sözlük yazarlarının yaptığı işlerin gereksiz övülmesi - bol sözlük

sözlük yazarlarının yaptığı işlerin gereksiz övülmesi



başlık no:34306 okunma:6780



Sayfalar: |<  << >> >|

  1. sözlük yazarları tarafından her çıkan işten sonra oluşan hazımsızlık sonrası açılan bilmem kaçıncı başlık.

    insanların morale, teşviğe ihtiyacı oluyor bazen. ona göre yorumlarını, gözlemlerini bi tık olumlayabiliyorsun. buradaki yazarlar artık birbiriyle o kadar çok yüz göz oluyor ki; sınıf arkadaşı gibi, iş arkadaşı gibi takılıyorlar. yapıcı eleştirilerini sen yap yine kardeşim.
    ret1arius
    19/8/2020 19:34
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 2 




  2. normal olan durum. nihayetinde burada birlikte yazıyoruz ve birlikte yazdığımız insanların ürettiği işleri farklı bir pencereden yorumlamak durumundayız. ve genel olarak sözlükteki üreten çoğu isim amatör ve hobi olarak yapıyor bu işi.

    bu insanlara yıkıcı eleştiri yapıp, motivasyonlarını düşürmek yerine olumlu olumsuz karışık, kardeşçe bir yorum yaparak kalplerini kırmadan görüş bildirmek gerekir bana göre. neticede bu işten para kazanmıyor kimse. ancak bu işi meslek edinmiş bir adamı eleştirirken de her noktasını değerlendirmek gerek. eğer hayatını bu işle idame ettirecekseniz hem hayatınızı daha iyi bir noktaya taşımak, hem de dinleyeni memnun etmek için her noktayı düşünüp ona göre bir iş yapmak durumundasınız.

    ben neden sözlükteki adamı, spotify listesindeki adam gibi eleştireyim ki ?
    if rap gets jealous
    19/8/2020 19:38
    heart_plus : 10 stat_minus_2 : 1 


  3. Hazımsızlık çok ağır bir kelime. Yiid'e beat albümünü yaptığında özelden yazdım yazacağımı mesela. Bu albüm için başlığa yazdım ve hazımsızlık ve boklama içeren hiçbir şey yazmadım. Yetkili olarak zoruna gitmesi komik olmuş. Burada sözlüğe dışardan giren biri için de bir tutarsızlık var. Bu adamlar neyi övüyor amına koyim ? Gibi.

    Ben albümü dinlemeden önce entryleri okumuştum ve o kadar heyecanlanmıştım ki anlatamam. Fikirsiz ile beraber güzel de girince albüme iyice havaya girmiştim ama daha sonra faruk'un işi biraz sardı ve kalanını gerçekten beğenmedim. Entryleri okuduktan sonra büyük beklentim oluşmuştu açıkçası. Art niyet, hazımsızlık çekememezlik kesinlikle yok. Ben ravend de dinliyorum faruk'ta. Yeni alışmaya çalıştığım drill beat matematiği için referans olması için fikirsize de yazıyorum hayat içinden yiid'le de konuşuyorum. Yetkili biri olarak sözlüğü sahiplenen bir açıklama yapmanı anlıyorum ama gereksiz ofansif ve dolulukla yazılmış.

    (bkz: Defence mechanism disorder)
    anonim
    19/8/2020 19:47
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  4. gereksiz övülmesi konusu belki harbiden vardır, objektif bakmak zor evet ama ağır eleştiri örneğine katılmıyorum. sonsuz imkanlar ile yapılan işlerin en ince ayrıntısına kadar eleştirilmesi gerekiyor bence. zira mc olan isim de bunu meslek olarak icra ediyor. ben iş olarak çekim/kurgu yaptığım zaman kötü yaparsam işimden kovulurum mesela ama kendi halinde yapan biri ortalama üstü iş çıkarsa "aaa ne güzel yapmışın lan" derim, çünkü adamın mesleği değil. ben gidip de bu adamdan o ayrıntı ve dikkati beklemem mesela, kıstasına göre eleştiririm. bu işlerin üzerinden gelir elde etsek, inanılmaz imkanlar ile iş yapsak tamamen haklı olursun.
    anonim
    19/8/2020 19:52
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 1 


  5. @23 daha önce de söyledim. Amatör ve hobi olarak yapmaları konudan çok bağımsız bence. Ben bu albümü, aynı albümü twitterdan bulup buraya başlığını açsam aynı okunma sayısını da almazdı aynı geri dönüşleri de. Burada yazarlara karşı pozitif bir ayrımcılık var bahsetmek istediğim budur.
    anonim
    19/8/2020 19:55
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  6. yetkimle bunun beni rahatsız etmesinde bi alaka yok. ben yazar olarak görüşümü bildirdim. zoruma gitmedi rahatsız oldum.

    çoğu zaman sözlük yazarlarının gereksiz övüp, benim sevemediğim işler de oluyor. gidiyorum altına o kadar övmüşsünüz, dinledim beğenmedim gibi şeyler yazıyorum. defkhana balon diyorum. bunlar sorun değil. görüşünü bildirmekte abartıyı göz önüne sermen rahatsız edici değil. bu parantez burada dursun.

    bol sözlük toplama albümlerinin sanıyorum dördüncüsünden sonra albüm kritikleri yapılırken hep bu tarz bi başlık açılıyor. sözlük yayın mecralarından bağımsız, sözlükteki 1 yazar albüm yaptığında, olumlu geri dönüşler aldığında yine bu tarz bi başlık açılıyor. ister istemez bi hazımsızlık oluşuyor demek ki dedim. bu zamana kadar buna benzer bi başlıkta hazımsızlık gibi ağır bi kelime de kullanmamıştım. piyango sana vurdu kusura bakma artık. :)

    dediğim gibi yazarların görüşlerini özgürce dile getirmesini en çok ben isterim. topyekün bi yazara saldırılıyorsa o yazarı korumaya çalışırım. fakat sürekli tekrar eden bir şey olunca kasıtlı bir şeymiş gibi geldi.
    ret1arius
    19/8/2020 20:00
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  7. @24 senin sesinle okudum bunu çok tatlı bir sesin var öncelikle. Daha sonra bir önceki girdimde söyledim söylemek istediklerimi.

    Kendi ağzınızla söylüyorsunuz. Profesyonel işlerin her ayrıntısına bakıyorsunuz ama bu arkadaşların temiz bir şey getirmesi yeterli oluyor. Bu arkadaşlar standart eleştiri yapmadığınız zaman sağlıklı geri dönüşler alamıyorlar. Çifte standart durumu hiçbir şekilde olumlu etki getirmez kimseye. Paniren bana yiid'in albümü like dissten iyi diyor mesela. Bu albüm abartılmış ve yüzeysel geri dönüşleri almasa kendinde o cesareti bulamaz bence. Çok imkan imkan diyorsunuz da herhalde kağıt kalem de imkandan sayılıyor?
    anonim
    19/8/2020 20:04
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. @27 inan hiçbir kastım yoktu ve diğer başlıklardan haberim yoktu. aramaya inansaydım keşke. bu başlığı açmaz ve açılmışını hortlatırdım. Amacım bunu gündem etmek değildi.
    anonim
    19/8/2020 20:07
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  9. İsim - eser, imkânlar - eser, tecrübe - eser, zaman ayırma - eser, hedef - eser, profesyonellik - eser, birikim - eser... korelasyonunu kuramamış ve mezkur parametreleri gözardı etmiş yazar beyanı.

    Zaten tahrip gücü epey yüksek bir ülkede yaşıyoruz, bırakın da kendi mecramızdaki kimi üretimleri 'gereksizce' övelim. Bari buna müdahil olmayın ki hayata hâlâ inatla topyekûn tahammül etmemiz için dostlarımız eserleriyle bize yakıt temin etsin.

    sakir feyzi
    19/8/2020 20:23
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  10. gereksiz övüp de naptık yılın en iyi rap sanatçısı ödülü mü verdik. bence burası kadar göte göt denen bir platform yok. bu amatör çocuklar kendilerince imkan yaratıp dehşet işler çıkartıyolar. çünkü yetenekliler. bence sıkıntı burdaki çocuklara yaptığmız eleştiriler değil piyasadaki avel rapçilere ne yapsam yerler kafasındaki rapçilere olmalı. şahsen benim gözümde burdaki çocuklar kardeşler daha değerli. özelden tüzelden her türlü eleştirimizi zaten yapıyoruz gelecekleri için. onlar da buu piyasa rapçilerinden daha anlayışlılar küfür edip engellemiyolar mesela.
    guneydogumarmaragerigeldi
    19/8/2020 20:25
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  11. öyle bi kastın olmadığını geç anladım biraz. o yüzden ilk tepkimden dolayı özür diliyorum. bu tarz eleştiriler sözlük için altın bilezik gibi. çok yorgun olmasam o başlıklardan bulmaya çalışırdım ama acayip üşeniyorum.

    şimdi sakin kafayla bi yorum daha yaparsam; aslında çifte standartlı, kayırmalı eleştiriler de teşviğe sebep olacağından, bu iş üzerinde sürekli mesai harcamaya ve ister istemez geliştirmeye etkisi olabilir. bende böyle bi etkisi oluyor şahsen. beat yapmaya bende sözlükte başladım ve imkanlar dolayısıyla bana da olumlu geri dönüşler geliyordu. ben tabiki eksiklerin ve kötü şeylerin farkındaydım. kendimi bir miktar geliştirmeyi başardım. sonra olumlu geri dönüşler bitince bende geliştirmeyi bıraktım. bu da farklı bi pencere mesela. burdan da bakabilirsin biraz. :)

    üslublu ve açık yürekli eleştirilerin için ben kendi adıma teşekkür ederim.
    ret1arius
    19/8/2020 20:26
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  12. @31 gereksiz övmek sadece zarardır, kötüye kötü diyip hatasını göstermek daha çok ilerlemelerini sağlayacaktır, o yüzden kötü tarafları utanmadan söylemek bence çok büyük bir iyilik, kimisi terbiyesizlik olarak görse de xd
    kagitbaz
    19/8/2020 20:27
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 




  13. Rica ederim mesaj kutuma kadar ilerleyen tatlı bir tartışma oldu. Ortak noktada buluşabildiğimize sevindim. Benim ilk girdim de çok açıklayıcı olmamış o yüzden tahrik olan arkadaşlardan özür dilerim.
    anonim
    19/8/2020 20:30
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  14. Başlığa şu şekilde katılıyorum ; başlangıç yada gelişim aşamasındaki bir kardeşimize ''ben oldum'' dedirtecek yorumlardan kaçınmalıyız.
    Ayrıca gerçekten iyi seviyede olan noname mc'ler ya görmezden geliniyor ya da kıyılıyor. Doğruya doğru beyler. Herkesin müzik geçmişi veya geleceği olduğu için objektif dönüşler almak çok zor , sözlüğün yapıtaşını oluşturan 3-5 kişiden başka egolarını yenmiş insan bulmak da imkansıza yakın maalesef.
    anonim
    19/8/2020 20:45
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  15. sözlükteki işlerin çoğu gayet iyi ben henüz tr rap piyasasında bir yan çiz bulamadım mesela varsa söyleyin de dinleyelim .dd
    anonim
    19/8/2020 21:08 ~ 19/08/2020 21:08
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  16. Lil gunna samimi ve efendi adamsin bro sevdim seni. Ama ben hala like dissin bayaa kötü bi şarkı olduğunu söyleyeceğim. Dediğin gibi kâğıt kalem de mi imkan. Aynen öyle sansar konumunda bi adamın o kadar bekletip like diss gibi bi şey yazması mesela buna örnek. Dediğim gibi isterse filarmoni orkestrasını çaldırsın replay ettirmedi adam abi napim. Ben kendimi övüldüğüm için değil fikoyu replay ettiğim için falan öyle bi şey söyledim. Benim şarkıda sıkıntılar olduğunun farkındayım ama sansarin şarkıda da çok sıkıntı var bence. Bu da iste biraz subjektif zaten abi müzik değil mi bu mesela aynı albümde yer aldık ama ben faruğu vokalden dolayı falan çok beğenemiyorum. Hic de faruk övmedim ama övenler de çok sen de dinliyomuşsun. Napim niye faruk övüyosun mu diyim sevmişin belliki. Ama bize eleştiri lazım bu konuda çok haklısın.
    anonim
    19/8/2020 21:18
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  17. Valla başlık sahibine katılıyorum. Yazarlarımızın emeğine ruhuna sağlık ancak, geliyorum 2 sayfa övülmüş, dinliyorum alelade bir iş. Boynum bükük geri çıkıyorum.
    ustlerinde kasimpati
    19/8/2020 21:19
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  18. doğru.
    greenday
    19/8/2020 21:22
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  19. biz burda maviliğin isimli parçanın amına koyduk birader. Sırf sen bilmeyecek kadar yenisin diye işler öyle değil işte.

    Bol-u derundan her gün makara yaptığım adama aga bu şarkı olmamış yazıyorum. Napayım yatırıp sikeyim mi bu insanları? Profesyonel müzisyenim iddiası olan varsa sözlükte ona göre eleştireyim. Amatör müzisyen muamelesi yapmayayım.

    Profesyonel ile amatöre aynı muameleyi yapmak Maymunla balığa ağaca tırmanma yarışı yapmakla aynı. Balığa olsun kardeşim çalışır yaparsın diyoruz.

    Ben size dedim albüm malbüm yapmayın diye eleştirilen adamların fanları gelip sizi şarkılarınızdan vurmaya kalkıyo işte.
    menemenustukisir
    19/8/2020 21:26
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  20. Başlık sahibine katılıyorum.X akmış ,yne yapmış denilen parçaya bakıyorum hiç bir numarası olmayan işler.Sallıyorum başarcam ulan çıkıyor 20 yıllık flow rörörö diye şarkıyı itin götüne sokanlar çok basit sözlük işlerini göklere çıkarıyorlar.Motive etmek ayrı, göz boyayıp gereksiz gaza getirmek ayrı şeyler bence.peace :)
    zincirleme kufur tamlamasi
    19/8/2020 21:26
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 1 


  21. Sayfalar: |<  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: