rap yapmak için alaylı veya diplomalı olma beklentisi - bol sözlük

rap yapmak için alaylı veya diplomalı olma beklentisi



başlık no:33514 okunma:2967



Sayfalar:  << >> >|

  1. rap yapmak için ne bir okuldan mezuniyet beklenmekte, ne de bir usta çırak ilişkisi söz konusu. isteyenin yeteneği el verdiğince yapabileceği bir şey için sürekli insan dışlanmasına anlam veremiyorum. bir youtuber, bir twitch yayıncısı veya cart curt kişisi neden rap yapamıyor?

    elanur ile sansar arasındaki fark nedir? sansar bu işin okulunu mu okudu, sertifika sahibi mi? veyahut rap yapabileceğine dair bir ehliyeti mi var?

    gerçekten merakımdan soruyorum. youtuber rap yaptığında neden aşağılanıyor? sen sus lan amk yutıbırı muamelesini anlayabilmiş değilim.

    dikkat ederseniz bu youtuberlara vesaire laf yapan tek kesim tek başarısı sik sok rapiyle üç kuruş kazanabilmiş olmak olan eski kafa tipler. ellerindeki tek şey boktan rapleri. joker veya sansar mesela. piyasada anı sanı duyulan her yeni isim onların önüne geçiyor, ekmeklerine kan doğruyor gibi davranma sebepleri bu. çünkü geri kaldılar, yeniye ayak uyduramıyorlar. öte yandan patlamasını yapmış olan, üç beş kuruşa bakmayan ezhele, ben feroya, khontkara vs baktığında bu adamlara düşmanlık beslemek gibi bir gayeleri olmadığını görebiliyoruz. sanılanın aksine bu adamların boostlamasına ihtiyaçları da yok. ezhel de khontkar da yaptıkları işlerle bugünlerine geldiler. ben fero ise evet ezhel ve berkcan güven paylaştığı için insanlar gördü, fakat bu adamlar her gün birilerini paylaşıyor. patladıysa müziği sevildiği için patladı. ezhel ve ben fero sürekli maho g paylaşıyorlar, bu mantıkla herifin 1 milyon aylık dinleyicisi olması gerekirdi şimdiye.

    youtubedaki boktan diss akımı gibi olayları eleştirebilirsin, fakat ciddi ciddi gayet şarkı yapan adama neden gidip sen youtubersın uzak dur dersin ki? sen kimsin amk rapin muhtarı mısın. kimde yetenek olduğu, kimin ne yapabileceğine karar veren mercii siz misiniz amına koyim. bi çoban şans eseri bi tiktokta on numara türkü söylerken viral olsa, bu adama albüm yapsalar patlasa gidip senin müzikle ne işin var amk çobanı mı diyeceksiniz? yapabiliyorsa yapacak abi. veya ceza'ya zamanında lan memurdan rapçi mi olur aq siktir git sayaç okut mu deselerdi? ya da atıyorum yine ceza leyla ile mecnunda rol aldığında ali atay çıkıp bu n'apıyo burada, müzisyenden oyuncu mu olur aq dese ne düşünürdünüz? saçma değil mi, bu kafa yapısı da öyle.
    icimizdeki irlandali
    22/7/2020 17:23
    heart_plus : 28 stat_minus_2 : 2 


  2. düşündüm, haklı. düşüncelerimi değiştirdi sevdim bu adamı.
    venerable
    22/7/2020 17:40
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  3. doğru bu.

    (bkz: youtuberlar bizi bitiyor. İzlemeyin )
    jackboys
    22/7/2020 17:57
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  4. (bkz: Bu hiphop moruk ve bunun yok kursu)
    anonim
    22/7/2020 18:04
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  5. (bkz: orkundk'nın goat olması)
    anonim
    22/7/2020 18:06
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  6. adam haklı beyler
    bonoboeinspanzer
    22/7/2020 18:07
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  7. Sansarla elanurun arasındaki fark ne kısmında tebrik ettim.
    Güzel yazı.
    wack
    22/7/2020 18:08
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 




  8. ki allah razı olsun bu sosyal medyadan ve production işlerinin bu kadar tekelden kopmasından.
    artık görüyoruz ki çok da matah bi şey değil zaten bazılarının yaptıkları. canlarını sıkan da bu. herkes onlardan iyisini çok kolay yapıyor artık.
    guneydogumarmaragerigeldi
    22/7/2020 18:36
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  9. Bugüne kadar popüler kültürün rap müziği sürekli aşağılaması , insanların rap müzik dinleyen veya üretenlere ön yargılı davranması gibi birçok etken var , uzun yıllardır rap dinleyen/yapan insanların sonradan dahil olanlara koyduğu tepkinin sebebi sayılabilecek. Sen de yıllarca rap dinlediğin için uyuşturucu kullanıyor yaftası ye , küfürbaz , serseri , dinsiz , ergen yaftası ye , yetmesin birde müzik zevkinde küçümsensin bune böyle 'hebele hübele' diye. Sonra o da ne?. Hepsi sana bu işi anlatır , öğretir olsun. Hatta saçmalaya saçmalaya kazandığı ün ve para sermayesini kaydırsın sektöre direkt kral olsun. Bizde ne diyelim , alkışlayalım.

    Özet : rap müzisyenliğinin bir ehliyeti yok. Sorun da tam olarak bu , olmalı.
    anonim
    22/7/2020 19:12
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  10. elanur ve sansar arasindaki fark elanurun daha iyi rapci olmasi onun disinda cok katildigim yazi :p
    anonim
    22/7/2020 19:19
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 0 


  11. rapçi olmak için rap mentalitesine haiz ve bu kültürün bir parçası olmanın ağırlığını kaldırabilmek gerekir. Rap, hiphopun bir koludur. Hiphop bilmek gerekir. Elanur bir rapçi değildir çünkü bu mentaliteye haiz değildir. Rapçi değildir çünkü rapçi kendi sözünü kendi yazar, çalıntı flow yapmaz. Tekerleme okumaz, sırf moda diye araya kaynamalık şarkı çıkarmaz. Sansar iyisi ve kötüsüyle bir rapçidir, Elanur değildir. Önüne gelen rap yapabilir ama rapçi olamaz.
    ahmedow11
    22/7/2020 19:42
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  12. aşırı haksız bulduğum önerme, nedenlerini de şimdi yazacağım.

    bu işin bir okulu veya sertifikası yok, serbest bir piyasa var ve dolayısı ile herkes rap yapabilir. evet, buraya kadar problem yok. ancak elanur ve sansar kıyaslamasında bir hop demek lazım bu önermeye. hiphop kültürü en nihayetinde emek verilmesi ve öğrenilmesi gereken bir kültür. ve her kültürde olduğu gibi belli bir seviyede emek, ilgi ve araştırma bekliyor. kültürü sevip rap müziğe başlamış üstüne üstlük senelerce aç gezmiş adamlar bu kültüre hizmet etmiş adamlardır. elanur gibi rap müzik inanılmaz popüler olunca gemiye atlayanlar ve onlara çanak tutup onlardan ün yakalamayı bekleyen kozmos ve tanerman gibi isimler ise culture vulture'dır en hafif tabiriyle. var olan kültürü sadece maddi gelir için saygısızca satmaktadırlar kısacası. berkcan güven'e çanak tutan artz vs isimleri de buna dahil edebiliriz bence elbette.

    şu an rap müzik spotify listelerinde ve radyolarda zirveyi oynamasa eğer, elanur yine rap yapacak mıydı? hayır. hiphop kültürüne ilgi gösterecek miydi? hayır. bu birinci argümanım.

    ikincisi ise, sonradan rap'i duyup ilgi duymuş olabilecek olması falan gibi önermeler. bu mümkün elbette. kimse rap müzik dinleyerek doğmuyor neticesinde. burada da bence şu devreye giriyor. bu youtuber arkadaşlar kendi sözlerini yazmıyorlar, yüksek meblalarla prodüksiyon işlemleri, şarkı sözleri ve dolayısıyla her şeyi satın alıyorlar. yani eğer ilgi duydukları şey rap yapmaksa, bunu zaten yapmıyorlar ki. sahip oldukları geniş kitlelerden para kazanabilecek yeni bir yol peşindeler sadece. enes batur film çekiyor, müzik yapıyor (rap), popüler olsa arabesk de yapardı. yani kısacası bu müziği özümseyen, kendi sözlerini yazan ve çabalayan biri bu backlash'i görmezdi ancak durum bu değil.

    üçüncü argümanım ise tamamen kozmos vs. adamlara yönelik. eminim kendilerinin çevresinde de yüzlerce adam vardır senelerdir rap yapan ancak bir yere gelemeyen. bu adamlar neden onlara el uzatmıyor da 3 milyon takipçisi olan elanur'a el uzatıyor. çünkü karşılıklı birbirini kaşımak amaç. yani aslında endüstriye torpil ile adam sokuyorlar. bu kişilerin de hem imajları, hem işleri, hem de varlıkları suni. sansar'ın değil.
    anonim
    22/7/2020 19:52 ~ 22/07/2020 19:53
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 3 


  13. öncelikle elanur örneğini ele alırsak şimdi baktım aralık 2000 doğumlu, 2001 de geç. bu kız bahsettiğin adamların aç karınla kovaladığı dönemlerde daha anasının karnındaydı. o yüzden bu işin para yaptığı zamanlarda müziğe yönelmesi onun suçu değil. bunu para için mi yapıyor yoksa gerçekten istediği için mi kısmına yorum yapamayız. en fazla tahmin yürütebiliriz. ek olarak karaçalısı, kurşunu, cash flowu vesaire zibilyon tane pasif adam rap para yapmaya başlayınca üşüştü piyasaya. bunlar para için yapmıyor elalem mi yapıyor? kaldı ki karaçalı rape dön diyenlere mal mıyım yapayım minvali konuşacak kadar çizgi çekmişti müzikle arasına. neyse, zaten elanur ile sansar arasındaki farkın olmamasından bahsederkenki amacım ikisinin de ağzı dili olduktan sonra yapabileceğinden bahsetmek adınaydı. ama şu aç karnına kovaladılar kısmını geçelim artık. bu vatan millet meselesi mi millet canından can feda edip kovalasın. ister hobisi/kişisel zevki olur, ister ün kovalaması olur bu adamların hep çıkarı vardı. sansar prens gibiydi aq, bu adam mı feda etti bir şeyleri. adamın o zamanlar gördüğü sevgi bugün ne kadar boktan müzik yapsa bile ekmek yemesini sağlıyor. başka bir başlıkta da söylemiştim, ister şahsi zevki olur, ister ego tatmini olur, parası ayrı şanı şöhreti ayrı herkesin mutlaka çıkarı vardır. kimse rap müzik için bir şey yapmaz bu bir ideoloji değil çünkü.

    ghostwriter konusunda sana katılıyorum. şarkı söyleyeceksen kendi sözünü kendin yazacaksın abi, benim görüşüm budur. senin işin bu çünkü. ben sınıfta tahtaya youtube'dan ders yansıtıp oturup öğretmenim diye gezemeyeceksem sen de sözünü kendin yazmalısın. ama şöyle bir şey de var ki dr. dresi olsun, eazy e'si olsun, drake'i olsun bu herifler bile ghostwriter kullanıyor/kullandı. bu adamlar rapin ta kendisi, ama kullandılar abi. eleştirebiliriz, ama rap değil diyemeyiz. tabii ki diyebiliriz ama bu bambaşka bir tartışmadır, asıl rap şöyle olur vesaire diye bambaşka bir olayın içinde buluruz kendimizi. malum rap algısı içinde sanat tartışmasına girmeyecek şekilde burada kimse bu adamlara rap değil demez. ama kullanıyorlar işte.

    kozmos'a gelirsek bir kaç şey söyleyeceğim. öncelikle rap sayfalarında da, burada da herkesin siki bu adama kalkıyor gibi geliyor bana. underground boombap fakir kralı trap düşmanı kezzo tiktokçularla çalışınca kimsenin gıkı çıkmıyor, garibim kozmos yapınca culture vulture oluyor. kaldı ki elanurun yaptığı malum tiktokçu şarkısına göre ceza - freestyle king ulaş makası kadar açık seviyede kalite farkına sahip. sansarın son dönemde yaptığı her işi de tokatlar. neyse, bunlar şahsi zevke kalmış yorumlar, fakat bizim insanımızda bir işten para kazanana saldırma ve hor görme eğilimi var. birisi para kazandı mı deliriyor millet.

    edit: ek olarak sektörün paralanması ve insanları çekmesi bence gayet hoş. tek takıldığınız youtuberı vesairesi ama varoşlarda rap ile hayatını kurtarmayı hayal edip bunu başaracak olanların varlığı beni mutlu ediyor. gerçek rap benim için budur. birinin rap ile kurtulma hayali kurup başarması. bunu abd'de çok gördük, burada da oluyor ve olacak. ceg ve khontkar gibi örnekleri daha çok görmek istiyorum ben. ilk olarak dogs of berlin izlerken düşünmüştüm. çocuklar rap yapıp boktan pislikten kurtulma hayali kuruyordu, lan almanya'da da oturmuş böyle şeyler bizde de olsun demiştim. artık oluyor.
    edit2: lebeau'nun yazdığına ithafen, o kısmı unutmuşum. her arak yapanı kültürden atacaksak piyasada bir tane rapçi kalmaz.
    edit3: şu kafa yapısı yaşlı tayfanın memleket iyi yav, ellerinde son model telefon var acız diyolar, biz zamanında yırtıh ayakkabıylan gezerdik kafasından farksız. biz süründük gençler de sürünsün mantığından kurtulun.
    icimizdeki irlandali
    22/7/2020 20:09 ~ 22/07/2020 20:34
    heart_plus : 8 stat_minus_2 : 0 


  14. Para kazanmak için rap yapmayan mı var amk. Bu adam kazandığını teknosa dan 20 liralık kulaklığa harcamış kendini geliştirmek için 10 yıldır çaba sarf etmemiş e ben nabıcam o kazansın abi diye onu mu dinliycem ya da ytda 100bin dinleniyoken ona altyapı cover klip mi uğraşıcam beleşe. Geçin abi bu işleri hiphop emekçisi falan filan. kültür kimin umurunda. Teoman karadeniz misiniz siz? Herkes rap de yapabilir graffiti de yapabilir bboy da olabilir. Serbest piyasa bu amk. Gidin elinden alın madem mikrofonlarını stüdyoları falan basın. Hiphop bu ya.
    guneydogumarmaragerigeldi
    22/7/2020 20:10
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  15. @12 senin söylediğine göre joker de rapçi değil o zaman çünkü o da flow çalıyor
    lebeau
    22/7/2020 20:24
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  16. @12 ye göre kendi sözünü yazamayan rapçi olamazmış hahahaha aynen kanka bunun ölçütü sensin kimin rapçi olup olmayacağının karar mevkisi sensin
    dr.dre ve drake rapçi değil çünkü drake ve dre ghostwriter kullanıyor hahahahahaha

    ayrıca boş beleş konuşuyosun herkes rap yapabilir herkes rapçi olamazmış
    rapçi olmak için rapçi mentalitesine sahip olmak bunun ağırlığını kaldırabilmek gerekmiş hahahahaha
    birader herkes rap yapabilir ve herkes rapçi olabilir
    herkes şarkı söyleyebilir ve şarkıcı olabilir böyle boş beleş konuşup kendinizi karar mevkisi sanmanız çok komik
    aynen kanka dr.dre bu mentaliteye sahip değil bu kültürün ağırlığını kaldıramıyor ama allahtan sen varsın sen bu mentaliteye sahipsin
    mavigozlubeyazejderha
    22/7/2020 20:36 ~ 22/07/2020 21:00
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  17. @17 boş beleş diyorsun, 10 satır cevap yazıyosun biraderim al ağzımı sen konuş benim yerime istersen ? karar mevkisi lafını da ilk defa duydum bu arada ya mercii olmasın ?
    ahmedow11
    22/7/2020 21:18 ~ 22/07/2020 21:42
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  18. ayrıca bu youtuberlar rap yapmasın mevzusu gerçekten çok komik eğer müzik ana akım olduysa herkes yapar gayet çok basit bi mantık
    ayrıca para için yapıyolar falan diyolar ulan herkes para için yaşıyor zaten
    ayrıca sansar ben hala 30 liralık kulaklıkla müzik yapıyorum diyen bi adam bence elanur para kazanmayı daha çok hakediyodur

    @18 boş beleş bi entrye uzun cevap yazılamaz mı birader ne alaka ?
    karar mevkisi olayı şu , şunu yapanlar rapçidir bunu yapmayanlar değildir falan falan diye tanım yapmışsın
    bu tanımı yapıcak adam veya bunun kararını verebilecek bi mevki falan yok piyasa serbest

    mavigozlubeyazejderha
    22/7/2020 21:28
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  19. valla ben de farklı bi yerden gelecem elanur konusuna. tamamen subjektifim. şimdi elanur'un bela şarkısına ve sakin şarkısına bakıyorum. üç aşağı beş yukarı bir sene var aralarında ve bela'da diyo ki söz: elanur, kozmos. sakinde ne diyo söz: elanur. subjektif kısma geleyim bence sakin şarkısı daha rap ve daha güzel duyuluyo eğer oradaki yazan doğruysa sözleri gerçekten elanur yazdıysa bence kozmostan iyi iş çıkarmış. çalışmış flow tutmayı öğrenmiş antrenman yapmış falan, tabi bunlar hep kendi yazdıysa geçerli. bu müziği yapmak için ehliyet falan filandan çok bence mentalinin iyi olması ve hırslarının, amaçlarının olması lazım. bazı kendini kültürün göbek taşı gibi gören abilerimiz yıllarca gelişmeden doğru düzgün bi ritim yakalayamadan böyle geldim böyle gittim yapıp gittiler. yani ben şimdi rapozof'u elanur'un önüne koymam abi. 15 20 yıldır rap yapacaksın ve son şarkıların böyle olacak üzücü cidden. okulu alayı yok harbiden bu işin yetenekli oluyosun azimli oluyosun, kovalayacak enerjin oluyo yapıyosun bi şekilde. elanur'un rapi, lirikleri iyi mi peki, yani bence çok da değil ama böyle kaldığı sürece derim baksın dalgasına, ama bi gün kalkıp ben fişek gibi rap yapıyorum en iyisi benim derse ben de "siktir git lan ordan" derim. norm ender gibi bi şey olur benim için. bu entry'i hayatta toparlayamıycam çünkü ciddi anlamda altında sanat nedir rap nedir, günümüz rapi ne hale geldi gibi milyon tane soruyu tartışmak gerekiyo ne yazsam havada kalmış oluyo ki bu da havada kaldı çay içip uzun uzun konuşmak lazım. sonuç olarak elanur'un ne olduğunu ne olacağını zaman içinde görücez bence son şarkısında rap adına güzel bi yola girmiş, ama bunun yanında yıllarca rap piyasasında kalmış bi şekilde adını duyduğumuz 15 20 yıllık heriflerin de üstüne gram bi şey koymadan bu günlere gelmesini bekledik ve gördük. neşternino gibi mclere bu kültür çok fazla bile şans tanıdı elanur da 2-3 seneye netleşir tavrımızı ona da koyarız zaten, umarım bizim adımıza seveceğimiz bi yoldan gider de dinleriz :)
    anonim
    22/7/2020 22:08
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  20. öncelikle başlığı açan yazara katılıyorum. youtuberlar rep yapmasın diyecek değilim ama benim hoşuma gitmeyen başka bir konu var. youtuberlar zaten halihazırda milyonlarca kitlesi olan insanlar e doğal olarak bi şarkı yaptıklarında, şarkının kalitesinden bağımsız mevcut kitleleri onlara milyonlarca stream veriyor öyle ya da böyle.

    e veremez mi sana giren çıkan ne diyeceksiniz evet bana giren çıkan yok. hatta bu noktaya kadar bir problem de yok. problem piyasada herkesin (cezanın bile) yapılan müziğin kalitesini stream sayısına göre ölçüyor olması. bunun da youtuberların kafadan başarılı/büyük rapçiler sayılıyor olmaları. kaldı ki bu onların suçu da değil, dinleyici de icraatçı da hepsi bu gözle bakıyor çünkü tık=para.

    dinleyici olarak kaliteli işlerin üretilmesi benim çıkarıma olduğuna göre kendi bencil sebeplerimle piyasanın en yetenekli kişileri ödüllendirip teşvik etmesini istemeliyim ki daha çok kaliteli müzik dinleme zevkine erişebileyim değil mi?

    bir başka nokta da hit parça yapmak belli formüllere tabii iken “ölümsüz” tabir edilen eserlerin çok özel koşullar ve yetenekler ışığında ortaya çıkıyor olması.

    demem o ki isteyen herkes rep yapsın herkes parasını da kazansın ama dinleyici bilinçli olsun, sanat eserini hitten ayıracak tespit yeteneğine ve iyi müzisyenleri yüceltebilecek süzgeçe erişsin.

    hepimiz kazanalım.
    anonim
    22/7/2020 22:09 ~ 22/07/2020 22:10
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: