money bang - bol sözlük

money bang



başlık no:27800 okunma:2076



  1. soundcloud.com

    Bunu da yorumlar mısınız ?
    raion212
    12/7/2019 18:16
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  2. kayıt kalitesizliği ve diksiyon bozukluğu nedeniyle parçayı almanca sandım bir süre boyunca :)
    anonim
    12/7/2019 18:19
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  3. @2 çözmeye çalışıyorum o sorunu sağol yinede
    raion212
    13/7/2019 01:45
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  4. ritim kaçırman, autotune'un bu denli kötü kullanılması, mix'in olmayışı (yani umarım yoktur, ben böyle rezalet feeling back vokal duymadım), nakaratta trap trap kısımlarının khont'u andırması harici zwei eins zwei adlı çalışmadan iyi. ama hala çok ağır kötü.
    zulacan
    13/7/2019 02:18
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  5. @4 eyvallah yorumun için ama ritim kaçırdığımı düşünmüyorum diğerlerinde haklı olabilirsin
    raion212
    13/7/2019 02:42
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  6. Türkçe Rap mi yapıyorsun? :) şarkıların için seçtiğin isimler pek Türkçe değil de ondan :)
    geri donmeyen boomerang
    13/7/2019 02:55
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 1 


  7. Bu bir sorun.Türkçe Rap yapıyorsan Türkçe'yi korumalısın.Sonuçta yaptığın veya yapmaya çalıştığın şey ritmik şiir.Şiirin malzemesi de dil.Ben demiyorum ki illa Türkçe kökenli sözcükler kullanın.Böyle bir şey yapılmaya çalışılsa zaten işin içinden çıkılmaz.Türkçeye geçmiş sözcükleri kullanın yeter.Yani en azından o sözcüğü bir Türkçe sözlükte bulabilelim.Yabancı sözcükler kullanınca daha havalı,modern,çağdaş falan olduğunuzu mu zannediyorsunuz? Ya da kelime dağarcığınız mı yetersiz? Zaten kelime dağarcığınızı yetersiz buluyorsanız rap yapmayın.Bunu sadece sen değil Ceza bile yapıyor.Lafa gelince biz sanatçıyız bir şeyler anlatıyoruz diyorlar ama.Sen bir şeyler anlatıyorsan dili kullanarak anlatıyorsun.Dili sanatçı bile korumuyorsa kim koruyacak? Veya şöyle diyeyim: Dilini korumayan,dilinden haberi olmayan,sanatçı olabilir mi?
    geri donmeyen boomerang
    13/7/2019 03:45 ~ 13/07/2019 3:47
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 2 


  8. @10 olaya çok derin bakıyorsun dediklerinde haklısında ama yanlış anlamışsın beni başlığın öyle olmasının çok sorun olmadığını söylemeye çalıştım ayrıca anlattıklarımız zaten Türkçe bir kaç kelime yabancı dilde söylediysek ne olmuş yani dilimize ihanet mi etmiş olduk kelime dağarcığımızın yetmediğinden değil sadece öyle tercih etmek istememizden kaynaklanıyor bu saian gibi mi söz yazsın herkes
    raion212
    13/7/2019 03:58
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  9. Dili mükemmel seviyede kullanmak zorunda değilsin ama yeterli seviyede kullanmalısın.Zaten tüm sözcükleri ingilizceden seçsen ingilizce rap yapıyor olurdun.Hepsini Türkçe'den seçsen Türkçe Rap yapıyor olurdun.Sen ikisini birbirine karıştırmışsın.Hangi dilde rap yapıyorsun?Yani bunun azı çoğu yok.Bir tane bile yabancı sözcük kullansan dilin içine etmiş oluyorsun.Evet diline ihanet etmiş oluyorsun.O kullandığın yabancı sözcüğün Türkçe karşılığı varsa neden Türkçesini tercih etmeyesin? Fonetiği hoş değil diye mi?Fonetiği hoş Türkçe kelimeler bulamıyorsan neden sözcük dağarcığım yeterli diyorsun?Yok,hayır Türkçe'nin fonetiği iyi değilse neden Türkçe Rap yapmaya çalışıyorsun?
    geri donmeyen boomerang
    13/7/2019 04:11 ~ 13/07/2019 4:15
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 2 


  10. Aşırı radikalsin gerçekten. Tamam dostum senin dediğin gibi olsun haklısın teşekkür ederim yinede düşüncelerini aktardığın için
    raion212
    13/7/2019 04:19
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  11. beat'in melodisi ile senin melodin arasinda farklar var, armoni yok. turkce rap'in kanayan yarasi olan vasat nakarat senin sarkinda da var. kelimeleri yuttugun zaman dinleyiciyi yakalayamiyorsun, dinle gec oluyor. daha tane tane telaffuz edersen biz de sarkiyi ve sozlerini yakalaybiliriz. onun haricinde amator bir calisma icin idare eder diyebilirim, cok kotu degil. ceza bile cok hizli okumasina ragmen kelimeleri yutmamaya gayret ediyor, dikkatli dinlersen ne demek istedigimi anlayabilirsin.
    old skool
    13/7/2019 13:22
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  12. vasat değil, vasatın altında. aman tanrım çok kötü her şeyiyle çok kötü. varolmaması gerekiyor böyle bir şeyin silmelisin bunu. şaka şaka o kadar kötü değil ama yine de kötü
    fenistil
    13/7/2019 14:54
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  13. 1-2 yıl gerek ondan sonra her şeyin oturur. kendi stilin de yerini bulur o minvalde eleştiriler de azalır muhtemelen. ama 2019 bitene kadar çoğu işin birbirine benzeyecek o yüzden gözle görülür bir değişikliğe girmedikçe daha fazla yorum alma bence, gelen eleştiriler üzerine otur düşün ve müziğinin zayıf yönlerini geliştirmeye odaklan.
    psycho deaf
    13/7/2019 20:10
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 




  14. bı şey ya iyi ya da kötüdür. yetenek doğuştandır. rap müzik bir spor dalı olmadığına göre çok fazla çalışsan bile bunu düzene sokamazsin. kötüsün. kırılma bana ama hiphop benim hayat tarzım diyorsan başka dallarına yönelmen hem senin hayatın hem de bizim kulaklarımız için en sağlıklısı. başarılar
    aborjin
    14/7/2019 07:43 ~ 14/07/2019 7:45
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  15. Merhabalar. Sözlükte başlığını açtığın şarkılara baktım. Diğer arkadaşlar okuyuş ve teknik detaylar hakkında yorum yapmış zaten; ben tarz ve sözler üzerinden bir şeyler söyleyeceğim.

    Ati 242 pek dinlediğim bir şahsiyet değil. Sadece bir iki şarkısını dinledim. O yüzden ikinizin benzerliği konusunda herhangi bir yorum yapamayacağım.

    Ben genel olarak trap müziği sevmiyorum. Teknik olarak tercih edilebilir ama “trap” deyince akla gelen klasik mevzulardan hoşlanmıyorum. Yoksa müzikal açıdan trap tercih etmekte bir sakınca yok; Sefir mahlaslı rapçi trapte iyidir mesela.

    Şarkılarda kurduğun bazı cümleleri buraya alıyorum:

    * Sıkıntıyı çektik, sürmeliyiz keyfi
    * Bizim ekip olur fame
    * İşimiz trap
    * Geri geldik, derebeylik gibi kuruluruz, üstünüze basa basa yürürüz (Zwei Eins Zwei)
    * Yara verir sana bu flow, bir adım geri (Zwei Eins Zwei)
    * (...) Bu çocuk M, (...) pastadaki payınıza diş bileyecek (Cano)
    * Desteğiniz olmadı bana hiç ama desteleri sayacağım bi' gün karşınızda (Cano)

    vs.

    Bunlar senin cümlelerin değil gibi. Hatta aslında tam olarak kimsenin cümleleri değil; trap'in cümleleri. Aralarda kendini yansıtan bir iki cümle kuruyor olsan da tarzının trap olması ve bu tür cümleleri birkaç kez kullanman sebebiyle şarkıların “klasik trap” olmaktan öteye geçemiyor. Bu da “Özentisin” ve “Senden çok var” gibi yorumların ardı arkasının gelmeyeceği anlamına gelir. Teknik detaylar bir yana bırakılsa ve Ati 242'ye özenmediğin kabul edilse bile yine klasik trap yapıyorsun. Bu tarzı sevenler belki beğenebilir ama hazzetmeyenler de çok; özellikle Bol Sözlük'te. (Sagopa Kajmer de Groovypedia röportajında, trap yapanlar hakkında “Rap yapıyorum deme bari, trap yapıyorsun.” demişti mesela.)

    Tarzın getirisi olarak fazla iddialı cümleler de kuruyorsun. Rapini öven “Yara verir sana bu flow”, “İşimiz trap” gibi cümleler yolun başındaki bir insan için fazla iddialı. Ortaya nicelikçe ve nitelikçe elle tutulur işler koymadan bu tarz cümleler kurmak, şarkılarını sadece “Bu iş böyle yapılıyor.” mantığında ürettiğin izlenimi veriyor. O zaman da bir ağırlığı olmuyor. (Sırf senin özelinde geçerli değil bu durum. İşinde belli bir aşama kaydetmemiş herhangi bir kimse kendi işini bu şekilde övmeye başladığı zaman yadırganır.)

    Piyasa ve maddiyat konularında da klasik ve iddialı cümleler kuruyorsun. Piyasa konusunda “Piyasanız tek tip”, “Bu çocuk M, (...) pastadaki payınıza diş bileyecek“ falan diyorsun. Maddiyat konusunda da “Sıkıntıyı çektik, sürmeliyiz keyfi”, “Desteğiniz olmadı bana hiç ama desteleri sayacağım bi' gün karşınızda” vs. diyorsun. Piyasada belli bir yere gelmemiş biri bu tarz cümleler kurunca “Daha dur bakalım.” derler. Reklamla şişirilen, şirketlerin desteğini arkasına alıp belli dinlenmelere erişen rapçiler bile deste deste para saymaktan bahsedince itici duruyor; sen daha belli bir konuma yükselmeden “Desteleri sayacağım.” dersen “Yürü git işine” derler. :-) Keyif sürmek de aynı şekilde... Herkes keyif sürmek istiyor; ama rap sürülen keyfi değil, insanların sürüklendiği keyifsizliği anlattığı zaman bir ağırlığı oluyor. Bu sebeple trap de özentilik ve/veya züppelik olarak algılanıyor. Bu seninle ilgili bir durum değil, tarzla ilgili bir durum. Sen de bu tarzda ilerleyince bu tür eleştiriler gelmesi normal.

    Aralarda semtinden de bahsediyorsun. Bunlar gözlemlerinin ürünü de olabilir; ama "semt rapi" de bir noktadan sonra dinleyicileri baydı. Eski dönemlerde bu tarz işler ilgi gördüyse de belli bir noktadan sonra "kabak tadı" vermeye başladı. (bkz: türkçe rapin kabak tadı vermesi) O sebeple, bu tarz cümleler de dinleyiciyi yakalamanı sağlayamayabilir.

    Şarkılarına genel olarak benzer eleştiriler gelmiş; bazılarına karşılık da vermişsin. Gelen eleştiriler hakkında fazla yorum yapma; bu polemikçi bir tutumun olduğu izlenimi veriyor. Eleştiriler bazen hakaret seviyesine varmış ama burası bir sözlük; seviyesiz konuşanlar da olabiliyor. Bence yanıt vermek yerine eksiyi bas; gerekirse admine veya moderatörlere şikâyet mesajı ilet. Zaten şikâyet olunca hakaret içeren entry'ler siliniyor.
    yorumlayan adam
    14/7/2019 15:33 ~ 14/07/2019 15:37
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  16. @18 çok teşekkür ederim dediklerini dikkate alacağım gerçekten keşke herkes senin gibi eleştiride bulunsa
    raion212
    14/7/2019 16:05
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  17. Bence gayet güzel, Khontkar dinleyeceğime seni dinlerim
    husnunacip
    15/7/2019 11:42
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: