türk rapçilerin genel sorunları - bol sözlük

türk rapçilerin genel sorunları



başlık no:42375 okunma:2386



Sayfalar:  << >> >|

  1. Eminim buraya sayfalarca sorun yazabiliriz ama gece gece aklıma sadece şunlar geldi

    -Yaptıkları şarkılara dışardan bir göz olarak bakmıyorlar. " ulan şimdi biz bunu yaptık ama başkaları dinler mi ? " Diye bir düşünceye girmiyolar

    - kesinlikle başkalarının fikirlerine ve zevklerine saygı duymuyorlar. Daha battle takılan tayfa trapçi tayfayı kültür sikici olarak görüyor. Trapçi tayfa ise battlecıları dinozor olarak görüyor. Yapmayın etmeyin abicim birbirinizi sevmiyorsanız bile saygı duyun.

    - farklı şeyler denemiyorlar. Buluyolar bi flow sürekli ondan devam ediyorlar amk. Rapçi abiler farklı bir flow , farklı bir tarz deneyin lütfen. Aksi takdirde bi yerden sonra bütün parçalarınız aynı gelmeye başlıyor ve cidden sıkıcı bir hale bürünüyor

    - para için değil sevdiğim için yapıyorum diyenler var. yukarıda allah var abiler yapmayın etmeyin. Kesinlikle bu işi para için yapıyorsunuz. geçin o seviyorum işlerini.

    - "en kötü rapçi en iyi popçudan iyidir" düşüncesinde olan bir güruh var. Kusura bakmayın ama yarrak iyidir
    blumecicke
    16/9/2021 00:31
    heart_plus : 8 stat_minus_2 : 0 


  2. imzamı attığım bir yazı ama flow konusunda insanların oturmuş tarzları oluyor beyinleri başka türlü çalışamıyor bazen aynı değilse de yakın flowlar çıkartıyor





    kendimden biliyom
    anonim
    16/9/2021 00:42
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 




  3. rapçi olmaları
    radiodead
    16/9/2021 00:53
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  4. yaşamadıkları hayatlardan bahsetmeleri
    exfriend
    16/9/2021 01:55
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  5. farkı yaratan özel sorunlardır.
    hawaii fisek
    16/9/2021 02:21
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  6. annelerinin evinin olmaması
    kendime sarilir donarim
    16/9/2021 08:07
    heart_plus : 14 stat_minus_2 : 0 


  7. 1-en büyük sorun bu: iyi bir dinleyici olmamaları.

    İyi bir üretici olmak için önce iyi bir tüketici olmak gerek.Bizim yeni rapçilerin ve eski rapçilerin çoğunun kapasitesi türk rapi, adamlar ezberden eminem tupac biggie sayıp geçer.Rapin ne olduğundan haberleri yok ve sadece türk rapi dinleyen rapçi da anca ortalama türk rapçisi olabilir.Artı rapten başka bir şey dinlemeyen rapçileri de ekleyebiliriz.

    2-özgün olmamaları

    Ulan arap rapi bile az çok bir ekol yani adamlar kendini belli ediyor (arapça konuştukları için değil xd) Ama türkçe rap çin kerhanesi gibi.

    3-olumsuz eleştiri kabul etmemeleri

    Çok salak kitlelere sahip oldukları için eleştiri almamak ve gelen aklı başında eleştirileri de kıskançlık olarak nitelendirmek.

    4-kısa yoldan patlayıp para yeme kaygıları

    Birader piyasaya girdin bir yıl sonra o şekil bu şekil patladın iki yıl tıka basa para ye tamam,e sonra ?

    5-samiyetsizlik

    6-vizyonsuzluk

    7-mix mastering

    Aslında bu kısım en masum oldukları yer ve suçları yok.bu işi icra eden kişiler genellikle dünya standartlarının çok altında ve bu standları yakalayabilecek bir eğitim de yok.Türk rapinin ciddi ciddi en büyük sıkıntılarından,bir türkçe rap ve ardından bir future açın aradaki fark muazzam sanki bizimkini cool editte kaydedip sadece reverb vermişsin gibi duruyor.
    burada
    16/9/2021 08:41 ~ 16/09/2021 8:48
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 0 


  8. Orijinal işler çıkarmaya adeta alerjilerinin olması, çok sıkıcı işler yapmaları. Hatta salla lan, daha net söyleyeyim: direkt sanatçı olmamaları ve sanat yapmak gibi bir gayelerinin olmaması.

    İki üç haftadır donda konuşuluyor, youtube feed'im de kanye içerikleriyle doldu. Geçen karşıma adamın 2008, bak 2018 değil, 2008 yılında çıkarmış olduğu 808s and heartbreak albümünden welcome to heartbreak parçasının leak'lenmiş lakin resmi olarak yayınlanmamış alternatif bir versiyonu çıktı. Bir fikir vermesi adına aşağıya bırakıyorum:






    Şimdi, şu parçayı dinledim, dedim ki oğlum dragu, albümdeki haline bin basıyor bu hali, sen nasıl keşfetmedin bunu bugüne kadar?

    Neyse şimdi. Burası çok önemli değil.*

    Durdum, bir iki kere daha dinledim, sonra kendimi şunun üstüne düşünürken buldum: hadi aynı yıllarda bizim müzikal anlamda b.kumuzla oynuyor olduğumuz gerçeğini salla, şu anda, yani 2021 yılında bu parçayı yapabilecek vizyonu ve yaratıcılığı olan bir yapımcı/mc var mı piyasada? Yok. bizimkiler sevmez böyle parçaları. Neden? Çünkü on günde hazırlayamıyorsun, "biz kankalarla yapıyoduk öyle zevkine, takılıyoduk yane" kafasıyla "Takılıp" çıkaramıyorsun da ondan. İşine gerçekten saygı duymanı; ortaya bir eser çıkarmak adına gerçek anlamda çaba göstermeni gerektiriyor böyle parçalar.

    Aha, bir sorun daha: işine saygı duyan adam sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor.

    "ulan bahsettiğin adam kanye, 21. Yüzyılın en önemli sanatçılarından biri, bu mu senin endüstri standardı belirlerken kullandığın çıta" diyebilirsiniz, ki cevabı evet. Çıtam bu. norm ender 'in içinde patlar 'ı yayınlamasından iki sene önce çıkmış bir albüme konmaya tenezzül dahi edilmemiş, çöpe fırlatılıp atılmış bu parça benim çıtam. Geçebilecek var mı? Veya düzelteyim, yakınından geçebilecek var mı?
    dragunov
    16/9/2021 12:34 ~ 19/10/2021 8:19
    heart_plus : 14 stat_minus_2 : 0 


  9. Çoğunun sadece para odaklı düşünmeleri.
    tommy
    16/9/2021 12:43
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  10. el sikini görmemeleri.
    anonim
    16/9/2021 13:05
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  11. size üzücü bir sır vereyim, şu an piyasaya hakim tipler dinleyici profilinin bire bir yansıması. o yüzden dinleyicilerdeki sorunları sıralamak aynı zamanda rapçilerin sorunlarını da görmek demek. ne demek istediğimi şöyle anlatayım;

    - kötü dinleyici olmak: buradaki amacım "çok boktan şarkılar dinliyorlar yae" sığlığı yapmaktan ziyade müzik konusunda yeterli bir olgunluğa ulaşmamış olmalarını belirtmek. günümüzde hem mcler hem de dinleyiciler genel manada müzik piyasasından ve diğer janrlardan bihaber durumda. @burada çok güzel değinmiş konuya. şahsen şöyle bir ekleme yapacağım, farklı müzik türleri veya yurtdışı piyasalarını geçin, çoğu türkiye piyasasından bile bihaber. özellikle fanatik dinleyici kitleleri en tepeye koydukları mc ve onun birlikte iş yaptığı insanlar hariç kimseyi oturup dinlemiyor. kaldı ki o mcye herhangi bir şekilde laf atan veya dokunduran bir mc çıkmasın, direkt siliyorlar ismini playlistlerden. bu kafada bir dinleyicinin rafine müzik zevki oluşturmasını beklemek biraz saflık olur. mc de piyasayı yalnızca "banger iş bulam da türkçe'ye çevirem" kafasıyla takip edip garantici takıldığı için ya sürekli arak şarkılar ya da farklı beatler üzerine aynı flowları sıralayan tipler prim yapıyor.

    - genel kültür zayıflığı: hem dinleyici hem de mc tarafında ciddi bir genel kültür sorunu mevcut. burada kastettiğim şey kitap kurdu olmak değil, herhangi bir ilgi alanlarının veya üzerine araştırıp okudukları bir konunun bulunmaması, güncel dünya gündeminden uzak olmaları. internet kültürünü de yalnızca "meme"ler üzerinden takip ediyorlar. bu da ister istemez lirikal olarak çıtayı çok aşağılara çekiyor. özellikle son dönemlerde çıkan popüler mclere baktığımızda genelinin yalnızca ağzı iyi laf yapan tipler olduğu bariz. lirikal olarak göze batan unsur gangsterlik, çetecilk, semt çocuğu olmak gibi alt kültür kavramları veya tamamen eğlencelik yarı ingilizce yarı türkçe safsatalar* şarkılarda herhangi bir kelime oyunu veya insanı oturup düşünmeye iten bir referans veren kimse yok (futbolcu ve boksör referanslarını s.klemiyorum). örneklemek gerekirse, logic’in xxl freshman videosunda “e equals mc square? nah, e equals eaters of mcs beware” şeklinde bir barı var. bu barda hem einstein’in kütle enerji eşderliği güzelce kullanılmış, hem de güzel bir kelime oyunu var. bizde durum lolitalar, mamacitalar, fantalı pepsiler, hayali mermiler.. özetle yabancıların youtube’da falan "omg that barz" diye kendini yediği durumlar bizde çok geçerli değil maalesef. hatta şaşırtıcı derecede açılımında "poetry" geçen bir müzik türünde "abi napçan liriği ya" diyen bir dinleyici kitlesi bile türedi. böyle olunca da lirikal olarak benzer işler prim yapıyor.

    - hırsızlık konusu: bu benim canımı en çok sıkan mesele. mc de dinleyici de artık işi iyice yüzsüzlüğe vurmuş durumda. bu “mixtape kafası ya” denip halı altına süpürülemeyecek bir durum. adam oturmuş youtube’un başına, türkiye’de çok takip edilmeyen piyasalardaki banger işleri bulmuş, flowuna kadar araklayıp instagram hikayelerinde hypelayıp salıyor; dinleyici ise bırak adamı gömüp üstüne beton atmayı, orijinal parçanın youtube yorumlarına çöküp “aga ... diye bi çocuk var, şarkıyı senden daha iyi yapmış haberin olsun” diye kendilerince trollüyorlar, şaka gibi. lan daha şarkı çıkmadan insanlar araklanan parçayı bulup paylaşıyor bakıyorsun flowuna kadar bire bir kopya. insanda biraz utanma olur yahu, alayı “bulunursa bulunsun ya s.kerler” modunda.

    - vurkaççılık: ülkenin ekonomik şartları ve kültürel olarak geri kalmışlığı sebebi ile kısa yoldan para vurma, bir koyup beş alma sevdası 50-60 yıldır insanımıza kodlanmış durumda, bu yüzden ülkenin dolandırıcısı, ponzisi eksik olmuyor malumunuz. bu zihniyette insanların arasında yetişen ve çay simit yaparken instagramda çatır çatır para ezen tipleri izleyen yurdum genci de normal olarak kolay paranın peşinde koşuyor. kimsenin uzun vadeli bir planı yok, herkes en kısa sürede vurabildiği kadar parayı vurup ezme derdinde. e bu da müziğe bakışı etkiliyor ister istemez. yeni çıkan tiplerin de tamamına yakını müzisyenliği meslek olarak görmediklerini, tek amaçlarının “parayı vurmak” olduğunu 100km öteden belli ediyorlar. bu yüzden günü kurtarmalık işler yapıp, piyasa nereye çekerse oraya gidiyorlar. son dönemlerde gerçekleşen trap – afro trap – drill geçişleri buna çok güzel bir örnek mesela, bir sonraki popüler alt janrda hepsini görmeye devam edeceğiz.

    - aşırı özgüven ve ego: sosyal medyanın getirdiği beğeni sevdası ve benmerkezcilik yüzünden gencinden yaşlısına herkes kendi dünyasının tanrısı olmuş vaziyette, kimse burnundan kıl aldırmıyor. kendi görüşlerine karşı bir argümana denk geldikleri an görüşün doğruluğuna veya yanlışlığına bakmaksızın krizler geçirip agresifleşiyor insanlar. toplum ve dinleyici bu haldeyken bizim mc kardeşlerimiz de bundan ister istemez etkileniyor. one hit wonder tipler daha şarkıları patlar patlamaz “en iyisi benim” triplerine girip kendinden öncekileri yok sayma çabasına giriyor, eleştiriye açıklık sıfır.

    neyse daha yazılacak çok şey var ama biraz daha devam edersem soğuyup tüm playlistlerimi silme noktasına geleceğim, o yüzden temel problemlerde kalmak kafi.

    son olarak, amacım kesinlikle “eski iyi, yeni kötü” şeklinde bir dinozorluk değil. dinleyici eskiden de aşırı kaliteli değildi*, veya salak saçma lirik yazan, dünyadan bihaber tipler eskiden de piyasadaydı** ama bu tipler görece daha dar bir kesimi oluşturduğundan şikayet edilecek kadar göze batmıyorlardı. şimdi oturup piyasaya baktığımda o dönem niş diyebileceğimiz kitle -hele ki teknoloji çağında- ana akımı ele geçirmiş durumda, şikayetim yalnızca buna.
    kingu
    20/9/2021 16:29 ~ 20/09/2021 16:30
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 0 


  12. kalıcı eserler bırakmama ya da bırakamama sorunları var. şu an piyasadaki ortalama bir rapçinin akılda kalan sağlam bir albümü ya var ya yok. mesela bir rapçi ismi duyunca direkt aklıma onu hatırlayacağım bir albüm gelmesini isterim ama dediğim gibi çoğunda bu yok çünkü (yukarıda da yazıldığı gibi) yaptıkları işe saygı duymuyorlar çok özensizler. ha saygı duyan işini ciddiye alan yok mu tabii ki var zaten onlara da sanatçı diyoruz
    anonim
    4/2/2022 16:09
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  13. özellikle çakal, reckol ne bileyim batuflex falan gibi yeni nesil rapçilerin genel sorunu: dinleyiciyi salak yerine koymak. ne anlama bile geldiği belli olmayan söz okuyayım veya toplam 30 kelimeyle 2 dklık şarkı yapayım, nakaratta on defa iki kelimeyi tekrarlayayım, zaten dinleyici kafa sallayacak geçecek biz de paramıza bakarız.
    dedimgebermedineden
    4/2/2022 18:39
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  14. bence en büyük 2 sorun vizyonsuzluk ve yeni bişey denemeye korkuyor veya yapamıyor olmaları. tabii ki bu genelin dışında kalanlar da var ama çok az sayıda ne yazıkki. özellikle bu konuda aklımda hep asap rocky ile kıyaslıyorum ve bırakın o seviyeyi yakın bile değiller. olay sadece müzik kısmı da değil bu arada, fiziksel ürünlerde de benzeri durumlar var. fazla uzağa gitmeye gerek yok türk asıllı alamanya rapçimiz ufo361 bu konuda gayet iyi bir konumda, ürünlerini sattırıyor. bizim ülkemizdeki kültür/ekonomik şartlarla da alakalı bir durum olabilir bu ama yapan da yapıyor.

    fazla yanlış bir örnek vermek gerekirse sansarın merchleri diyebiliriz. ya 234243 sene önce çıkmış parçanın bütün sözlerini bir tişörte bastırıp satmak ne ya? neyse anladınız işte seviyeyi. gerçi khontkarın bu konuda ufak denemeleri oldu hakkını yemeyelim.
    dc17
    4/2/2022 19:44
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  15. @dragunov imza kaşe bi entry olmuş ellerine sağlık
    cjay
    4/2/2022 19:49
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  16. hepsinin genel ve temel sorunu sanatçı ruhuna sahip olmamalarıdır. yapılan şeye bir sanat eseri gözü ile bakmadıklarından ortaya çıkan projeler sanat eseri değeri taşımaz bu da kalıcı eserler yapmayı engeller. bu sorunu aşan birkaç isim var onlar da olmasa bu müziği dinlemezdim galiba
    exitmusic
    4/2/2022 20:29
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  17. eskisi gibi efsanevi işler çıkaramamalarıdır. türkçe rap de artık pop gibi bişey ztn. evet.
    deseyho34
    4/2/2022 20:39
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 3 


  18. dinleyicinin bi başka önemli sorunu da övdüğünü allah katına çıkarmak yerdiğine çöp demek. yani ya fanboyuz ya hater bi ortası yok. bu durum da sanatçıyı birebir etkiliyo ya egoist olup ben oldum triplerine giriyo ki bu gelişimi durduran bişey. ya da haterlar yüzünden kendini eleştiriye tamamen kapıyo bu sefer de yapıcı eleştiriyi bile kaldıramaz hale geliyo. çoğu zaman bu iki durumu aynı anda yaşıyo hatta.

    düşünsenize internete bi giriyosun aynı anda senin mükemmel dahi bir sanatçı olduğun goat olduğun yazıyo aynı sayfada çöp, leş bunu dinleyen maldır vs. yazıyo. türkiyede ünlü olmak zor zanaat.

    edit: sözlükte gayet güzel detaylı eleştiriler yorumlar yapanlar var onları tenzih ediyorum, lafım daha çok instagram rap kitlesine falan.
    cjay
    4/2/2022 22:14 ~ 04/02/2022 22:15
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  19. zaten başlıktaki herkes değinmiş ama birinci mesele şu: zamanında muaviye'ye biri "bizi niye hz. ömer gibi yönetmiyorsun?" diye soran adama muaviye aynen şunu der: "siz hz. ömer'in zamanındaki halk olun, ben de sizi onun gibi yöneteyim."

    kısacası "nasıl olursanız öyle yönetilirsiniz" sözü bu konuda da aynen geçerli. başlıkta çok güzel değinmişsiniz zaten.

    ikinci mesele ise bence dil yetersizliği. şimdi dinlediklerimden yola çıkarsak adamın çoğunlukla ne söylediğine değil nasıl söylediğine bakılır. mesela mike patton şarkı sözlerini ne anlama geldiğine göre değil kulağa nasıl geldiğine göre yazar - röportajda kendisi söylemişti galiba -. tek istisna faith no more herhalde. tomahawk, mr bungle dinlediğinizde bu durum apaçık ortadadır. ama rap'te belli başlı adamlar hariç durum hiç de öyle değil. her allahın günü twitter olsun bol sözlük olsun kim daha iyi kafiye yapıyor, kim daha iyi lirisist diye adam kapıştırıyoruz. rap dinleyicisi sadece sözlerin anlamını değil sesli harfleri nasıl dizdiğini bile kurcalıyor. mf doom'a sırf bu yüzden efsane demiyor muyuz zaten? hani bu diyarlarda durum bu.

    sittin sene lafı uzatıp gelmek istediğim yer şurası: üç beş adam hariç rapçilerimizin türkçesi yetersiz. lan global olabilecek tek adam dediğimiz ezhel bile "keskinleştim oldum çok keskin" diye cümle kuruyor ki bu yine eli yüzü daha düzgün bir örnek ve ezhel bu konuda en az çuvallayan adamlarımızdan. halıflexine çatalına gelmedim bile. bir de daha türkçe'yi halletmeden araya ingilizce kelime yağdırıyorlar iş daha kötü oluyor. ben şahsen veletlerin "abi sözleri geçicen yeaaa" demesini biraz da buna bağlıyorum. adamda yazacak türkçe yok ki. ha dinleyende de anlayacak türkçe yok zaten de neyse.
    erikli
    4/2/2022 23:25
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  20. vizyonsuz olmaları.
    tommy shelbynin sigarasi
    5/2/2022 00:19
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: