kendi müzik şirketimizi kuralım - bol sözlük

kendi müzik şirketimizi kuralım



başlık no:24546 okunma:6422



Sayfalar: >> >|

  1. merhabalar sözlük. çok uzun süredir aklımda olan fikirleri, sizinde fikirlerinizi almak üzere sizlerle paylaşmak istiyorum.

    işin derinliklerine inildiği zaman bu fikrin antitezi sunulabilir ama yinede genel olarak insanların kafasında olan algı, piyasanın basemode ve hiphoplife adlı şirketlerin tekelinde olduğu yönünde. internetin bu denli yaygın kullanıldığı bir dönemde ise bu şirketlere bağımlı olunduğunu düşünmek bana yanlış geliyor. artık o devir bitti. insanlar şirketler tarafından onlara sunulan sanatçılara muhtaç değil. artık dinleyecekleri sanatçıları kendileri seçebiliyorlar. başarı ise tamamen yakalayacağınız popülerite ile doğru orantılı. bu başarı kliplerle, sosyal medyanın gücü, imaj gibi etkenlerle sağlanabilir tartışmaya açık. basemode ve hiphoplife harici şirketlerden bağımsız olarak başarı sağlayan kişilerin birkaçını aşağıda örneklemek istiyorum:

    (bu örneklerde sözünü edeceğim "başarı" dan kastım, insanlara ulaşma ve dinlenme sayılarıdır. ortaya koydukları iş bakımından ne kadar başarılı oldukları tartışılabilir).

    -khontkar basemode/sony muzik ile anlaşmalı olmasına rağmen asıl büyük patlamasını kendi kanalından yayınladığı mary jane parçası ile yaptı.

    -aynı şekilde rocnation ile anlaşmalı m.o.b. nin sanatçılarından biri olan burry soprano, büyük patlamasını kendi şirketinden değil, redkeys music adlı kanaldan yayınlanan bir mixtape şarkısı ile yaptı.

    -gazapizm argo müzik ile, ezhel koal müzik ile açıklamaya gerek bile olmayan hepimizin bildiği başarıları elde etti.

    -canbay&wolker ikilisi patlama yapan son parçasını "üç adım müzik" adlı kanaldan yayınladı ve başarı elde ettiler.


    üstte bahsettiğim hiphoplife ve basemode haricindeki şirketlerde belirli bir altyapıya, çalışma disiplinine sahipler. yoksa bu başarıları elde etmeleri mümkün olamazdı. benim dikkat çekmek istediğim şey sanatçıların, sosyal medyanın/internetin bu denli belirleyici olduğu ve insanlara ulaşabilmeleri için şirketlere kökten bağımlı olmadığı bir dönemde kendi çabaları ile birşeyleri başarabilme şanslarının olduğu. bir oluşum kurarsın, bu oluşum ilk dönemlerinde doğal olarak, maddi ve iletişim kaynakları yönünden alt seviyelerde olacaktır. fakat bir işe yeni başlayan her oluşum gibi bu kaynaklarında artış göstermesi zaman ve çalışma gücü olarak doğru orantılıdır. sermayemiz sıfır ise, en küçükten başlayıp sindirerek büyümemiz lazım.


    üstteki örneklerden yola çıkacak olursak, ya klibin iyi olacak, ya imajın olacak yada banger bir müzik yapacaksın. kaliteli iş azda olsa bir iteleme, destek ile gerçekten kaliteli ise yolunu buluyor. kaliteden kastım ise "ticari anlamda kalite". sen istersen bundan 50 yıl sonra ders kitaplarına konu olacak edebi nitelikte sözler yaz, o müzik çağa ayak uydurmuyorsa, banger değilse ticari başarıyı elde edemezsin. yaşadığımız dönemde hiphop/rap, boombap ritimlerin üstüne anlamlı sözler yazmak değil, bunu yapanlar zaten ne derecede bir başarı elde ediyorlar hepimiz görüyoruz. "gerçek hiphop şudur gerçek hiphop budur" bunu tartışacak değiliz. eğer amaç ticari çıkarlar ise tek çözüm trendleri takip etmek. görüyoruz, çağa ayak uyduran ve içerik olarak sıfır olan adamlar sadece banger müzik yaptıkları için başarı elde ediyorlar, 2015 yılından beri bu yaklaşımın meyveleri toplanıyor. "yaşadığıız ülke türkiye", "burada bu işler olmaz", "müzik belli şirketlerin tekelinde" bu tür söylemler sadece bahane. yapan yapıyor. biz ise bunları görüp iç geçiriyoruz.

    peki yaptıkları işte başarılı olan bağımsız müzik şirketleri hangileri ve bu şirketler nasıl kuruldu, hangi yollardan geçti, hangi sanatçıların hangi parçaları ile adını duyurdu ? bu konu hakkında hem türkiyedeki örneklere, hemde yabancı ülkelerdeki örneklere bakmalıyız. türkiyeden argo izmir, koal, basemode, hiphoplfie, yabancı ülkelerde (bir zamanlar) funk volume, pro era, team kuku, strange music, visionary music group, rhymesayers, odd future, top dawg ve adı aklıma gelmeyen çok sayıda başarılı label. bu adamlar neyi doğru yaptı da bir başarı elde ettiler ? öncelikle yapılması gereken şey bunların analizi.
    türkiyedeki örneklerde ise gazapizm ve ezhel neden kendi şirketlerinden parçalarını çıkarıyorlar da, 90 bpm, istanbul trip, gibi diğer başarılı sanatçılar ve gruplar basemode gibi platformlar ile anlaşma sağlıyorlar ? bu kafa karıştıran durumunda analizi yapılmalı.

    aklımda, ve bu yönde düşünen sizlerinde aklında bu sorulardan fazlası var biliyorum. ama şu an aklıma gelenler bunlar.

    bu sözlükte müziği sadece hobi olarak yapanlarda var, aynı şekilde aklının bir köşesinde bu işi ciddi olarak düşünenlerde. ben onlardan biriyim ve tek başına nereye kadar gidebilirim bilmiyorum. booyaka'nın (#141263) entrysinde bahsettiği gibi, kendi markanı yaratmak için ya yüksek meblağlarda paralara ve bir kaç adet süperstar'a , yada bir çok küçük ismin güçlerini birleştirmeye ihtiyacı var. burada bu işi ciddi düşünenlerin bu miktarda paralara sahip olduğunu sanmıyorum. o zaman geriye ikinci seçenek kalıyor. bizim

    -mc'lere
    -beatmaker'lara
    -mix masteringden anlayan insanlara
    -fotoğraf/video montajcılarına
    -moda tasarımcılarına
    -sosyal medyadan anlayan kişilere
    -bunların haricinde sadece bize bu yönde fikirleri, bilgileri ve tecrübeleri ile yol gösterecek insanlara

    ihtiyacımız var.

    siz yazarlardan bu pozisyonlarda görev alabilecek durumda ve istekte olanlar, bu işi ciddi düşünenler kendini belli ederse mutlu olurum. artık hergün hayal kurmak sıkıcı bir durum almaya başladı. küçükte olsa bir noktadan başlamak ve ilerlemek lazım. ve bu iş kesinlikle tek başına yapılacak bir iş değil.

    sizlerin görüşleri benim için çok değerli ve bundan dolayı bu başlığın altına sizinde yazmanızı istiyorum. yanlış noktalar neler, yada nerelere ekleme yapılabilir ? görüşlerinizi bekliyorum...
    anti matter
    21/9/2018 17:43 ~ 21/09/2018 17:44
    heart_plus : 14 stat_minus_2 : 0 


  2. okumadım
    650 gayme maas
    21/9/2018 17:46
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 6 


  3. ben ekleme filan yapmıyorum. xD benden para istemeyin (çünkü yok hocam yok, iş arıyorum amk xD) onun dışında her türlü +1.
    shua0
    21/9/2018 17:48 ~ 21/09/2018 17:49
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  4. benim de içimdeki uktelerden biridir bu. ama muhtemelen kendime yetecek kadar parayı bulamadığım sürece hiç gerçekleşmeyecek.

    saydıklarının haricinde ve saydıklarından daha önemli olan şey şu ki paraya ihtiyaç var. en basitinden fatura kesebilecek bir limited şirket kurmak için bile 5.000 tl'ye yakın bir meblağa ihtiyaç var, bunun haricinde şirket kurduktan sonra yatırılması gereken düzenli ve zorunlu primler, vergiler vs. var.

    kağıt üzerinde şirket kurmadan, underground bir birliktelik yapılabilir, ama burada da yine birçok kalemde giderimiz olacak ve müziğimizi birçok insana dinletebilsek dahi alacağımız telif gelirleri bir süre sonra maliyenin takibine girecek ve devlet bizi sıkıştırmaya başlayacak. keşke o noktaya gelebilsek ama orada da bir ışık göremiyorum çünkü bütün saydığın nitelikleri taşıyan insan sayısı bu sözlükte bile çok ama çok fazla ama hiçbir anlamı yok bunun. gerçekten idealist olan ve fedakarlık yapabilecek, hayal edip isteyebilecek bir çekirdek kadro kurmadığın sürece bu hayallerin hepsi, hemen hemen imkansız.

    bu hayale de insanları inandırmanın yolları var aslında ve bu onların önüne feasible bir proje sunmaktan geçiyor, dediğin şekilde analizler yapıp bir yol haritası sunulabilirse belki mümkün olabilir, neden olmasın?
    booyaka
    21/9/2018 18:37 ~ 04/07/2020 23:51
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  5. @4 bu zaten en başta bir şirketten çok oluşum olacak. Şu an için etimiz ne budumuz ne gerçekçi olursak. Ama ileride bu işin büyüme potansiyeli var çünkü yukarıda adını verdiğim şirketlerin çoğu en başında aynı amaç uğruna bir araya gelmiş insanlar topluluğuydu. Sonrasında işler yaver gitti ve şirket oldular. Amaç bir noktadan başlamak.
    anti matter
    21/9/2018 18:53
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 




  6. label'dan ziyade collab kurmaktan bahsetmişsin ki şirket olmadan gayet de güzel yapılır, reklamı yapıp dinletebildikten sonra dijitalde albümleri yayınlamak da kolay. ayrıca para genelde dağılacağı ve getirisi uzun vadede olacağı için istenen piyasa yakalanana kadar icra filan sıkıştırmaz diye düşünüyorum.

    öncelikle bu oluşumun bir ismi olmalı ve geniş çapta çalışılmalı. mesela mob'yi sadece tek bir semt temelli kurmaları bana çok mantıksız gelmişti. böyle yetenek toplamalı, şarkı-klip yapıp hype'ını güzel oturttuğun bir işe giriyorsan önce ulusal sonra global işler dahi yapabilirsin.

    bu öncelikle şu şekilde yapılabilir, aynı şehirde yada birbirine ulaşması kolay kişiler birlikte çalışmalar yürütmeli, ama sanki bir şirket var gibi çalışmalar üzerinde ortak çalışılmalı. her mc'ye hemen parça, klip vs yapıp reklamı basılmamalı. belli bir kademe geçilmeli, konsept seçilmeli. istrip gibi, mob gibi, 90bpm gibi, bu liste uzar gider. anti matter'ın dediği gibi banger işleri genelde piyasa taşıyor, kendi alıcısı olan işlere yönelmek en iyisi.

    benim çift dikiş lisans hayatımın son, en zor ve en önemli senesi yani stresli ve meşgul bir sene geçireceğim. ama vakit buldukça böyle bir oluşumda yer almak keyifli olur. video montajı ve mix gibi konularda elimden geldiğince destekte bulunurum. yapabildiğim kadarını yapmaya çalışır, yapamadığımı da tavsiyelerimle desteklemeye çalışırım.

    bu arada en önemli iş reklam. eğer yardım etmeyi düşünürse efz bu işi cidden kıvırır diye düşünüyorum, zaten gazeteci.

    fakat iş müzik olduğundan reklamdan önce ciddi bir stüdyo ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. yeterli stüdyoya sahip kişiler diğerlerine kayıt imkanı sağlamalı.
    anonim
    21/9/2018 19:14
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  7. --spoiler--
    artık hergün hayal kurmak sıkıcı bir durum almaya başladı
    --spoiler--

    İyi fikir ben buradayım.
    burada
    21/9/2018 19:18 ~ 21/09/2018 19:19
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. beatmaker olmaya adayımdır new wave için
    albert punchline
    21/9/2018 20:44
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  9. @8 "bunca işin arasında müzik işini nasıl hallederiz nasıl konsantre oluruz ?" herkesin aklına gelebilecek malum sorulardan biri. İçinde bulunduğumuz duruma göre en verimli işi nasıl ortaya çıkarırız bu ayrı bir tartışma konusu ve bu oluşumda bulunacak kişilerle bir mutabakata varırız. Konuşulur halledilir.
    anti matter
    21/9/2018 21:26
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  10. Ben de burdayım dostum. Ses anadalım ancak görüntü işlerinden para kazanıyorum. İletişim sağlanırsa seve seve bulunurum.
    ah bir bilsen dilim donse neler diycem
    22/9/2018 00:17
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  11. ingilizce rap yaparak dahil olabileceğim oluşumdur. beat de yaparım ama iddialı değilim pek
    denys
    22/9/2018 00:23
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  12. @8 çok haklısın ama kendrick lamarın bir sözü vardı heart part4 te bir satıcı daha fazlasını kazanmak için fazla harcar tarzında bişeyler, ben bu zihniyetle senelerdir yapmak istediğim şeyi yapıp biraz paraya kıyıp evimde kaydettiğim albümümü bağımsız dağıtıcıyla çalışarak akış platformlarında vs. yayınlanmasını sağladım bana bir getirisi olurmu? çok zor fakat yinede yapmak istedim bunu youtubeda değersiz bi ses kaydı olarak kalmasından sıkıldım parçaların ve fikriyatların en azından bir kasada durmasını istedim.Getirisi olmasada bu iş benim için manevi anlamda cidden önemli gereken saygınlığı en azından bu şekilde verebilirim diye düşünüyorum. (bkz:www.bolsozluk.com ) Sosyal bilgiler öğretmenliği okuyorum tahmin edeceğiniz üzere bölümümden umutsuzum, sesten anlıyorum az çok mix konularında (protools ve fli ortanın üstü seviyede kullanabiliyorum kendi beat yapma tekniğim biraz spesifik olduğu için sizlere yardımı dokunurmu bilmem)
    bu başlığı takip edeceğim
    longcastle
    22/9/2018 00:51 ~ 22/09/2018 0:53
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  13. @1 bu dediklerin bu müziği icra eden binlerce kişinin istediği ve hayal ettiği birşey, benim bu sorunu aşabilmek için bulduğum/bulabildiğim yegane yöntem bir instagram sayfası açıp direk olarak dinleyecek olan hedef kitleyle birebir temasta bulunmak, mantıksız zor vs hiçbiri sikimde değil olursa olur.. yoruldum
    longcastle
    22/9/2018 01:01
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  14. @14 dinleyiciler ile direkt olarak iletişime geçmek ve tanınmak amacı için instagram inanılmaz önemli bir faktör bu çağda. dediklerine katılıyorum.
    anti matter
    22/9/2018 01:10
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  15. @1 yorgunuz, yiyen yiyor yapsanda etsende olmuyor, birileri elini taşın altına koymalı artık kendimi tamamiyle tepki gibi hissetmeye başladım baktığım heryeri ghetto olarak görüyorum heryer karanlık,lakin bizim bir mobden ziyade bir strange musice ihtiyacımız var..
    longcastle
    22/9/2018 01:14
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  16. dediklerinin hepsine katılıyorum ve sana destek veriyorum. şirketi pazartesi günü kuralım derim.
    anonim
    22/9/2018 08:44
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  17. kırmızı kar yağdırabilirim; ama bu zor.
    anonim
    22/9/2018 16:22
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  18. yüklü miktarda para desteği sağlayabilirim ama biraz zaman lazım piyango bekliyorum.
    ofcosar
    22/9/2018 18:46
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  19. bir şirketten ziyade bir değerlendirme grubunun bile çok şey katacağını düşünüyorum.

    adam sözlüğe geliyor yaptığı işi paylaşıyor "kardeşim burası reklam tahtası mı" gibi bir karşılık alıyor.
    hiç değilse "yuuuuuuh bu neeee al sana domates" demeden yapılanın tamamen amatör olduğu bilinerek tepki verilen ortak bir mecra olsa yine işe yarar.
    tabi burada yaptığı işi dinletinin egolarından sıyrılıp gelen yorumlara "yok kardeşim orada bir sıkıntı gayet düzgün" dememesi gerekir.
    yapıcı eleştirilerle insanların neyi sıkıntılı yahut eksik yaptığını bilmesi gerekiyor bence.

    tabii eleştirenin de burada kendi müzik zevkinden ziyade yapılmak istenen şeyin doğrultusunda değerlendirmesi gerek.
    adres tarifinde taksim kullanan insan
    22/9/2018 19:18
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  20. bu iş sermayesiz olmaz. yapılması bana göre mümkün değil. yıllardır deniyorum buna benzer hayalleri ama çok çok çok zor. çünkü bu işi yapmak isteyeceğin herkes sorunlu insanlar. üzgünüm ama bana göre sanatla uğraşan herkes sorunlu kişilikler. işte bu yüzden sermayesiz girilince bu yola bu kadar çok sorunlu insanın bir yerden sonra istemsiz patlamaları yaşanıyor ve azalarak bitiyor bu tip fikirler. sana tavsiyem kazandığını biriktir kendi kendine yatırım yap, kendini çıkar biraz ondan sonra zaten istediğin kadar insan bulursun yanında. ama yerinde olsam sermayesiz girmem bu tarz işlere, çünkü sadece zamanını değil şimdi dostların olanları ama bu ortaklıktan sonra onları da kaybetmene sebep olacak bir fikir bu. tehlikeli.
    tekfurline
    22/9/2018 23:15
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: