trap vs boombap - bol sözlük

trap vs boombap



başlık no:32180 okunma:7424



Sayfalar: >> >|



  1. bence kesinlikle trap sound daha güzel. saian gibi şanışer gibi üst düzey liriklere sahip rapçiler trap sound üzerinde devam etseler gerçekten müzikleri seviye atlar.
    boombap flowları beatler artık bana o kadar sıkıcı o kadar basit geliyor ki tahammül edemiyorum. trap soundu ise ben fero gibi bomboş adamları bile dinletiyor.

    boombap = windows 98
    trap = windows 10
    anonim
    7/6/2020 12:58
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 11 


  2. trap sound olarak üstün. boombap ise lirikalite yönüyle üstün geliyor. bu olayın sıkıntısı boombapte lirikalite vaadeden rapçilerin çoğunun boş flow yapması, saçma sapan herkesin bildiği şeylerden bahsetmesi ve buna lirikalite demesidir. yani vaat ettiğini veremez. gerçekten lirikalitesi olan rapçiler bir elin parmak sayısını geçemez. bu da ortaya sik gibi ürünlerin çıkmasına sebebiyet verir. trap ise asla böyle bir vaatte bulunmuyor, amacımız eğlence ciddiye almayın diyor. ve baktığın zaman vaat edileni veriyor. rahat ve önyargısız bir şekilde dinlediğinde kulağından akıp giden bir müzik işte. müzik olayını bu kadar ciddiye almaya gerek yok. trap alır bu versusta.
    mertd
    7/6/2020 13:04
    heart_plus : 10 stat_minus_2 : 0 


  3. ronaldo vs sabri sarıoğlu kadar büyük fark var
    trap soundunu tüm dünya dinlerken boombapi sadece boomerler dinler
    stream sayıları her şeyi özetliyor zaten
    mavigozlubeyazejderha
    7/6/2020 13:06
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 17 


  4. @2 ye katiliyorum, lirikal anlamda sanat urettigini zannedip tek anlattiklari siz müzik yapiyosunuz biz soz yaziyoruz, siz newschoolsunuz biz oldschooluz falan, yada en fazla toplumsal sorunlari anlatip bundan prim yapiyorlar. turkiyede harbiden anlatmak istedigi bir sey olup bunu rap yaparak anlatan bi sagopa vardi eskiden, simdi o da düşünmüyor artik kendi içinde. sahsen ben rock sevmiyorum ama siz şunu yaptiniz biz bunu yaptik diye söz yazan mclerden de irrite oluyorum ama yuksek bpm muzikler dinlemek hosuma gidiyor, bu yüzden aslinda trap altyapi uzerine mumble rap muazzam uyum sagliyor.

    özetle trap > boombap sound'dur ve boyle olmasinin sebebi rapçilerin anlatacak bir seyi olmayan boş adamlar olmalari.
    wiky
    7/6/2020 14:23
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 2 


  5. nerde lirikalitem şöyle iyi böyle old um diyen adam varsa ya şarkılarında hayali karakterlere sallıyor ya da yaşlılara yer verelim uyuşturucu kullanmayın çocuklar minvelinde kamu spotu gibi rap yapıyor. bok atılan trapçilere bakıyoz en geniş içerikler gene onlaarda en sağlam rhymlar flowlar beatler temalar klipler eğlence duygusal hepsi onlarda amk. açın bi stap dinleyin lirikalite görün amk
    anonim
    7/6/2020 14:25
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 9 




  6. Yukarıda dostların yazdıklarından kimisine katılıyorum kimisine katılmıyorum. Bir gün buraya yeniden girersem uzun uzun yazmak isterim. Şimdi sadece tek kelime, birini seç denmiş gibi hayal ediyorum veee evet boombap arkadaşlar ya. Ati'nin "seni dinazor" diye sağ kulağımdan fısıldadığını duyuyorum ama biz de böyleyiz ne yapalım...
    senarcelo
    10/6/2020 00:51
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  7. ben boom bap'i tercih ediyorum, dinlerken veya müzik yapmaya çalışırken. bu hiç trap dinlemiyorum, güncel soundlara uzağım anlamına gelmesin. ikisinin de iyisi ve kötüsü var. maalesef türkiye'deki boom bap rapçileri hakkında yazdıklarınıza katılıyorum. geneli eski 2005-2015 arası iyi rapçilere öykünüyor. he bir de sevdiğim bir klişeden bahsedeyim, boom bap + kapşon + yağmur efsane oluyor.
    ek olarak @6 her genelleme gibi bu da (bayağı) yanlış olmuş.
    (bkz: www.youtube.com
    wells
    10/6/2020 01:22
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  8. ikisinin de iyisi kotusu var, ikisinin de alicisi var. bazen ikisinin alicisi ayni kisi.

    cuma isten cikip eve gidiyorumdur, spora gitmisimdir, eglendirici daha mod yukseltici soundlar dinlemek isterim, trap agirlikli sound'a yonelirim.

    disarida pandemi vardir, evde bunalirim. hava kararinca sort kapson stili disari cikip sakin sakin yuruyus yapmak isterim, ona uygun boombap'e yonelirim.

    yukarida da denmis zaten, cok takilmaya gerek yok. muzik isi. seversin dinlersin sevmezsin dinlemezsin. bitti gitti.
    bati berlinden saygilar
    10/6/2020 01:30
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  9. Boombap beatler her türlü alır, özellikle doğru elden çıkmışsa.
    Ha trap sound da hoştur ama boombap'ten evire çevire sanat eseri bile çıkarabilirsiniz.

    Bunlar da benim savima destek olsunlar:
















    anonim
    10/6/2020 01:44
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  10. @10 abi son attığın örnek breakbeat olmuyor mu yav
    fikirsiz
    10/6/2020 02:18
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  11. trap dışı her şeyin boombap sayılma durumuna da hastayım :D

    edit: ayrıca birisini eğlenceye indirgeyip diğerini de sakince tribe girmeye indirgemek de bana yanlış geliyo, bu amk şeyleri çok kapsayıcı naneler aslında çok kör göze parmak örnek verecem türkçeden, khontkar koy'da ne kadar eğlenebilirsin, sorum bu, yıldım artık şu tartışmadan :(
    anonim
    10/6/2020 02:28 ~ 10/06/2020 2:38
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 0 


  12. boombap ve trap`e aslinda cogu kisi su sekilde bakar.

    trap; new-school ve anlamsiz sozler
    boombap; old-school ve anlamli sozler

    ikisininde iyileri ve kotuleri var. benim icin ise, boombap sakinlestiricidir, trap ise hareketlendirir.

    umur
    10/6/2020 03:33
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  13. Boombap'le anlamlı sözlerin lirikalitenin ne alakası var. Tamamen altyapının türünü temsil eden bi terim. Ayrıca trap eğlence falan ne alaka. Aksine gerçek trap gayet sert bi olay. İsminde anlamı var zaten. O yüzden uyuşturucu vs.olayları var içinde. Müzikal anlamda boombap daha melodiktir sanılanın aksine. Dehşet verici bassline'lar var. Çok daha fazla notasyon gerektiriyo. Trapte bu iş daha kolay. Kullanılan 808ler işi götürüyo orda. 80lerin rnb şarkılarında da vardı öyle 808ler ama bildiğin edm soundlarıyla sentezlenince böyle patlayan şeyler çıktı ortaya.
    Eskiden herkes west coast east coast tartışması yapardı. Ben dirty south tarafındayım hep bu işin. Pek sevilmezdi Türkiye'de. Trap soundları da bpm olsun kullanılan soundlar olsun southside'dan fırlama bildiğin. Gucci mane'in traphouse albümü ya da three six mafia'nın şarkıları ilk trap örneklerinden zaten. O yüzden mutluyum trap konusunda. T.I'ın da dediği gibi belki atlanta'da doğmadı rap. Ama gerçek kralları orada.d

    edit : bi yerde ''söz'' yerine ''terim'' kelimesini kullandım cümlenin anlaşılırlığı yükseliyo diye .d
    nellyville
    10/6/2020 04:01 ~ 10/06/2020 13:56
    heart_plus : 8 stat_minus_2 : 0 


  14. arkadaşlar bu tür durumları karşılaştırmak için birçok parametreye sahip olmak gerekir, yalnızca dinlemek yetmez çünkü müziğin nerelerden geçtiğini bilmek farklı bir bakış açısı katar.

    şu an güncel olan müzikler 2 ve ya 3 akor ile oluşuyor. Akora basarken daw sana hangi Akora bastığını gösteriyor, herhangi bir nota ve ya akor bilgisine sahip olman gerekmiyor. yüksek teknoloji, hızlı bilgi. takıldığın yerde açıp google'layabiliyorsun ve bence en önemlisi, herhangi bir genre'yi dinlemeye gerek duymuyor bu dönemin prodüktörleri.

    gelelim oldskool müziğe. öncelikle ve tekrar ediyorum bir sanatçı için en önemli şey kesinlikle farklı genre'ler dinlemek. cut yapılan parçaları bulmak için önce yüzlerce hatta binlerce parça dinlemek gerekiyor. davulundan, bass'ına, sample'ına kadar. mix apayrı bir dünya. sample mixlemek dünyanın en zor işlerinden. daha sonra hepsini transpoze edip elindekileri bir tutmaya çalışma kısmı var ve bu da vokalin karar tonuna göre olmalı vs. vs. müziği yapan adam müzik bilgisi sahibi olmalı. daw'lar yok akai'ler ile her şey yapılıp bir araya getiriliyor. Bilgi sahibi olabilmek için birilerine sorabilmekten başka kaynağın çok az.

    dinlenme konularına ise yine teknoloji ile karşılık vereceğim 00-01 doğumlu adam CD ne kaset ne biliyor mu? uygulamalar ile yaşıyor. o dönem yapılan müziğin dağıtımı farklıydı, anlaşmalar farklıydı. sen aşina olduğun bir şeyi yapmak yerine farklı bir şey yaptığında tedirgin ya da rahatsız olmuyor musun? yani dinlenmeler bir şey ifade etmiyor kariyerli bir adam değilse.

    bu yüzden ki, önceki yapılan müziğin yanından bile geçemez şu an ki müzik ki yılanın kuyruğunu yemesi gibi piyasa kendini tüketiyor. bu devir değişecek.
    ah bir bilsen dilim donse neler diycem
    10/6/2020 05:03
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  15. bence ikisi de iyi yani. ikisini de güzel icra eden mcler var.

    boom bap: saian, kayra, da poet vb

    trap: ceg, srvurz, şehinşah, ezhel
    anonim
    10/6/2020 10:47 ~ 10/06/2020 11:02
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  16. arayı bulamayanlar boom trap dinleyebilir
    anonim
    10/6/2020 11:27
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 0 


  17. trap soundda lirik olmaz diye bir şey yok. eğer trap kültürü içinde ele alıyorsak evet, tema ve söz olarak trap daha boş. ancak altyapılar açısından bakıyorsak gayet de güzel lirikler döşenebilir, kendini de dinletebilir. bu yüzden oyum trapten yana.

    10 yıl sonra trap dinler miyiz bilmiyorum, ama dönemin efsane boombap işlerini dinleriz, ki zaten de dinliyoruz.
    ustlerinde kasimpati
    10/6/2020 13:38
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. trap de bizim boombap de. bu ayrışma çok tehlikeli.
    anonim
    10/6/2020 14:01
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  19. "newschool kaka çiş oldschool kral" "oldschool çöp newschool harika" şeklindeki insta yorumlarının sözlüğe taşınmış hali bu başlık.
    anonim
    10/6/2020 14:14
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  20. Boom Bap hep olacaktır ama Trap şu an için yeni bir tarzdır. Kalıcı olur mu bilinmez.

    Boom Bap beatleri ile Trap beatlerini kıyasladığım zaman muhtemelen sample kullanılma sıklığının fazla olmasından dolayı Boom Bap beatleri bana hep daha sıkışıp kalmayan ve farklı olabilme kapasitesi yüksek olan beatler olarak geliyor. Trap beatlerinin ise çoğu aynı geliyor kulağıma. Trap'i farklı ve popüler kılan detay ise bence auto-tune. Bu sayede vokali normalde pek de iyi olmayan bir mc yanlış notadan da okusa (çoğu dinleyicinin çok dikkat etmediği şeyler) bir şekilde normalde yapamadığı nağmeleri yapıp göze çarpabiliyor.
    tommy
    10/6/2020 16:39 ~ 10/06/2020 16:40
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: