keişan vs radansa - bol sözlük

keişan vs radansa



başlık no:35528 okunma:3191



Sayfalar:  << >> >|

  1. Keişan vs kezzo olayına benzer biçimde bir tartışma yaşanıyor. Radansa muhtemelen kezzo gibi eski okul boom bap naziliği yaparak trap tarzıyla ivme yakalayan keişan'ı bozmaya çalışıyor.

    _____
    Tartışmaları anlık takip edemeyenler için kronolojik sıralama:

    1. Keişan'ın albüm haberini vermesinden sonra radansa'nın keişan'a iğneleyici tweet atmasıyla bir tartışma yaşandı. Keişan vs radansa tartışması aşağıda videoda.




    2. Devamında Baylan Barlas tartışmayla alakalı keişan'ı haklı gören bir tweet attı: i.hizliresim.com

    2.1. Baykan'ın tweet'i üzerine fikirsiz ve Baykan arasında boom bap naziliği ve dava adamlığı yapan rapçilerle ilgili bir diyalog gerçekleşti: i.hizliresim.com

    3. Baykan'ın Türkiye'deki boom bap stiliyle ve radansa'nın vokaliyle ilgili cümlelerinin ardından radansa'dan baykan barlas'a hakaret dolu, tartışma yaratacak iki tweet geldi: i.hizliresim.com

    4. Baykan'ın radansa'ya cevabı: i.hizliresim.com

    _____

    --benim yorumlarım--
    Ben de boom bap kafasındayım ama ne bu tavırların ne de kullanılan argümanların mantıklı olduğunu düşünmüyorum. Gidin eski kafalardaki soundları, bugünkü güncel stilden daha kaliteli yapmaya çalışın. Diğer türlü sadece insanlara laf atmakla kaldığınızdan karşınızdaki insanların yükselişini çekiyormuş gibi bir imaj yaratıyorsunuz. Belki gerçekten kıskanıyorsunuzdur ama günahızı alamam. Ne olursa olsun, tavırlarınız yanlış.

    Hedefiniz boş içerikli işleri eleştirmekse özellikle keişan'ın düşerken gibi parçalarının sözlerini iyice dinleyin. Onun dışındaki prada'li, gucci'li işleri eleştirmek istiyorsanız da yine yolunuz yanlış. Ki adamlar bunları da hayatlarını sürdürebilecekleri parayı kazanmak için yapıyor. Eyy radansa, sen değil misin YouTube kanalını parayla satan? Siz her şeyi yaparsınız: bir sorun yok, keişan trap yapar: auuuuvv.

    Keişan'ın cinsiyetçi cümleleri dışında bu tartışma ve benzer tartışmalardaki söylediği her şeye katılıyorum. Hem Türkçe rap camiasındaki kişilere dair tespitleri hem de hiphop ile alakalı söyledikleri gayet yerinde.

    Savunacağız seni sıska adam.
    --benim yorumlarım--
    klasik
    9/10/2020 15:36 ~ 09/10/2020 17:01
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  2. Haberi kendi sayfamda paylaştığım için Radansa tarafından haberi kaldır, magazin haberleri paylaşma tarzında uyarı aldım
    tarikdak
    9/10/2020 15:41
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  3. aranan abim sal keizillayı sil piyasadan hepsini
    solmaz zannettigin yesil
    9/10/2020 15:43
    heart_plus : 12 stat_minus_2 : 0 


  4. kei bize kelime yaptın da bak şimdi ekseriyet burda seni savunur, haklısın çünkü bu tartışmada. radansanın dinleyicisi bu sözlükte çok daha fazladır tahminimce bu arada. ama haklıya hakkı verilir ya. ergen dinleyiciymiş falan filanmış, kendisini dedem pikapta dinliyor.
    anonim
    9/10/2020 16:03
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 




  5. Baylan Barlas'tan tartışmayla alakalı çok etkili bir tweet geldi: i.hizliresim.com

    Baykan'ın tweet'i üzerine fikirsiz ve Baykan arasında gerçekleşen diyalog: i.hizliresim.com
    klasik
    9/10/2020 16:05 ~ 09/10/2020 16:20
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  6. ep’yi merakla bekliyorum kei. bu laleleri de rezil ederek iyi yapıyorsun. oyna devam
    hint
    9/10/2020 16:17
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  7. ulan adam cevap yazmış twitter'dan önce sözlükten okuyorum vay anasını satayım
    fikirsiz
    9/10/2020 16:21
    heart_plus : 10 stat_minus_2 : 0 


  8. şu sözde "dava" olayının da iyice suyu çıktı.birisi yükselir "dAvA" , biri bişey der "DaWa". Hacı pardon da ne davası ya, sizin tavirlariniz yüzünden sağda solda ultra gerizekalı bi kitle oldu ve hala olmaya devam ediyor.
    robbie fowler
    9/10/2020 16:27
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 




  9. keişan türkçe rapin trapten sorumlu elemanı falan mı ya neden dinozorların hepsi keişan'a salça oluyor?
    acemii
    9/10/2020 16:29
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 0 


  10. @9 (acemii) muhtemelen kolay lokma olarak görülmesinden kaynaklanıyor. Oysa keişan saldırılacak kadar öyle çok çok yüksek dinlenen birisi de değil. Dediğin gibi sanki trap stilinde iş yapan tek insan keişan. Ezhel'e karşı stiliyle, tarzıyla alakalı tek cümle edeni duyamadım.

    Sansar salvo, Şehinşah, hidra, Muşta vesaire khontkar'a sataşıp boylarının ölçüsünü aldılar. Adam ivmesini arttırarak yükseliyor.

    Sıra şimdi kezzo ve radansa gibilerinde. Onların icabına da keişan bakıyor. Her sikletin yarışmacısı farklı.
    klasik
    9/10/2020 16:35 ~ 09/10/2020 16:35
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 0 


  11. radansa şarkı yapmayı bırakıyorum falan dememiş miydi? öyleyse sebep ortada.

    olay şu beyler:

    keişan, radansa, kezzo vs. piyasada dinlenmesi çok düşük elemanlardı. trap dalgasıyla keişan güzel bir sound yakalayınca talihi değişti, fame oldu, namı yürüdü. bunu kıskanan radansa, kezzo vs. de davamız, boom bap'imiz ayağına çekememezlik yapıyorlar keişan'a karşı.

    bırakın isteyen istediğini yapsın, siz misiniz kardeşim türkçe rap'in zaptiyesi?
    funderwood
    9/10/2020 17:54
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 1 


  12. radansa rap yap rap
    ek demek ekmek und cekirdek
    9/10/2020 18:00
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  13. İki tarafın da gereksiz ataklara girdiği, gereksiz bir tartışma denebilir. Öncelikle “boom bap” kavramına kendi açımdan açıklık getireceğim. Bu, rap'te teknik bir terim olmakla birlikte günümüzde “trap olmayan” şeklinde bir anlam genişlemesine uğramış olabilir; “Eski Stil Türkçe Rap” yerine kullanılagelen bir kavrama dönüştüğü söylenebilir. Hani biz Türkçe rap'te old school - new school ayrımı yapıyoruz da Fuat “Türkiye'de old school hiçbir zaman olmadı; yurt dışında 1984'te new school'a geçildi. Sonra now school diye bir kavram çıktı” diyor ya, ama biz kolayımıza geleni sürdürüyoruz; bunun gibi. Ben bu açıdan bakarak Baykan Barlas'ın boom bap çıkışını biraz isabetsiz buluyorum.

    Radansa'nın trap'i hafife almak için “Onun karanlık tarafı nasıl oluyor?” minvalinde bir tweet atması gereksiz bir hamle olabilir; ama devamında Keişan'ın “Sana takipçi kazandırayım”, “Seni konsere bile çağırmıyorlar.” gibi laflar söylemesi de isabetsiz olmuş. Trap'e gelen eleştirileri sürekli “Biz çok dinleniyoruz, siz az dinlendiğiniz için bizi çekemiyorsunuz.” türü argümanlarla savuşturmak bence yanlış. En basitinden “Senin müziğin sana, benim müziğim bana.” deyip geçebilirsin. Karşı tarafı “Dinozor, boom bap nazisi” gibi hitaplarla alaya almak onların yaptığının laciverdi olmaktan öteye geçemiyor ki?

    Radansa'nın “Senin konserlerine ergenler geliyor” demesi bir çeşit önyargı gibi, Keişan'ın cevabı da lafı gediğine koymak gibi gözükebilir; ama bazı araştırmalar ergenlik yaşının 24'e kadar çıktığını gösteriyor. Yani bir insan 19-20 yaşlarında diye ergenlikten çıktığının garantisi yok. Ayrıca kişiden kişiye farklılık gösterecek bir şey bu.

    Eski tarz rap'i savunanların trapçi tayfaya karşı agresifleşebildiklerini biliyoruz; bu konu genellikle “müziğin özgürlüğüne müdahale” gibi görülebiliyor ama işin eleştiri boyutu da var bence. Patron “Eleştiremezsek bizim işimiz ne?” diyordu mesela; trap tarz da karşı tarafa eleştirecek yeni bir malzeme verdi diyebilirim. Mesele sadece eleştirmek değil tabii, doğru bildiğini söylemek ve insanlara yanlış örnek olunduğunu, estetik algılarının kötü etkilendiğini düşündüğü noktada tepki vermek. (Eski stil rap'te estetik işler ne kadar, orası ayrı bir tartışma konusu.) Bu, zamanında pop'a karşı da yapıldı. Sonraları bundan vazgeçilip, zamanında pop'a hiç sövülmemiş gibi, yeryüzünden pop'un kötü örnekleri ortadan kaldırılmak istenmemiş gibi tavırlara bürünüldü. (Örneğin Ceza'nın böyle davrandığı söylenebilir.) Adamlar eski stil rap'i savunuyorlarsa o rap'in gereğini (sert eleştiri) yapacaklar zaten. Norm'un geçenlerde katıldığı Okan Bayülgen programında söyledikleri de bu bağlamda önemli; “Pahalı arabalarla, marka kıyafetlerle şov yapmak da yurt dışındaki adam için protest bir tavır. Çünkü onlar dışlandı ve şimdi 'Sizin sahip olup da bize layık görmediğiniz şeylere artık biz de sahibiz.' der gibi davranıyorlar. Ama bizim memleketimizde durum farklı, o yüzden bu tarz rap'ler sırıtıyor.” gibi şeyler söyledi.

    Kitleye ne verirseniz bir süre sonra ona alışmaya ve onu istemeye başlar, dolayısıyla “İnsanlar bu tür müziği seviyor” gibi yaklaşımlarla da trap'in savunulmasının pek mantıklı olmadığını düşünüyorum. (Bu, eskinin "Rap küfürlü olur." argümanı için de geçerli.) Trap'in belirli örnekleriyle rap'e çeşitlilik katması bir avantaj; ama onun da eskiyi silip kendini kabul ettirmeye çalışması yanlış.
    yorumlayan adam
    10/10/2020 13:06
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 1 


  14. @13 hocam, radansa sataşıyor, keişan cevap veriyor, eski rapi bitirmekle ne alakası var bunun allah aşkına. konuyu saptırıp saptırıp 5 paragraf yazı niye yazıyosun. baykanın boombap çıkışı yanlışsa anlam genişlemesinden dolayı, keişanın ergen çıkışı doğru oluyo bu sefer, niye safsata yapıyosun ki :( ya istemeden yapıyosun ya bilinçli yapıyosun bilmiyorum. bu tartışmanın trapin estetiğiyle ne ilgisi var ortada sataşma var sataşmaya haklı bir cevap var. yani nitelikli bir trap eleştirisi mi radansanın konuşması. trapin karanlık tarafı yok mu. yani radansanınki bi eleştiri değil, eleştiriyse de saçma sapan bir eleştiri, trapin karanlık tarafını görmeyecek kadar az trap dinlediyse zaten konuşmasın bu konuları di mi? dinozor boombap nazisi gel de deme yani, hani “eleştiremezsek bizim işimiz ne?” diyosun ya eleştiri değil mi bu da. ki kimse sıradan bi boombapçiyi eleştirmiyo bu tartışmada, sataşan bi dinozor naziye, dinozor nazi deniyo. uzun yazmaktansa tutarlı yazmanı öneriyorum tekrardan.
    anonim
    10/10/2020 13:35
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  15. keişan'ın karanlık tarafı twitter'dan sallamak galiba. gangstalar bi' denk gelin de görsün alem delikanlıyı. yıllardır hepiniz asıp kesiyorsunuz.

    bunları dinleyip götlerini kaldırırsanız olacağı buydu.
    anonim
    10/10/2020 13:43
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  16. @14 Bu “dinozor”, “nazi” kelimelerini sözlükte sık görmeye başladım diyebilirim; o sebeple konuyu genişlettim orada. Radansa'yla ilgili olarak söylemedim; sadece Radansa gibilerini eleştirmek için kullanılan bir tabirse o noktada geri adım atabilirim. :-) (Ha, bir de Joker var. Açıkçası Joker'in meseleye bakışı sığ gözükebilir, o da bir çeşit toptancılık yapıyor denebilir. Ama buna “dinozorluk” mu denmeli bilemiyorum.)

    “Baykan anlam genişlemesinden dolayı yanlış bir çıkış yapıyorsa Keişan'ınki doğru bir çıkış oluyor” - Bu dediğini anlayamadım. Bence ikisinde de aynı durum söz konusu; boom bap'in anlamı genişledi, o yüzden Baykan'ın çıkışı yersiz duruyor. Ergen'in de anlamı (yaş aralığı) genişledi, o yüzden Keişan'ın çıkışı da yersiz duruyor. İkisinde de aynı mantıktan hareket etmişim bence.

    “Kendisini dedem mi dinliyor sanki?” - Bu noktada haklısın. Rapçilerin genel sıkıntısı bu; kendilerini sadece otuz kırk yaşında insanlar dinliyormuş gibi karşı tarafa “Seni ergenler dinliyor.” diyorlar. Ama Radansa'nın oradaki çıkışına sebep olan şeyin de Keişan'ın lafı dolandırması olduğunu düşünüyorum. Ne deseydi, “Haklısın abi. Neyse, oyna devam.” mı deseydi?

    “Trap'in karanlık tarafı yok mu?” - Ben karanlık tarafı olan parçaları (melankolik / pesimist, horrorcore) direkt “trap” diye nitelendirmiyorum. “Trap” de anlam farklılaşmasına uğramış bir terim aslında. En basitinden Sago'nun yaptığı “Serbest” parçasına trap diyemiyorum; anca melankolik trap diyebiliyorum. Düz “trap” dendiği zaman içerikte pop-rap veya funky-rap'e yakın kabul edilebilecek; marka, araba, gece hayatı gibi konulardan hareket edilen örnekler aklıma geliyor. En net şekilde “trap” diyebileceğim ama içeriği böyle olmayan isimler olarak Yase ve Rozz'u örnek verebilirim. (Onların da her şarkısı salt trap değil.)

    Keişan daha çok direkt “trap” denebilecek işlerle gündeme geliyorsa (Ben “Lamborghini”sini biliyorum bir tek.) Radansa'nın “Karanlık taraf mı?” demesi belli bir mantığa oturtulabilir. Nitelikli eleştiri olmadığı açık; ama karşılığında verilen yanıtlar da pek elle tutulur gelmediği için konuyu “Keişan haklı” şeklinde yorumlamak da bana doğru gelmedi diyebilirim. “Ezhel'e niye bir şey denmiyor da Keişan'a sataşılıyor” derken haklısınız ama; o konuda bir şey diyemem.

    “Kimse sıradan bir boom bapçiyi eleştirmiyor bu tartışmada. Radansa'nın yaptığı da nitelikli bir eleştiri değil.” - Burada da aslında tartışma özelinde değil, genel konuştum. Yukarıdaki bir entry'de “Bu neyin davası ki?” dendiği için, bu mevzuyu kendi açımdan irdelemeye çalıştım.

    Bir konudan hareket ederek başka konulara atlamam kafa karışıklığı yaratıyor olabilir; ama her seferinde aklıma gelen şeyleri başka başka başlıklara yazamam veya herhangi bir entry'den hareket ederken sürekli atıf yapamam. :-)
    yorumlayan adam
    10/10/2020 14:49
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  17. "“karanlık taraf mı?” demesi belli bir mantığa oturtulabilir." hocam hiç bi mantığa oturtulamaz kusura bakma ya. onu öyle düşünürsek bunu böyle düşünürsek diye olmuyo malesef. dark trap gibi bariz türler varken, içerik olarak sınırsızca çirkinleşip, pisleşilebiliyoken, onu trap olarak görmüyorum demek "bana ne ben onu istemiyorum" demek gibi oluyo.

    ergenden kastım günlük hayatta ergen kullanımının farklılaşabileceği aslında, senin boombap'e yakıştırman gibi.

    aklına gelen çeşitli şeyleri tek bi entry'e toplarsan anlam karmaşası da olur, bazı şeyler tutarsızlık gibi de görülür. bence sen daha uzun yazmak yerine daha aktif yaz, başlıklar altına başlıkla ilgili net fikirlerini belirt.
    anonim
    10/10/2020 15:05
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  18. sözlükten basıp gitmenin saçma bi şeyin bahanesi olduğunu bana bi kere daha göstermiştir.

    türkçe rap geri zekalı dolu resmen. insan salağa da bi yere kadar tahammül edebiliyor. kültürü sevdiğinden çok vaktini sevmeye başlıyorsun bi süre sonra.

    şu tweet'lerin gevşekliğine, pozuna ama arkasında gram delikanlılık barındırmayan tavırlarına bak.

    bazı insanlara atar gider hiç yakışmıyor; ben bi gün keişan beni bi yere çağırsa güle oynaya giderim mesela. cebime de hiçbir şey koymadan giderim. biliyorum çünkü; atarla giderle çağırdığı yerde 'niye böyle yapıyoruz ki' diyip sulh yoluna gidecek. bunu da hiç yadırgamam, hatta kavga çıkarandan, şiddete meyledenden kıymetli bulurum.

    ama o zaman poz kesme be aq dünyasında ya.
    26
    10/10/2020 16:46
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  19. bunu diyeceğim hiç aklıma gelmezdi ama keişan'ın elmas parçası radansa'nın bütün kariyerini alır.
    shua0
    10/10/2020 16:52
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 1 


  20. Radansa değilim
    anonim
    10/10/2020 19:59
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: