trap rap akımı biter mi sorunsalı - bol sözlük

trap rap akımı biter mi sorunsalı



başlık no:43842 okunma:2588



Sayfalar: >> >|

  1. bu kadar hızlı tüketilen bi çağda sizce trap müzik ana akım medyayı kaybeder mi diye merak etmiyor değilim sadece türkiye için değil dünya üzerinde de yeni bi tür ortaya çıkar mı sizce . ben tekno müziğin yerini alabileceğini düşünüyorum
    anonim
    6/3/2022 23:31
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  2. her canli ölümü tadacaktir...

    -allah ©©
    anti matter
    6/3/2022 23:33
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 1 




  3. şüphesiz o ölümü tadacak ama ne zaman :D
    anonim
    6/3/2022 23:35
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  4. elbet biter ama diğer akımlara göre çok daha uzun süreli olacağı kesin.
    jove
    6/3/2022 23:51
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 2 


  5. Dünya için on yılı rahat var.türkiye için ise durum daha garip, trap baya geri plana düştü drill afro filan derken ama ezhel’in albümle tekrar yükselişe geçecektir.
    burada
    7/3/2022 00:28
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  6. trap akımı bitmeyecektir çünkü afro dediğimiz tür bile afro trap olarak geçiyor yani trapin alt türü bu şu anlama geliyor sürekli yeni trap altyapıları çıkacak diğer tarafta ise rap müzik duracak falan filan işte kısacası bitmeyecek çünkü müzik sürekli değişim içerisindedir.
    anonim
    7/3/2022 00:36
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 2 




  7. piyasanın şu an %90'ı trap. düz boombap-pure rap soundlar o sözlüğün favorisi olan kayra'ya, ağaçkakan'a falan ait artık. e onlar da piyasanın %1'ini bile kapsamıyor. eski tip sound ve eski tip lirikalitede yazan kimler kaldı ki?

    hatta şu an o boombap isimler dahi trap soundlar kullanıyor.

    sorunun cevabına gelirsek, bitmez.

    not: trap diyince aklınıza khontkar, ben fero, ceg geliyorsa yanılıyorsunuz. trap'in o kadar ağaca ayrılan janrası var ki.
    ruhumun temeli dilemma
    7/3/2022 00:51
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 9 























  8. arkadaşlar trapin ne olduğunu bilmeden trap tartışması yapıyor bazılarınız.yukarıda Rastgele piyasadan işler var ve bunların bir tanesi bile trap değil.şuan bırak %50yi piyasanın %20si bile trap yapmıyor.

    Drill, clup, afro ( dünyanın en sikimsonik müzik imgesi olabilir) ,dancehall, disco vs. bunlar trapin alt janrası vs değil haberiniz ola.
    burada
    7/3/2022 01:15 ~ 07/03/2022 16:42
    heart_plus : 10 stat_minus_2 : 5 


  9. @8 dediklerin hangi janraya ait anlatsana biraz? sırasıyla club banger trap, club banger trap, club banger trap, phonk rap, dark afro trap.

    yoksa sen de afro ya da club ritimleri duyduğunda pop mu diyorsun ;)

    not: dünyanın en sikimsonik müzik imgesi cümlesini kurarken türlü bela'nın verebildiği vibe'ye haksızlık ettiğini düşünüyorum.
    ruhumun temeli dilemma
    7/3/2022 01:22
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 9 


  10. Bi ara kafa ütüleyen dubstep akımı vardı. Neredeyse tüm şarkıların bir yerinde dahi olsa dubstepli kısım olurdu. 1 sene bile sürmeden bu akım geçti gitti. Sonra mumble rap akımı çıktı bi ara. Listeleri alt üst etti. Ama su anda çok şükür onu da çok duymuyoruz. Trap, drill vb akımlar da belli bir zaman sonra yerini farklı bir akıma bırakacaktır.
    bilirkisi
    7/3/2022 06:29
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  11. "Konu yine ne ara kayra'ya ağaçkakan'a geldi aq" dedirtti başlık bana şahsen. Sözlükte çakal bu adamlardan çok konuşuluyor ya, dolayısıyla da -en azından güncel olarak- sözlüğün favorileri bu söylenen isimlermiş gibime gelmiyor açıkçası. Gerçi bilemem. Belki her yiğidin gönlünde bir 90 bpm yatıyordur da ben farkında değilimdir.

    Trap de biterse bitsin, bitmezse bitmesin. Üretim bitmez. Birileri bir şeyler yapıp ortaya koyduğu sürece ben dinleyici olarak zaten üstüme düşen tek şeyi yapar ve dinlemeye devam ederim. Uzunu kısası bu kadar bu işin.
    dragunov
    7/3/2022 10:59 ~ 07/03/2022 11:04
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  12. Saian'a falan sallanmamış henüz başlıkta, izninizle ben alıyorum soft bi şekilde.
    Senin ben solculuğunu seveyim saian takara tukara rayban rabbim forma mastaağ
    deunyy
    7/3/2022 12:27
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 5 


  13. @8 eh be kanka sen de amma kara cahil çıktın drill trapin altyapısı mı dedik biz ? emo trap AFRO trap dark trap cloud trap daha tonla trap türü sayarım sana buracıkta... aynen kanka bunların hiçbiri trap değil sen bunlara pop demeye devam et
    anonim
    7/3/2022 14:12
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 3 


  14. @9 @13 sözlükte on tane adamız zaten beni hiç mi tanımıyorsunuz ? xd duyduğu her müziğe 'bu rap değil pop laaan !!!!!' diye gezen bir türkçe rap fedaisi gibi mi görünüyorum gençler ? üzüldüm.

    @ruhumun temeli dilemma kardeşim biraz absürt bir örnek vericem: sen pornhub içerisinde dolaşan kırk beş yaşında bir abimizsin diyelim.ingilizcen sikiş sokuş kelimlerinden ibaret ,sarışın seviyorsun her boka blonde yazıyorsun misal;

    big tits blonde
    big ass blonde
    latin blonde

    ama dostum bu hanımefendiler sarışın kadın en nihayetinde.yani asıl konuya gelirsek yazdığın gibi happy trap, angry trap,dark trap,sad trap vs diye alt janralar yok trap traptir o kadar :) genel kompozisyonun üzgün enerjik vs olması bağlamaz yani.

    clup, dancehall, disco kısmına gelince bunlar her hangi bir şeyin alt janrası olamaz çünkü kendi başlarına müzik türleri. (dancehall biraz reggae kırması sayılabilir aslında) en basitinden disco , bizim ülkemizde çok bir bilgi sahibi olunmayan bir tür.hatta bırak bilgiyi disco müzik yapan bir sanatçı bile olmadı nerdeyse.80lerde avrupa'yı disco grupları kavururken bizim ülkenin bir kısmı hariç kimsenin haberi bile yoktu.hakan peker biraz denedi ama orası biraz ayrı işte.

    sonuç ne ? Yaşasın sarışınlar.
    burada
    7/3/2022 16:15 ~ 07/03/2022 17:49
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 1 


  15. Nickimi club banger trap olarak değiştirmemi düşündürecek cinsten bir başlık.
    anonim
    7/3/2022 17:07
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 2 


  16. @14 kanka sürekli konuyu çarpıtıyorsun ben yine öyle bir şey demedim kaldı ki dark trap emo trap trapin altyapıları senin dediğin sad trap zart zurt zaten öyle trap türleri yok ve ben sad trap angry trap diye bir şey demedim son olarak dark trap denilen türü bir ruh hali zannediyorsan aga mümkünse tartışmayı burda bitirelim çünkü şuan night lovell ters takla atıyor ve son olarak bana bir trapin ne olduğunu güzelce açıklar mısın çünkü ben hiçbir şey bilmeden yukarda tartışmışımda :)
    anonim
    7/3/2022 21:20
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 3 


  17. @14 ben happy trap, angry trap, dark trap, sad trap gibi alt janralar olduğunu savunmadım. kullanılan drumlara vb. (pek hakim değilim sound temellerine) bağlı olarak afro, club banger, drill gibi altyapılar ortaya çıkar. sen diyorsun ki bunlar farklı müzik türü. yanlış anlamadıysam pop, rap, rock, metal gibi ana müzik türleri gibi club banger, dancehall, afro gibi türler olduğunu savunuyorsun. bu tür soundları dinlediğinde zaten trap müzikten tek farkının dizilen drumlar, ritim ve melodi olduğunu anlayacaksın.

    lirikleri bir yana bırakalım, patron ft. ati242 - whatsapp parçasını ele alalım. türkiye'de en doğru yapılan afro trap olduğunu düşündüğümden bu örneği veriyorum. okuyuş rock mı? hayır. metal mi? hayır. pop mu? tarkan, serdar ortaç, gülşen gibi ana akım pop sanatçılarının yanına koyduğumuzda pek alaka göremiyoruz, pop da değil. okuyuş rap bir okuyuştur. rap doğası gereği serttir, pek melodik okuyuşa gelmez. kitlelere hitap etmesi amaçlı yumuşatılır, popa yakın hale getirilir ama okuyuşundan bir şey kaybetmez. lirikal olarak ana akım dinleyiciyi yakalayabilmesi adına eğlence odaklı sözler yazılır. örneğin sefo bir mc değildir, popçu da değildir. okuyuşu hiçbir şekilde rape benzemez. pop bir okuyuşu vardır ama trap soundu üzerine şarkı yapar.

    club bangerlere örnek vermek gerekirse lütfen bir club bangerdir, okuyuşa üstünkörü rap diyebiliriz ama tamamen rap temellerine yaslanmamıştır. riv riv riv de keza öyle. popülerleşmesi adına yapılan parçalar bunlar. edis'ten arıyorum ve cakal'dan lütfen'i yanyana koyduğunuzda ''evet bu ikisi aynı janraya ait'' diyebiliyorsanız müzik konusunda bilgilerinizi tazelemenizin zamanı gelmiş demektir. @14'e ithafen söylemiyorum, bu tür ritimlere direkt pop yaftası yapıştırmıyorum demişti. genel konuşuyorum.

    cakal rapçi değildir diyenler, bana pop gördükleri parçaları özelden yollarlarsa çok sevinirim. lütfen ve riv riv riv dışında, onları yukarıda konuştuk.

    son söz: cakal savunuculuğu yapmıyorum, kültür fedailiğine karşıyım. bıdıbıdı battle rap sevmiyor olmam demek beni ''rap sevmiyor'' yapmaz. battle rap dinlemesem de, sevmesem de bu işi dinlemememe rağmen iyi yaptığını düşündüğüm insanlar var. (bkz: allame) (bkz: fuat ergin)
    ruhumun temeli dilemma
    7/3/2022 21:47
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 8 


  18. Pek zannetmiyorum.
    limbo
    7/3/2022 21:50
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  19. Bu arada her şeyden bağımsız;

    Trap rap diye bir şey mi var amk?
    anonim
    7/3/2022 22:08
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  20. pasteboard.co
    dragunov
    7/3/2022 22:22
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: