türkiyedeki trap şarkılarında melodi eksikliği - bol sözlük

türkiyedeki trap şarkılarında melodi eksikliği



başlık no:40275 okunma:1304



  1. ‘’ya rep bu ne melodisi yiaaaa gidin r&b yapın o zaman’’ gibi söylemlerde bulunuyorsanız eğer,trapin bir müzik olduğunu unutmayın(sadece kulağa hoş gelsin demiyorum ruh ve hissiyat çok önemli. zaten ‘’trapin ülkemizde anlaşılmaması’’adlı yazımda açıkladım ne demek istediğimi,isteyenler bir göz atabilir #341911)Amerikada autotunelu hatta trap olan şarkıların hepsi müzikal anlamda inanılmaz bir seviye(belki old school trap yapan isimleri başka bir kefeye koyabiliriz) flow rapper olarak geçen dababy,nle choppa gibi isimler ve hatta mumble rapperlar bile müzikal anlamda çok başarılı.
    Genel olarak rapin bu kadar mainstream olmasındaki temel sebebin müzikal değer olduğunu unutmamak gerek
    (bu arada müzikalden kastım r&b değil kısaca fast rap de yapılsa süslü olması ve sound olarak kulağa güzel gelmesinden bahsediyorum)

    yazımıza eski rap seven bir çok isime göre traplord olan ceg ile başlayalım:
    ceg biraz bayık bir vokal kullanıyor,vokal olarak gunna ile benzetiyorum(yung bans kadar sessiz ve mumble değil o yüzden gunna dedim)
    gunna’nın şarkılarında melodi dans ediyor singing flow kullanıyor kısaca kulağa çok hoş bir ‘’şarkı’’ olarak geliyor ama ceg ise hiçbir şarkısında melodik flow kullanmıyor son derece sıkıcı geliyor bana o yüzden
    (sokaklar şarkısında vokal değişimi çok tatlıydı o şarkısı gayet iyi)
    mesela hennessy şarkısında bile çok düz ve sıkıcıydı
    ceg melodic flowları keşfederse inanılmaz bir seviyeye çıkar

    yeni nesil türkiye müziğine çağ atlatan ben fero ile devam edelim:
    halk arasında bilinen adıyla heceleme flowu yaparak sevildi
    ama o flowu müzikal anlamda çok kötü yaptı(özellikle mahallemiz esmerde) klasik herkesin bildiği migos bu konuda ne kadar süslü ve başarılı bakabilirsiniz(zaten bu flowu nerdeyse herkes
    kullanmıştır) sonrasında yaptığı şarkılardaki flowu nasıldı hiçbir fikrim yok zaten(izmirin ateşi vb...) yani çok tuhaf ve yetersizdi
    ne kadar sevilse bile müzikal anlamda çok kısıtlı bir isim bence
    (her ne olursa olsun yeni işlerini heyecanla bekliyorum eskiklerini giderir umarım)
    ferhat yılmaz şarkısında singing flow kullanmadığı halde müzikal anlamda çok başarılıydı üçe başa bakamam jenga gibi şarkılarda da başarılıydı
    bir de ek olarak sanki son zamanlarda fero biraz daha hızlı rap yapıp bakın ben hızlı rap de yapabiliyorum mesajı vermek istiyor.Bunu yapmak yerine her anlamda soundunu daha da geleştirip hitlerine hit katsa


    şimdi de sıra autotune ile özdeşleşmiş keişanda .keişanı 2ye ayıracağım
    Duygusal keişan ile yazmaya başlayayim:nakaratları gerçekten iyi ve kulağa takılan cinsten oluyor.Ama verse’leri çok sıkıcı ve çok düz(karanlık şarkısında o düzlük hoşuma gidiyor ama elmas,düşerken gibi şarkılarda rahatsız ediyor) haala şema olarak türkçe rap şemalarını kullanıyor bu durum da onu müzikal anlamda çoook kısıtlıyor.
    lil tjay,polo g lil durk,biraz hood kafası da olsa rod wave , emo rap diye geçen juice,xxx gibi isimler müzikal anlamda çok çok daha zengin ve iyi.
    (sadece bu isimlere de bakmamıza gerek yok roddy ricch,travis scott,migos,young thug gibi isimlerin yaptıkları duygusal şarkılara da bakabiliriz)

    aranan adam 2 keişan ile devam ediyorum:ilk olarak her ne olursa olsun trap duruşunun iyi olduğunu söylemek isterim. Ama o albümün çoğunda sound çok yetersiz gelmişti bana.hemen hemen her şarkıda; adliblerde kelime tekrarı flowu,ben ferodan da düz’’heceleme’’ flowu vardı ve sound anlamında öyle aman aman bir iş yoktu(iyice derine süper bir işti)
    amerikada klasik has autotune kullanan isimlerden nav travis scott ve hatta t-pain sound anlamında mükemmel
    2012de cızırtılı autoune kullanan speaker knockers bile harikaydı müzikal olarak.Keişanın autotune kullanıp biraz düz flow kullanması beni üzüyor umarım bu eksiklerini düzeltir

    anıl piyancıya da ayrı bir parantez açayim hemen:
    trap şarkılarının hemen hemen hiçbirisini beğenmiyorum ama döndüm durdum,bırakmam doğru mu gibi şarkıları keyif veriyor

    modd’tan da bahsedeyim hemen:
    trap kafası mükemmel olduğu halde soundu biraz kısıtlı geliyor azıcık renk katsa muazzam olur.BU dediklerimin hemen hemen aynısını bixi için de düşünüyorum anka albümü sıkıcıydı ama bixiden çok ümitliyim

    peki soundu iyi olanlar yok mu tabii ki de var:)

    lil zey tam dediğim gibi müzikal anlamda çok iyi

    ezheli trap olarak eleştirdiğim halde sound anlamında gaaayet iyi

    murda arada düz konuşma flowuna geçse bile müzikal anlamda iyi

    çakal bilinçsiz olduğu halde sound olarak kulağa iyi geliyor

    şehinşah yer yer fast flow yapsa bile ve trap ruhu olmadığı halde kulağa hoş geliyor(ama yer yer bi o kadar da kulak tırmalıyor)

    lia shine da azıcık gelişse tam dediğim seviyeye çıkar

    maw zaten türk trippie redd

    batuflex bentley sound anlamında tam istediğim gibiydi

    myndless flexin panda gibi şarkılarında hızlı rap yaptığı halde soundu büyüleyeciydi

    mavinin sesi çok iyi ve farklı tarzlar kovalayan bir isim o da sound anlamında başarılı,abisi defa ise daha farklı şeyler denese de onu da beğeniyorum

    köksal havalı hep ve spaceshipte tammm dediğim gibiydi

    motive düz rap yaptığı zaman bile sound olarak keyifli oluyor

    uur hele direkt melodi anlamında süper

    burry soprano melodicten yüreyebilir gibi ama şimdilik tam beceremiyor gibi,umutluyum ama

    byte ne soruyon şarkısında muazzamdı.Klasik melodic rap flowlarını kullanmıştı.Tam anlamıyla melodic rap yapan ilk kişi olucak galiba(mosey 24kgoldn tecca tarzı) ek olarak carti type beatlerde de şarkısı olucak. SÜPER

    lvbel c5 özellikle mumble yaptığı şarkılarda kulağa iyi geliyordu,zoru başarıyordu yani(:

    jefeye kesinlikle değinmeliyim özellikle şerefe şarkısında old school vibe’ında olsa bile sound çok iyiydi

    (bu arada benbütün rapçiler hep böyle müzik yapsın demiyorum benim asıl dediğim bu tarz yapmayı deneyen ama hiç yapmayan rapçilerin böyle yapması)



    VE ve ve ve gelelim khontkara:
    100 albümü ve trapkhont 2.5 albümlerinin soundu innnnnnnnanılmazdı
    adlibler mix flow melodi vokaller hepsi 4/4’lük
    khontkarın düz sıradan rapi de müzikal anlamda çok iyi(wave gods-görmedin böylesini-canavar-imkansız-rdkyszn freestyle-gelemem) ama hepsi geçecek kime ne olmaz gibi şarkıları anormal bir seviyeyken o tarz ‘’uzay soundu’’ndan devam etmesini isterim
    (canavar imkansız rdkyszn gibi şarkılarda düz rap yapması bayaaaa yakışmıştı onlara da gerek var ama ağırlık olarak uzay sounduna ağırlık vermeli bence)

    yazımın sonuna gelmiş bulunuyorum sonunda hahahaha.trapi sevin trapi kucaklayın görüşmek üzere :D
    taygun
    8/5/2021 15:00 ~ 08/05/2021 15:26
    heart_plus : 8 stat_minus_2 : 0 


  2. 4 nota synth kullanıldığı içindir
    bilal
    8/5/2021 15:12
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  3. çok iyi bi yazı, şam ve uzi'yi unutmuşsun sadece sanırım, onları da değerlendirmeni isterdim, bana kalırsa uzinin müziğini beğenmeyen bir çok kişi olsa da soundda ve nakarat yazımında nerdeyse ustalaşmış bi isim, kan albümünde boom bap, kafa sesi, semt rapi, gibi tarzlar da denemişti yelpazesinin geniş olduğunu görmek de güzel benim açımdan, gelecek vaad eden bi isim.

    şam ise, abi adam ciddi anlamda başka bir şey ya, hem trap soundu kullanıp hem de bu kadar liriklere ve anlatıma, ritme, kafiyeye sahip olan bir tek ceg var şam ile birlikte, yeri geldiğinde dans ettirir yeri geldiğinde düzeni sorgulatır yeri geldiğinde yaşadığı psikolojik sorunları falan yansıtır, şuan 4 gözle şam'ın yakında çıkacak olan albümünü dinlemeyi bekliyorum. tekrardan belirtiyim güzel yazıydı +ladım

    edit: herkes çakala söverken vurguladığım şey soundunun gerçekten iyi olmasıydı, puşt, pb free, kan ve de ter, gibi şarkıları örnek verebilirim. hani lirikleri cidden ultra anlamsız ve beğenmiyorum fakat bu sound olayını beceriyor bilinçli mi değil mi bilemem tabii çakal yorumunda mantıklı biri olduğunu anladım
    anonim
    8/5/2021 18:14 ~ 08/05/2021 18:20
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  4. @3 hemen yapayim yeter ki istek olsun hahaahah (:

    uzi gerçekten iyi nakarat yapıyor,türkiyede en catchy nakarat yapan isim olabilir.ama verse'leri o kadar düz ki dümmmmdüz.adlib olarak sadece yayayaaa diyor o kadar.Büyük bir vizyon ve sos(çeşitlilik) eksikliği var
    (mektuptaki verse'ü çok iyiydi ama her anlamda)
    kan albümünü hiççç beğenmemiştim sound olarak ama kendi açımdan mortal kombat için daha umutluyum

    şamın ise efsane şarkısında kullandığı vokal ve flowa bayılıyorum ama işte hissiyat olarak beklediğimi alamadığım için pek dinleyemiyorum. şam beni daha çok zamansız,kader ve oyunlar,karanlık zaman gibi atmosferik ve kederli işlerinde yakalıyor genel olarak soundunu pek beğenmiyorum

    hazır yazıyorken çooook sevdiğim bego hakkında da biraz yorum yapayim:
    sesi bazen itici de olsa çoğu şarkısını beğeniyorum özellikle de mobster leauge mixtapeinde...ama orda da genelde sert hafif hızlı underground trap tarzında rap yapıyordu(ama süslüydü yani adlibler ve vurgular şarkılara keyif katıyordu)
    aydınlanır dünyan ve bi kaç storysinde melodik işler yapabileceğini göstermişti umarım yapar ''jenarasyon''albümünü dört gözle bekliyorum
    (drip ve kime bu show gibi sert şarkılarda soundu çoook hoşuma gidiyor)

    bu arada teşekkür ederim yazımı beğendiğin için başka yorumlamamı istediğin rapçi olursa seve seve yorumlarım

    taygun
    8/5/2021 19:34
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  5. Kanka sonuna kadar katiliyorum gram düzlük yavanlik gorursem o sarkiyi dinleyesim gelmiyor.

    Melodik oyunlar olucak o sarki dinletiyo abi
    nko
    11/6/2021 00:31
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  6. valla katılıyorum hocam. iyi demişsin. flow çeşitliliği ve sesi kullanma olarak çok ama çok gerideyiz. beatler olarak çok iyiyiz ama hakkı verilmiyor maalesef. aslında bu türkiyedeki dinleyicinin bilinçsizliğinden ötürü oluyor. müzik dinlemeyi bilmiyoruz. mcler de korkuyor yeni şeyler denemeye. bide hala eskiye özlem var. o samimiyeti arıyor rap kitlesi. bulamayacaklar. şimdiki olayı da kaçırıyorlar. acayip değişti sound. yarın öbürgün de değişecek sonra diyecekler 2020lerdeki rap çok iyiydi. bu böyledir. hep bi yeniye kaka gözüyle bakıldıkça da böyle devam eder.
    krambelius
    11/6/2021 04:06
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 




  7. türkçe trap zaten avrupaya kıyasla daha yavaş olduğu için melodi vokalin ta kendisidir
    erligxan
    11/6/2021 12:21
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: