nedir bu dinleyicilerin protest rap açlığı - bol sözlük

nedir bu dinleyicilerin protest rap açlığı



başlık no:42327 okunma:1818



  1. Gene kafa takıldı yazım dedim.
    Ulan yeter ve yeter.Bir rapçi canlı yayın açmaya dursun direk başlıyorlar "abi protest parça gelecek mi ğeğeğeğ"
    Ulan ne bu protest rap açlığınız,git Saian dinle o zaman bozuk plak gibi senelerdir dönüp duruyor orda :d
    Onun dışında ben dinleyicilerin bu isteklerini bazı sebeplere dayandırıyorum.
    Birincisi insanlar kendi düşüncelerini ünlü şarkıcı oyuncu her neyse onlarında kendileri ile aynı fikirde olduklarını duymaya bayılıyorlar.Bu senelerdir olan bir durum.İkincisi "rap protest moruq sokaklar çocuklar ölmesin otobüsteki yaşlılara yer verelim" rapini gerçek rap sanan binlerce insan var ve bu protest parça isteğinde bulunan kişilerde onlar,bu protest parçaları dinleyince kendilerini bir insanlık görevini yerine getiriyormuş gibi hissediyorlar amk.Bu devirde neden protest rap yapılsın allahinizi severseniz,2010 lu yıllar ve öncesinde yapılması gerçekten mantıklıydı çünkü o zaman malum foyalar daha ortaya çıkmamıştı, gerçi o zamankilerde İlluminati den öte geçemiyordu da neyse;)
    Şuan herşey apaçık ortada amk gözünü bir şarkıcı oyuncu yada rapçi yada anan baban acmiycak amk sen acicaksin eğer birşeyleri öğrenmek için yada bilinçlenme için bir adamın 3 dk lik şarkısına kaldıysanız vay halimize
    Neyse sizin fikrinizi de merak ediyorum ahali
    Dökülün
    anonim
    7/9/2021 23:47
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 




  2. bu memlekete şu müziğin yanlış tanıtılmasına vesile olan kim varsa hepsinin amk.
    anonim
    8/9/2021 00:55
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  3. "sanatın apolitik olması, sanatçının egemenlerle işbirliği yaptığı anlamına gelir."
    -bertolt bretch

    sözü yazıp kaçmayayım diye birkaç da şey eklemek istiyorum. sanatçı, her ne kadar bir duruşa sahip olmak zorunda olsa da; dinleyicinin yaptığı şey, popülist bir davranıştır.

    sanatçıyı, sürekli protest bir tavır almaya itmek, duymak istediğin şeyleri dikte etmeye benziyor. bu da, protest bir duruş olarak değil bir zorunluluk sonucu doğmuş oluyor. bırakınız arkadaşlar! isyan, kendiliğinden doğar.
    anonim
    8/9/2021 02:01 ~ 08/09/2021 2:05
    heart_plus : 13 stat_minus_2 : 0 




  4. öncelikle sanatçı herhangi bir duruşa sahip olmak zorunda değildir. brecht nazi almanyası döneminde yaşayıp sürgüne gönderilen bir komünist olarak tabii ki öyle söyleyecek, sanatçıların acından ölmemek için kral kadrosunda çalışması gerektiği bir dönemdeki bir sanatçı abimiz philip sidney de daha farklı söyler mesela. veyahut fatih sultan mehmet bir şair olarak bizzat çarkın başındaki adam, kendi kendine mi muhalefet edecek? sanat 2 günlük bir şey değil ki herkesin söylediği doğru kabul edilsin. bizim dinleyicinin beklediği ise hiçbir yetenek belirtisi, kelime oyunu, üstü kapalı altı derin şeyler değil, direkt neyse o olan twitterda ulusalcı teyzelerin yazdığı şeyleri söylemek. bu kadar apolitik olup politik laf bekleyen kitle de görmedim he. şu abi rapçi dediğin protest yapacak kadronun hayatı boyunca en hardcore siyasete girişi "aga lolde skin fiyatları coştu diyicem de neyse silivri soğuktur xdxdxd" seviyesinde en iyi ihtimalle. memleketin anası sikildi ama kimse ben bir şey diyeyim demiyor, şanışer sikko bir politik sözü çok iyiymiş gibi nağmeli okuyunca yorumlara off off yazıp twitterda bilmemne sayfası liriği paylaşınca favlayıp görevlerini yerine getiriyorlar. akranları yunanistan'da toplu taşımaya 2 kuruş zam gelse başbakanı molotofluyor bizimkiler anında twitterda rapçilerin tivitlere neden tepki göstermedin falan diye mention atıyor anca hahahaha
    icimizdeki irlandali
    8/9/2021 06:57 ~ 08/09/2021 7:03
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 0 


  5. rap dinleyicilerindeki protest rap açlığı(takıntısı) gibi bir başlık açsaymışsın sözlüğün konseptine daha uygun olurmuş. Nedir bu senin formatı sikip atma merakın?*

    başlığa gelirsek sebeplerine odaklanılması gerekiyor bence. önce bunu talep eden dinleyiciyi anlamak lazım. birini anlamak için kendinden örnekler vermek ve kendi deneyimlerinden yararlanmak gayet faydalı bir eylem. 90lı yıllar yeni bitmiş yaş 15 yıllardır sadece pop müzik dinliyoruz, aşk meşkten başka bir şey kulağımıza çalınmıyor. o dönem rapçiler yaptıkları müzik ile biz size aşk meşk değil hayatın gerçeklerini anlatacağız ve toplumsal olaylara değineceğiz mesajı verdiler. poptan ve yıllardır birbirinin benzeri olan aşk şarkılarından bıkan beni rap müzik bu haliyle cezbetti. yeraltı operasyonu, nefret, silahsız kuvvet albümleri protest parçalar barındırıyordu. bu müziği ilk yapanlar bir ağızdan "biz aşk şarkısı yapmıyoruz, biz toplumsal sorunlardan bahsediyoruz, biz pop gibi değiliz" dediler. özellikle "pop gibi değiliz" sözü türkiye'deki rapin üzerine inşa edildiği temeldir. kendilerini popun popülerin zıttı olarak konumlandırıp pop müzikle ilgili her şeyi reddetme eğilimine girdiler. Bu iş öyle bir noktaya geldi ki ceza burcu güneş ile feat attığında ceza'nın belasını siktiler, yine rocco şeker reklamında oynadı diye hasmından fanına saldırmayan kalmadı. bizzat rapin protestlikten ibaret olduğunu ve popüler olan her şeye karşı olduğu propagandasıyla bunu satan adamlar bile bu konuda epey mağdur oldular günün sonunda *

    ceza, sago falan muhaliflik işlerini hafiften salınca alttan başta saian olmak üzere sefalet tayfası geldi. o zamanlar saian'ı çok seviyordum şimdi dinleyince ergenliğimi hatırlamak kadar kötü olmasa da kötü hissettiriyor. o dönem yeraltından çıkmak ve saygınlık kazanmak için protest rap yapmak gerekiyordu. Saian gibi yarı kültürlü bir adam da diğer elemanların yanında altın gibi parlıyordu amk. daha sonra joker allame ekibi geldi. direkt saian fun clubın üyeleriydiler. alleme günümüzde açık fikirli ve değişime açık ancak joker'in protest rapi yalnızca diğer rapçileri protesto etmekten ibaret * bu dönem bir de sekiz ekibi geldi. işin rengini değiştirmeye başladılar ülkede eğlenceli rap yapılabileceğini kanıtlayan önemli işlere imza attılar. anıl piyancı'ya söver sayarım ama hakkını teslim etmek lazım.

    şimdi bu müziğin böyle anlaşılması ceza'nın, sago'nun veya fuat'ın suçu da diyemeyiz. bu müziği dinlemeye başladıkları dönemde etkilendikleri yabancılardan neyi görmüşlerse onu bize yansıttılar. Ayrıca kendilerinin doğrudan pop'un karşısında konumlandırmalarının da etkisi büyük. Bu sorun daha çok rapin türkiye'ye geldiği ve yerleştiği dönemde oluşan algıyla alakalı bir durum. yabancı rap piyasasını takip edenler için rap=protest algısı kolayca kırılsa da yerli piyasayı takip edenler için tam anlamıyla bir kırılma söz konusu değil. ezhel, khontkar hatta eypio bu algıya epey hasar verdiler ama yıkamadılar.
    gardiyan
    8/9/2021 17:04 ~ 08/09/2021 17:06
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  6. kardeşim bilmiyo musun amk rap demek sisteme isyan demek sokakta yağmurda kalan çocuğun çaresizliği demek sen çok bilmiyon galiba hiphop nedir ğ
    anonim
    8/9/2021 17:42
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 2 


  7. Bu arada bu soruyu Yavuz şahin hocamıza ulaştırsak çok iyi olmaz mı mümin kardeşlerim
    anonim
    8/9/2021 17:57
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  8. 10 yıl önce yaptığı tarzda şarkıları tekrar istemek bizim piyasamızın dinleyicisine yakışır bir hareket. tabii onlara 'evet kardeşim 2021 bizim yılımız protest de gelecek melankoli de gelecek' tarzı cevap veren rapçilerin de bu dinleyici kitlesinden pek bir farkı olduğunu düşünmüyorum.
    efekorezli
    8/9/2021 19:03
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  9. Protest üretimler herzaman gerekli. Çünkü muhalif sanatçılar her zaman olacak. Eğer muhalif sanatçılar görüş ve düşüncelerini üretimlerine yansıtmazlarsa, yada yansıtamazlarsa o ülkede demokrasiden bahsedilemez. Baskı, korku, faşizmle yönetiliyordur o ülke. Çünkü hali hazırda hükümetler zaten elinde bulundurdukları devlet gücüyle kendi ideolojilerine göre kendi sanatlarını rahat bi şekilde icra ediyorlar. Bir ülkede hiç bir zaman tek bir görüş yoktur. Muhalifet her zaman vardır ve muhalefet düşüncesini veya hükümetten istek ve taleplerini sözlü bi şekilde sanatına yansıtmaz, hitap ettiği halka sanatla bişey anlatamıyorsa işte o ülke Suriye gibi Afganistan gibi Filistin gibi Yemen gibi parçalanmaya mecbur kalır.
    karambol 34
    9/9/2021 08:29
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  10. kitlenin istedigi protest "akp kotu de diger partiler de iyi mi moruk sistemi sikiyim" protesti. çözüm yolu sunmadan sorunları dile getirmek, dile getirilen sorunların da genelgeçer şeyler olması. ezhel gibi işin (diğerlerine nazaran) daha derinine giren kişilere de pkklı diyorlar.
    tekinsiz
    9/9/2021 14:04
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  11. Bu kitleyi çok dikkate almamak gerekli, bunlar protest diye ağlarlar ama ağaçkakan müzik yasağını protesto ettiğinde prim derler. Bir hayat görüşü üretemedikleri için anne babalarının fikirlerinden kopamayan, genelde yaşı küçük insanlar bunlar. Belki bu arayıştan dolayıdır anne babaları kadar değer verdikleri rapçilerden de politik görüş duymak istiyorlar. Bu görüşler birazcık derin olsa kendi süzgeçlerinden geçirecek kapasiteye zaten sahip değiller. Bunu küçümsemek için söylemiyorum, hepimiz zamanında böyleydik neredeyse. Birkaç sene sonra bunlar büyür yerine yenileri gelir. Hee büyüdüğü halde bu kafada olan insanlar yok mu, tabii ki var. (bkz: yavuz şahin)
    anonim
    9/9/2021 14:27 ~ 09/09/2021 18:03
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  12. gereksiz bir kuruntudan başka bir şey değildir
    radiodead
    10/9/2021 14:04
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  13. Ben buraya yorum yapmıştım neden gözükmüyor
    karambol 34
    10/9/2021 19:22
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  14. 12 yasindaki bebeler dolar kuruna bakip dertleniyor bu halk protest istemesin de kim istesin ey ahali. guzelimsi ulkemde siyasal olmayan hicbir sey yok, her gun yepisyeni skandallar cikarken insanlar buna ses cikaran parcalar ister tabi
    evrenimdar
    10/9/2021 21:14
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  15. protest değil ama anlatım arıyorum. tek istediğim bu

    şarkıda cinayet mi işliyosun, grup seks mi yapıyosun yoksa tanrıyla mı hesaplaşıyosun bilemem ama ne yapıyorsan bana onu öyle bir anlat ki; pür dikkat seni dinleyeyim

    rap yapıyorsunuz bilader. rapçi dediğin adam sözlerle dans edecek, başka seçeneği yok
    no one
    10/9/2021 22:46
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  16. @13 çok doğru katılıyorum sik(me)diğin sürtüklerden de bahsetsen vurduğun adamlardan felan öyle betimle ki öyle kelime oyunları yap wow olalım amk.Zaten yapmadığını biliyoruz ama zihinsel haz yaşamak da bizim isteğimiz yani
    anonim
    10/9/2021 23:41
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  17. kanka battle aramalarındansa protest beklentisi bence daha kabul edilebilir nispeten. he sıralama yapacaksak eğer semt şarkısı < hit parçası < battle rap < protest rap gibi sıralayabilirim kendimce.
    taramali rhyme
    11/9/2021 02:11
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  18. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: