarların yaşları

    19 yıl 1 ay 11gündür dünyadayım,dur bakalım.
    #77504979 (31.03.2012 15:27)
  • sagopa kajmer

    dün rap yaparken günaha mı girdim şarkısını dinledim, eski zamanlarımı hatırladım.
    edit: ne dediysem şimdi ?
    #77504700 (31.03.2012 15:24 ~ 16:01)
  • intikam

    2008'de gece dışarda sigara'ya yeni başladığım zaman dinleyip dinleyip tribe girdiğim şarkı.
    #77504560 (31.03.2012 15:22)
  • classic

    beklediğim albümdür paramı hazırladım.
    #77504498 (31.03.2012 15:21)
  • k i m

    ben o tartışılan cümle hakkında konuşmayıp şarkının genelini eleştiricem. klip mekanları çok güzel ağzım açık kaldı resmen graffiti cennetiydi çok beğendim,new york'a ilgim iyice arttı. şarkının beat'i gayet güzel da poet döktürmüş yine. kayıt kalitesinden bahsetmek gereksiz zaten, kupa-a da mixini gayet güzel yapmış,tek sıkıntı lirikalite'nin çok basit olması, kitlen şöyledir,şu şekil bi punch'ım vardır tarzı sözlerden artık gına geldi, kafiyelerde vasat double rhyme'lar ekstrem şeyler değiller, üstüne bir de anlamsız şekilde birleştirilince sözler kötü oluyor. kalan şeyler güzel.10/6
    #76040203 (17.03.2012 13:16)
  • mertel kasetçilik single

    3.sınıf rockçı aydilgeyi youtube müyap kanalında geçemeyen şarkıdır. utanmamız gereken durumdur.
    #76039197 (17.03.2012 13:04)
  • sözlük yükseldikçe hiphoplife düşer

    eğer biraz daha uğraşılırsa 10 numara olucak, gereksiz yazar arındırılması, daha içerikli entryler gibi.
    #76036339 (17.03.2012 12:33)
  • freestyle king 2 dvdsinde ki iğrençlikler

    halen iğrenç lafları, halen.
    #75646736 (10.03.2012 19:02)
  • hiphopun ehli

    nakaratı iç açıcıdır.
    #75642120 (10.03.2012 18:10)
  • fuat ın adının çok geçmesi ama dinlememesi

    evet saygıyı hakediyor ama yaptıkları hep saçma şeyler oldu medya'da
    #75641864 (10.03.2012 18:07)
  • hiphopun türkiyedeki yeri

    bakın beyler bunun değişmesi için yapılıcak şeyler şunlar, şimdi bazı orospu çocukları var bazı şeylerin değişmesini istemeyen ama onlar için önemli olan para, tiraj,hit tamammı. şimdi plakçılar, medyaya sahip olan insanlar para nerden gelicekse ney hitse o ara ona yönelicekler bunlar için facebook sayfalarının falan bir önemi yok. sizce niye arsız bela bu kadar hitken bir bandrollü albümü yok çünkü o piçin sayfası 1 milyon olsada bir albüm çıkardığında alıcak 1 insan yok çünkü onu dinleyen gevende, apaçi lavuklar hepsi facebooktan dinliyor onu farklı bir portaldan da değil anlıyomusunuz onlar için adamın yaptığı müziğin bir anlamı yok müziğin yok okey. türkçe rap albümleri bir ton var ama 3000i geçmiyo satışları bunun sonucunda ne oluyo albüm çıktığıyla kalıyo bir kaç 2. 3. sınıf programa çıkıyorlar az birşey reklam oluyo ama birşey değişmiyo.bir albüm çıkınca ne kadar satarsa o kadar o albüme reklam yapılır anladınızmı para gelir gelen paranın bir kısmı da reklama harcanır. düşünsenize şimdi üniversite gençliği rapi sikik ergen müziği olarak düşünüyo ama bir disko kralına da poet'in çıktığını düşünsenize orda dur dünyayı falan söylediğini?ne olurdu sevilirdi adam.ama disko kralına çıkması için albüm biraz satılmalı anlatabiliyormuyum oraya da parayla çıkılır sonuçta.bu yo sözlükte 1.100 yazar var hepimiz o albümü almış olsak şimdi,ya da ttnetmüzik başlığında yazılan şeyleri yapsak adamı hit yapsak hani ne olur adam gibi bir mc'yi yüceltmiş oluruz.biz burdan geyik yapıyoruz ama maddi olarak destek vermiyoruz. burda da poetin yada ne biliyim pit10un başlığı altında 300.000 entry olsa ne olur. adamların baktığı albüm satış sayısı para getiriyor mu yaptığı müzik, niye halil sezai'nin her d&r da en az 20 tane albümü varda da poet'in bir tane bunları da düşünelim. mantıklı olan arkasında olduğumuz adamı çok yüceltmek hani derler ya herkes kapısının önünü süpürse hesabı bizde her çıkan albümü alsak,ama hepimiz birimiz değil, bizim mc'lerimizde hakettiği yere gelir dolayısıyla hiphop'da bir yere gelir bunu anlamalıyız artık.
    #75641692 (10.03.2012 18:06)
  • önyargı

    tamam iyi birşey toparlamaya çalışması eyvallah ama dünkü çocuk + jinekolog sonra ciddiyet isteği ??? ortamın bu duruma gelmesinin başlıca sebeplerindendir flowart ??
    #75639690 (10.03.2012 17:43)
  • kendilerini topçulara benzetmeleri

    hızlı yazılan sözlerdir, çekici olmayan benzetmelerdir.
    #75638757 (10.03.2012 17:31)
  • xnxx

    kafiyelerin anlamı bozduğu bir şarkı.
    #75636635 (10.03.2012 17:08)
  • freestyle king 2 dvdsinde ki iğrençlikler

    @24 kullandığın iğrenç kelimesi yanlış arkadaşım. şöyle düşünmelisin bütün herkes freestyle'da karşısındaki adamı taşlar değilmi,bu esnada güzel kafiyeler, punchline'lar üretenler yüceltilir, normal yapanlara da fena değildi gibi şeyler söylenir. adam tıkandı mı ki iğrenç diyorsun? şimdi dışardan biri görse adam direk no.1'e önyargılı olur biraz yapıcı olalım. diğer söylediklerin iğrençlik ama freestyle'lar iğrenç değildi. normaldi iyiydi çok güzeldi. değişelim mentalitemizi.
    #75635219 (10.03.2012 16:52)
  • fuat ın adının çok geçmesi ama dinlememesi

    Bence dinlenmemesinin sebebi'de sözlerinin bana göre saçma olması. fuat gibi rapçi olarak medya'da adı bilinen insanların o tarz saçma sözler yazması insanları rapten uzaklaştırdı. konusu olmayan, kopan giden, hadi kopsun gitsin konuda sözler saçma olmasın. rapim emin ol gelir nigga'lar vb. işte bu tarz hareketler sözler insanlara rapi sevdirmedi. düşünsenize siz olsanız medyanın yukarısında rapi tanıtan isimlerden biri olarak, fuat gibi mi yazardınız yoksa biraz daha insanlara sevdirmeye çalışırmıydınız? hadi o tarz şarkılar da yap ama çıkış parçaların olmasınlar.
    #75634809 (10.03.2012 16:46)
  • freestyle king 2 dvdsinde ki iğrençlikler

    @14 evet bak senin yok full capin,ben sana çektim metsuh aduketi metsu bir dövüş karakteri herhalde de tam ismini bilmiyorum.bu arada no.1'in freestyle'ı da normaldi.@1 neden bu kadar abartıldı ki bu bir iğrençlik değildir arkadaşım.
    #75632859 (10.03.2012 16:20)
  • intikam

    @5 internete verilmiş bir şarkıydı yanlış hatırlamadığıma eminim ama günlerce mp3ümde idi.
    #75631967 (10.03.2012 16:08)
  • 20 sene sonra t rap

    bir kaç sadece rap basan plak şirketine bakar, çok iyi olması.
    #75631580 (10.03.2012 16:03)
  • ttnet müzik

    beyler bu projeyi devam ettirelim bir slogan şart değil bence içerik neyse yazılır onunla alakalı birşey ama yapalım şu işi sürekli olan facebooktan bir event falan herkes yayar bu event'ı öyle öyle destek olmuş oluruz, bütün dinlenecek albümlerin linkleri verilir o şekil olur bu mevzuya kesinlikle varım.
    #75631248 (10.03.2012 15:59)
  • o kadar güzel ki o kadar olur

    hiphoplife'ın kalite kriterini ihlal eden, dolayısıyla amaçlarının para kazanmak ve yanındaki insanları yüceltmek olduğunun açık ve net bir delilidir.
    #75485502 (08.03.2012 23:43)
  • küçelere su serpmişem bazen

    beyler azcık düşünsenize.apo'nun bu tarzı dışardan insanlara rap'i sevdirir.hem underground hemde çekici baksanıza tam istediğimiz gibi.hem niye eleştiriceksek mantıklı cümleler bulamıyoruz?
    #75479856 (08.03.2012 22:50)
  • anıl piyancı

    ulan tamam düzgün rapçi olsun, grogi gibi aşırı basit sözler yazmasın, flow'um andırır izbandut'u gibi aşırı basit benzetmeleri falan bıraksın abi karı kız'lı da klip yapsın sorun değil.t-rap'in iplenmemesinin nedenlerinden biri de bu rhyme'ım siker, flow'um parmak ısırtır falan gibi içeriksiz kimsenin iplemeyeceği sözler.
    #74585667 (27.02.2012 20:45)
  • anıl piyancı

    lirikalite çok alt düzey, double rhyme'ı da bilmese ne olurdu diye düşünüyorum. herkesi eleştirmiyoruz bu arada, sağlam olun biraz sizde eleştirmeyelim bu kadar, gerçekten iyi ve yetenekli mc'leri, şahsen ben gördüğüm kusurlarını yazmayıp olumlu yönlerini yüceltiyorum.ama anıl piyancı'da bu kadar abartılıcak bir yetenek olduğunu düşünmüyorum. flow da hep aynı.
    #74585230 (27.02.2012 20:40)
  • söz ver

    nefes alıp verecek kadar yok akıl'daki flowu severim,iki mc çok güzel verse'ler yazmıştır. bayılırım.
    #74583164 (27.02.2012 20:17)
  • max payne

    sözleri çok basit,bu tarzla dinleneceğini de sanmıyorum, gelecek beklemiyorum.
    #74570535 (27.02.2012 17:32)
  • hiphopboom com

    işinizi çok ciddiye alın tek tavsiyem bu.
    #74461700 (25.02.2012 23:35)
  • 25 şubat devrap hiphop fest ankara

    şöyle bir şeyde var rap partilerinde, insan az olunca insanlarda reaksiyon az oluyor el sallama dans etme vb. daha az kopuyorlar, bunuda alakasız bir şekilde yazıyorum buraya ama aklıma geldi birden.
    #74459678 (25.02.2012 23:10)
  • 25 şubat devrap hiphop fest ankara

    yani varmıdır bir 500? bence o da çok azda
    #74459522 (25.02.2012 23:09)
  • 25 şubat devrap hiphop fest ankara

    peki kaç kişi vardı? ben doğudayım gelemiyorum bu partilere? sayıyı kız erkek diye ayırırsanız sevincem.
    #74458016 (25.02.2012 22:53)
  • anlatmak istemedim

    karanlık bir şarkı, istanbula giderken yolda 30 kere dinledim en az,çok basit görünen sözlere sahip olmasına rağmen ruha işliyor resmen, tavsiyemdir.
    #74431611 (25.02.2012 17:41)
  • flowart

    samimi olduğunu düşünmüyorum.
    #74431570 (25.02.2012 17:40)
  • beatsatinal com

    arkadaşlar iyi bir proje ama azcık destekleyelim her boka bu açıdan bakmayalım yeter. tamam beatler kötü olsun zamanla düzelicektir fena mı sanki böyle bir proje
    #74336687 (24.02.2012 15:12)
  • diabolic

    frontline şarkısı hasta hislerimi ortaya çıkarıyor
    #73703241 (17.02.2012 22:22)
  • rapçilerin para diye ağlaması

    hele şu keişan ile red iğrençleştirdi olayı , param yok, paramız yok,ah bir param olsa, otobüs bileti alamıyorum gibi 50 tane şarkıları var ya,hiçmi isim bulamıyorsunuz şarkılara, dinlemediğim için içeriklerini bilmiyorum ama hep gözüme çarpıyor.
    #73692465 (17.02.2012 20:14)
  • şarkı sözü tercümeleri

    immortal technigue feat. diabolic - frontline şarkısı'nın çevirisini yapabilecek olan bir yazardaş'ım varsa minnettar kalırım.
    #73692332 (17.02.2012 20:12)
  • olumsuzluklar

    ben kamufle'nin samimiyetine inanmıyorum zira,bir önceki albümünde komple medya'dan pisliklerinden bahseden bir şarkısı varken, gidip o dizide oynayamaz ben sanmıyorumki hayatını kurtarıcak kadar para veriyorlar, üstelik düzgün bir rol alabilirdi,o leş üçlü grubuna baksanıza, abaza,amele okulda siklenmeyenlerden,bu rapçilerin imajını nasıl siker,bi insan bunu düşünemezmi ha?o yüzden 1 kere bile dinleyemeyeceğim o albümü, fikrime katılan varsa aynısını yapsın mümkünse. bıktım amına koyim hiphopı sikenlerden harbiden.
    #73689129 (17.02.2012 19:38)
  • gençler bu başlıkta piyasayı temizleyelim

    bende varım bekliyorum organize olmayı.
    #73688280 (17.02.2012 19:31)
  • çocukluğumuz

    çocukluk, çevrende hiphop'la alakalı kimse yokken, şehrinde bir kaç tane dinleyen varken, onları da tanımıyorken, şehrinde bol giyim bulamayıp lc waikiki'den xside ürünleri aldırmaktır, annenin çantasından para çalıp hiphop tr dergisini almaktır..
    #73567432 (16.02.2012 15:43)
  • poetika nın az satması

    5 bin bekliyorduk arkadaşım 100.000 değil,100.000 kişinin da poetten haberi varsa 5.000i almıyorsa bu karaktersizliktir,5000 satsa en azından bir 10 milyar kazanırdı adam devam ederdi üretmeye biraz empati kursana, para önemli olmasada onlar için, albüm satmadığı zaman benim müziğim para etmiyormu gibi düşüncelere girerler tarkan 350.000 satarken.
    #73567279 (16.02.2012 15:41)
  • double rhyme

    rapçi arkadaşlarada bir tavsiyem var anlamı bozduklarını hissettiklerinde normal kafiye yapsınlar, çünkü ucuz battle'ları, double rhyme kasılmış ama saçma sözleri inanın kimse dinlemiyor, niye az dinleniyorum demeyin sonra, bakın çok dinlenen şarkılara hep anlam içerir.
    #73506859 (15.02.2012 22:08)
  • double rhyme

    anlam bozukluğu @25'in verdiği gibi örnekle aynı,ne alakası var sahnemin maliyeti değişik, beni dinleyen rapçilerin kafiyesi değişir'in.sorun şu ki double rhyme'ın oturması için bir insanın rahat 1 sene boyunca söz yazıp yayınlamaması gerek ki bunun sebebi anlamı bozucağındandır, asıl yetenekli mc anlamı bozmaz, konusunu devam ettirir,ve üstelik çok sıradışı kafiyeler yapar.ki ben bunu sadece eminem'de gördüm, türk olarak da pit10 ve ais ezhel bunu başarıyor, sıradışı kafiye değilde konuyu devam ettirme açısından, belki underground'da bilmediklerim de vardır ama.
    #73506529 (15.02.2012 22:04 ~ 22:58)
  • poetika nın az satması

    hit olmasın diyelim, yinede 2000 satmamalı en az 5bin satmalı ki gelişsin bazı şeyler, sırf beatleri için o albüm alınır, üstelik senede underground yani bizim sevdiğimiz insanlardan en fazla 5 albüm çıkıyor toplam canfeza vb. saymıyorum.her birini almak zorundayız yani, albüm kötü iyi diye bi lüksümüz yok, hangi albümü çok sevdik de çok aşırı aldık rap camiası olarak?
    #73505959 (15.02.2012 21:59)
  • game

    dreams şarkısı akılda kalıcıdır.
    #73306936 (13.02.2012 21:58)
  • k a s kes artik sesini

    bence istedikleri kadar reklam alsınlar, sürekli türkçe rap olsunda.
    #73273596 (13.02.2012 16:43)
  • bloke

    müdaafa-i rap vol.4 şarkıları ölümcüldür, özellikle son verse insanın içindeki şizofreni ortaya çıkarıyor.
    #73130088 (12.02.2012 03:52)
  • yazarlar gelişir sözlük değişir

    bence moderatörler ayıklasın sürekli, madem birşey açıldı peşinde olunmalı, burası arınsın, gerekirse bende.
    #73108914 (12.02.2012 00:52)
  • onuncu köy

    evet beklenenin altında,bir yerli plaka benzeri bir hit yok, buna rağmen 22000 satıyor bu da bir başarıdır.ama demekki daha sağlam bir hit olsa rap'te satar yani bunu anlıyoruz burdan.
    #73100564 (11.02.2012 23:47)
  • bilinmeyen rapçileri keşfedip destekleme isteği

    kesinlikle yeni rapçilere ihtiyaç var overground'dan, senelerdir ceza mı dinliyorsun sagopa'mı olayı dönüyor.
    #73090140 (11.02.2012 22:26)
  • düşündükçe

    öylesine yapılmış çok da eleştirilmemeli aslında
    #73089817 (11.02.2012 22:22)
  • patron röportajı için sorular

    professional albümünün satış miktarı sorulabilir bi de proffessional 3'ün ne durumda olduğu.
    #72678434 (08.02.2012 11:37)
  • mekan ı cehennem

    mathilda ölümdür, dört mevsimdeki raziel verse'ü ve nakaratı da çok güzeldi,o zamanlar satışa çıkmıştı herhalde underground olarak.tam emin değilim
    #72678327 (08.02.2012 11:34)
  • sözüm vinnie pazi ilah yapanlara

    iyide sevebilirler arkadaşım. çok sevebilirler. neden rahatsızlık duyuyorsun ki bundan. bence saçma.
    #72471220 (06.02.2012 12:14)
  • mc lere hakaret

    bir de şu var karakter bozulması var son 10 senede tüm insanlarda, internet facebook vb. portallarda bunu tetikliyor,mc birşey yapıyor, adam düşünmeden direk yorumu basıyor, hatırlasanıza myspacede böyle değildi, insanlar bir adama küfretmek için myspaceye üye olmalıydı falandı filandı hani,o yüzden böyle değildi biraz daha seviyeliydi hani herşey.bu da bir düşüncemdir.
    #72436730 (06.02.2012 00:38)
  • mc lere hakaret

    @7 haklısın kardeşim, şöyle söyleyeyim ki şimdi düşünün adam undergroundda,bir konseri var çıkışta sokakta insanlarla freestyle yapıyor hani, çok yakınlar ona dinleyiciler, bununla orantılı saygı duyulmuyor adamlara, hayatın içinden de bir örnek verirsek hani ne kadar uzaksan o kadar saygı görürsün samimileştikçe boka gider,her yönden profesyonelleşmeyi düşünebilirsiniz aslında, bunun getirisi şarkılara yansır, yaşanılan hayata yansır,o mc'nin herşeyi yükseldikçe hata yapmaz kolay kolay underground ruhu bozcak birşey yapmaz, şarkıları çok kaliteli olur, herşeyi kaliteli olur,bir eminemi düşünün mesela, dolayısıyla küfür veya hakaret yemez, benim görüşüm bu.
    #72436486 (06.02.2012 00:36)
  • mc lere hakaret

    mclerin profesyonel sanatçılar olmadığından, ulaşılabilirlikleri kolay olduğundan vb. sebeplerle çok rahat insanlar hakaret ediyor.
    #72413389 (05.02.2012 21:16)
  • bir gençlik çığlığı

    bir türlü okuyamadığım çok merak ettiğim kitap
    #72413138 (05.02.2012 21:14)
  • sağ ve sol bacak arası disstape

    pek diss içermiyordu, küfür,belaltı vardı aşırı.
    #72181191 (03.02.2012 21:41)
  • maxclub tv

    hep beraber televizyon kanalı açalım beyler bir tane, çok mu ütopik?
    #72180886 (03.02.2012 21:38)
  • without me

    deadly tracktir,bir insan o kadar hasta şarkılar yazıyor,bi de aşırı eğlenceli bu şarkı gibi, nasıl oluyor anlamıyorum.
    #72180060 (03.02.2012 21:30)
  • inat ece

    ismin sikikliğine baksanıza arkadaş, dinlemeye lüzum varmı?
    #71924492 (01.02.2012 21:12)
  • poetika

    onca çabama rağmen en fazla 2-3 kişiye bu albümü aldırabilmişimdir. eminimki burdaki yazarların rahat 500ü almamıştır o albümü, yazık harbiden.
    #71902604 (01.02.2012 17:53)
  • bir zamanlar hiphop ve kadıköy balonu

    Eskiden bir heyecanım vardı onlara dair tabi, zamanla gerçekleri gördüm, onlar gerçekten de bir bakıma zarar verdiler rap'e,yayılmasına destek oldular tamam ama saçma sözleriyle de işin medya kısmına iyi bir reklam yapmadılar.
    #71902136 (01.02.2012 17:48)
  • joker

    kingsize 5 çok iyidir. karanlık ses tonu'nu iyice hastalaştırırsa ölümcül olur.
    #71735735 (31.01.2012 12:34)
  • grogi

    şişirilmiştir. hidra öldürmüştür.
    #71735629 (31.01.2012 12:33)
  • beyaz diş

    grogi murdereddir.
    #71735472 (31.01.2012 12:31)
  • anlat

    ulaşın eski bir şarkısıdır.
    #71735453 (31.01.2012 12:30)
  • ais ezhel 26 ocak 2012 gebze

    gayet güzel
    #71735426 (31.01.2012 12:30)
  • pit10

    türkçe rap'in en bilinçli mc'lerinden.en iyi tanıtabilecek insan diyeyim. beyni yüksektir ileriyi görür.son albüm gayet kaliteli,ama biraz daha uğraşılabilirdi diye düşünüyorum. bunu da biraz türk rapinin umutsuzluğuna bağlıyorum onun. saygılarımı sunarım.
    #71735409 (31.01.2012 12:30)
  • tanışmak istediğiniz mc

    no.1 i merak ederim.
    #71735127 (31.01.2012 12:26)
  • red ağlarsın

    niye böylesin red niye böylesin ? ya biraz profesyonel düşünsen bu işi, azcık kendinde hata arasan ne olur, kaliteli adamlara baktınmı hiç nasıl insan olduklarına, nasıl davrandıklarına,sen gidip sırf arkadaşın diye herkesle feat yaparsan, facebookundan saçma saçma şeyler paylaşırsan insanlar sana nasıl saygı duysun azcık düşün abi. biraz da hatayı kendinde ara ya yeter yani.
    #71735084 (31.01.2012 12:26)
  • ilk dinlediğiniz mc kimdi

    eminem - cleaning out my closet
    #71667211 (30.01.2012 22:00)
  • redin kendini belli etmesi

    Beyler şimdi bir insan Rap müzisyenisye ona göre bir adam olucak. karakterini ona göre şekillendiricek. hangi rapçi facebook profilinden bu kadar laubali oldu bugüne kadar.bir rapçi ne kadar ulaşılmaz, özel hayatını belli etmeyense o kadar kaliteli rapçidir ve bu müziği bir sanat olarak görüyordur.ama bu adamlar orospuların peşinde açık ve net. bunlar kalite düşürüyor beyler.siz da poet'in veya pit10 un kızlarla ilgili saçma saçma tespitler sütyensiz gel bana kaşar hahaha gibi yani o denli laubal ve yavşakça şeyler paylaştığını gördünüzmü?bu adamlar sanatçı değil olamaz da başka birşey demiyorum.
    #71666781 (30.01.2012 21:56)
  • söz yazmak

    @1 şunu sorucam,bir da poet bir sansar salvo olacak irade'ye,sese, kafiyeye,flow'a sahipmisin-olabilirmisin? potansiyelin varmı? sadece bunu merak ediyorum? söyleyiş tekniğin güzel'mi? hepsini bir sor kendine cevap ver sonra ?
    #71632393 (30.01.2012 16:58)
  • gelinebilecek son nokta beyler

    ulan bir rapçi bu kadar karaktersiz, laubali,yavşak olabilirmiş ya.sikiyim seni keişan sikiyim seni iğrenç beyinsiz.
    #71631928 (30.01.2012 16:55)
  • beyaz diş

    bir insan grogi'nin yanında değil, demekki hala umut var
    #71631051 (30.01.2012 16:48)
  • kusturan kafiyeler

    herkes
    merkez
    #71630241 (30.01.2012 16:41)
  • mecburum sanki

    bendeki yeri apayrı bir şarkıdır, insana underground ruhu aşılar özellikle kış aylarında dinlerseniz.
    #71630165 (30.01.2012 16:41)
  • kusturan kafiyeler

    kayıp ayıp * :)
    #71526885 (29.01.2012 21:24)
  • rapci dediğin

    yavaş yavaş delirir her yönden
    #71526226 (29.01.2012 21:18)
  • boşa koşmak

    grogidir boşa koşmak
    #71526063 (29.01.2012 21:17)
  • beyaz diş

    fame değil kesinlikle biri bunu yapmalıydı. grogi bulunduğu yeri haketmiyor. rapi iğrenç, içeriksiz.
    #71525811 (29.01.2012 21:15)
  • en kaliteli dissleşme

    sefalet - olympos'tur
    #71523629 (29.01.2012 20:55)
  • söz yazmak

    niye rap yapmak istiyorsun arkadaşım ? kötü niyetli değilim merak ettim.
    #71523343 (29.01.2012 20:52)
  • kusturan kafiyeler

    saygı
    kaygı
    #71433057 (29.01.2012 00:14)
  • professional 3

    arkadaşlar almadınız albümleri, destek vermediniz sonra patron geri gelsin.bir yazar yeraltından yeryüzüne albümünün 400 600 arası sattığını söyledi bu iyimi sizce?
    #71268622 (27.01.2012 17:31)
  • professional 3

    @4 bence halen alabilirsin.d&r dan online ya da gidip bir şubesinden?
    #71268419 (27.01.2012 17:29)
  • jedi mind tricks

    when all the light dies adında ölümcül bir şarkıları vardır. sondaki kadın yarar dinleyeni sesiyle.
    #71268284 (27.01.2012 17:28)
  • mertel kasetçilik single

    turkcell müzikte 4 tl karşılığı direk 4 şarkı albümü indirebilirsin. Böylece direk 4 tl farazi ve kayra'yı desteklemiş olursun,ya da 100 hak yapıp 100ünü de aynı adama harcayabilirsin.ama direk albümü indirmek zahmetsiz 4 tl'ye hem aynı parayı kazandırmış olucaksın.ben bugün ttnetten 100 hak yapıp 100ünü de mertel kasetçiliğe harcadım. böyle olmalıyız bence. sikindirik berbat rockçılar bile kaç dinleniyor müyaptan ttnetten, bizim yaptığımıza bakın.2sini de toplasan 35000 falan ediyor. ayıptır ayıp böyle olmaz bu iş.
    #71267914 (27.01.2012 17:25)
  • hiphop mu yoksa okumak mı

    Öss zamanı sadece hiphop değil herşeyden uzaklaşki, üniversite zamanı çok aktif bir şekilde hiphop'a destek verebilesin. Okul bitip işe girdikten sonrada maddi olarak çok desteğin olur, üniversitede de olur da meslek zamanı hiphop adına çok şey yapabilirsin. Hiphop zaten gönlündedir bir yere gitmez.
    #71267455 (27.01.2012 17:21)
  • tepki

    @20 sesi içmekten vb. şeylerden gitmedi. kendisi öyle kullanıyor sesini. tabi yanlış bi kullanım yine de kendisiyle konuşmak lazım.ama yaptığı tarza göre o ses yakışıyor. yanlış kullanıyorsa eğer inşallah bozulmaz sesi.
    #71015181 (25.01.2012 16:20)
  • yeni nesil rapçilerin kendilerini nimet sayması

    Benim görüşüm Ais Ezhel yetenekli lakin yanlış isimlerle beraber, bakıyorumda ya bi rap müziği çok basitleştirme var hepsinin tavrında şarkılarında facebook sayfalarında ne biliyim biraz düşünün bunu.
    #71013905 (25.01.2012 16:10)
  • karaktersizlik sorunu

    Gittikçe gelişen bir sorun. Rapçilerde sonunda karaktersizse belli ediyo bunu, etmeyenler de var yani çok yazmıycam sıkıntı var ki 2000den sonra başladı bütün problemler bence (ya da aşırı hızlandı)
    #71013195 (25.01.2012 16:03)
  • freestyle king 3

    Ya şu rezerve saçmalığını bırakın, yorumunuz yoksa susun burayı da başka hiphop portalları haline getirmeye çalışmayın yeter. beyninizi hiphoptan uzak tutun
    #71007779 (25.01.2012 15:17)
  • santi

    Hayır hayır hayır, lirikal hayal güçsüz, detaysız direk yazılmış sözler,bu müzik böyle olmamalı, illaki biraz şöhret çünkü 5 6 tane albümü var.ses güzel, flow normal,ama lirikal aşırı kötü gerçekten.bir yere geliceğini sanmıyorum.
    #70917383 (24.01.2012 21:08)
  • emre baransel

    Classical mixtape çok güzeldir,ses tonu ve flowu hoştur, kafiyelerini hep geliştirmeli diye düşündüm, arkadaşlar sizde abartmayın ne o kötü yorumlar.
    #70915171 (24.01.2012 20:50)
  • mertel kasetçilik single

    1 tane Da Poet remix,1 Tane Da Poet remix enstrümental,1 tane enstrümental,147 tane Mertel Kasetçilik olmak üzere 150 tane avea müzikten indirdim,ben bir hiphop'çıyım derken vicdanım rahat.
    #70785770 (23.01.2012 19:05)
  • redden mualife mesaj

    Dinleyiciler kudursun, taraftarlık yapsın onları uyut, adamla mesajlaş. Tamam mesajlaşma demiyorum ama dinleyicileri kudurtma onlara da anlat mevzuyu arkadaşlar kanlı bıçaklı savaşa çevirmeyin bunu diye. yanlış Red yanlış.
    #70783304 (23.01.2012 18:43)
  • fatih bakioğlu

    Mekanı cennet olsun, böyle yeni çıkan, tutup tutmayacağı belli olmayan bir kültüre destek vermiş olması 10 numara bir insan olduğunu gösterir. Allah rahmet eylesin.
    #70782987 (23.01.2012 18:40)
  • hayki

    Hayki güzel bir mc lakin battle trackleri çok hayal güçsüz, kalan türlerde başarılı, vokal kabiliyeti yüksek. Birkaç Milyar Soluk albümünü bekliyorum.
    #70782658 (23.01.2012 18:37)
  • old school parçaların beğenilmemesi

    oldschool parçaları beğenmesemde aşırı bir saygım var o mc'lere, şuankiler daha iyi yani yeni nesilin kafasına göre ürettiğinden bize daha iyi geliyor lakin eski mc'lerde çok çaba gösterdi bu iş yayılsın diye, sırf bu yüzden oldschool rap'e karalama yapılmamalıdır. tabi yanlış tanıtanlar da isim vererek öldürülebilir.
    #70766694 (23.01.2012 15:56)
  • old school raplerin ciddi ciddi kötü olması

    şuanki zihinlere, kültüre,değer yargılarına, yaşama biçimlerine göre elbette oldschool rap kötüdür ama o zamanlar öyle değildi. tamamen nesil değişimi ile alakalı
    #70766438 (23.01.2012 15:53)
  • yeraltı operasyonu sözlük

    beyin içeren rahatlık olmalı bence beyinsiz rahatlık Rap'in genelinde çok , moderatörler çaylağı yazar yaparken biraz düşünmeli sayısı önemsiz, aktif,bilinçli yazarlar olmalı.
    #70766119 (23.01.2012 15:50)
  • bossman

    güzel yapıyorlar, aktifler ama aynı tasarımlar gidiyor hep biraz stillerine esneklik kazandırsalar tadından yenmez
    #70760615 (23.01.2012 14:50)
  • türkçe rapte hangi albüm ne kadar sattı

    Poetika 1800 2000 arası demişti Da Poet röportajda,E.S.N.E.A 3000se iyi istanbula gittiğimde onu da alıcam arşive ekliycem. Onuncu köy güzel satmış 22.000 Ceza için mümkün bence iyi bir rakam yani. Seramoni efendisi 17000 olamaz olsa olsa 3000 3500 civarıdır. bunların arasında en zoruma giden Poetika'nın o rakamda kalmadı. Patron'unkide içimi acıttı. Albüm alalım arkadaşlar !!
    #70759536 (23.01.2012 14:38)
  • türkçe rap klipleri izlenme oranları

    Çok özel bir çalışma, herşeyine sağlık * Anıl ve Grogi'ye bende takıldım, haketmiyorlar,haketmiyorlar.
    #70681668 (22.01.2012 21:43)
  • tepki

    Bence çok başarılı, araştırılırsa çok önemli bir mantaliteye sahip olduğunu göreceğiniz, storytellingi kumpasla sevindirmiş, gece mavisini şimdi değilde ruhumu çok yüksekte hissettiğim zaman dinleyeceğim bir MC.
    #70676303 (22.01.2012 21:03)
  • xir gökdeniz

    Sözleri saçma bence Türk Rapinin %80 i gibi,''rakibinin adı gök,sen daha rahat ol - çünkü benim kafam hep sağ sağ sol ?? bu kadar basit adamlar oldukça...
    #70669153 (22.01.2012 20:05)
  • poetika

    Sonuna kadar parayı hakeden bi albüm,20 lira olsada çekinmeden verilirdi, üstelik satışı 1800 2000 arasındaymış, gidip intihar edelim. Müziğimizin gelişmesinin tek yolu sanatçılara kazandırmaktır başka yolu yok.13 lira birşey ya.
    #70668014 (22.01.2012 19:55)
  • mertel kasetçilik single

    Arkadaşlar. Dinleyelim indirelim bakın çok az kaldı dinlenme sayısı ttnet 4000 muyap 23000binde 27000 eder ki bu da en fazla 300 400 lira kazandırmıştır kayra'ya.Önemli olan aslında para kazanması değilde insanların Rap'e olan desteği görmesi. Düşünsenize bu single aşırı dinlendi sattı. Diğer Rap'çilerinde yolu açılıcak.O zaman bu iş gerçekten bir sektör haline gelir, kendimize Hiphop'çı diyosak bunu yapalım!
    #70667580 (22.01.2012 19:51)
  • mertel kasetçilik single

    inatla kaç gündür alamadığım single, ttnet müzikte 100 şarkı hakkı yapıyorum mesaj gelen sim kartımı kaybediyorum, avea müzikten 200 şarkı hakkım var onu kullanamıyorum çünkü avea hat bulamıyorum, deliriyorum,hoşuma gitmiyor *
    #70666229 (22.01.2012 19:38)
  • redtube

    Red'in dissinden kat kat iyi olmuş bence ,özellikle Red iplememiş iplese başa baş giderlerdi gibi geliyo.Ama harbiden Red iyi bi mc olsada çok hatası var sen git sırf arkadaşın diye diss denen önemli bi olayda beceriksiz bi adamı yanına al.biraz profesyonel düşünsün artık ayrıca şu laf da çok hoşuma gitti : bi dahakine bi kadına okutda tutsun *
    #70627809 (22.01.2012 12:33)
  • melden açıklama

    bence tamamen saçmalık, çünkü bu adamların yaydığı hiphop tamamen anlamsız sözler içeren kalitesiz şarkılardı özellikle alaturka mavzere bakın, tamam yayılmasına destekdi ama çok yanlış yaydılar
    #70439968 (20.01.2012 19:43)