hiphop kültürü ve uyuşturucu - bol sözlük

hiphop kültürü ve uyuşturucu



başlık no:19534 okunma:2956



  1. Yerli,yabancı çoğu klasiğin yapılmasında etkisi olan ve hiphop ve ortamında tanışılan uyuşturucu çeşitleri..
    Türkiye'de indica weed ve kokain desteği ile yazılmış çoğu şarkıya tanık olduk (gizlemeyen sözlerde kullanan rapcileri biliyoruz) Peki sadece hiphop piyasası için değil müzik sektörünün büyük kısmına nüfus eden bu uyuşturucu da bir kültür mü? Yoksa geçici bir heves mi?
    anonim
    24/5/2017 15:00
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  2. Teoman karadeniz vidyosu sanıp geldim
    anonim
    24/5/2017 15:07
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  3. öncelikle esrar uyuşturucu değildir , ama direkt soruya cevap vereyim kültürdür. hiphop ortamlarının (şimdiki o bok kokan düğün salonlarında olan partylerden bahsetmiyorum) vazgeçilmezidir uyuşturucu. en azından bana göre öyle.
    noah
    25/5/2017 20:21
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 6 


  4. öncelikle türkiyede uyuşturucular yıllarca devlet eliyle bazı bölgelerimizdeki gençleri pasifize etmek için kullanıldı. gençler terörist olacaklarına müptezel olsunlar dendi ve eğitmek yerine torbacıların kucaklarına bırakıldı.bu yöntem hala bazı soylu büyüklerimiz tarfından istanbulun belli mahallelirinde kullanılıyor. bunları mikro ölçekte olaylar. ama makro olarak baktığımızda türkiyede çok büyük bir uyuşturucu sorunu var. varoş gençler zaten yıllardır bu batakta ama artık eğtimli, okumuş gençlerin hatrı sayılı bir kısmı da bağımlı ya da bağımlı adayı. ve bunun için hiç bir şey yapmıyor devlet. ufak tefek torbacılarla uğraşıp büyüklere dokunmuyor.

    bir bağımdaş arkadaşımızın annesiyle konuşmuş annem anlattı birinci ağızdan. kadıncağızın oğlu bağımlı. aile de bursanın köklü ailelerinden zengin ve belli bir nüfuzları olan bir aile. kadın napıyor ne ediyor bu çocuğun tercih maddesini satan büyük baronları öğreniyor. kocasıyla birlikte emniyette yüksek insanlara gidiyorlar anlatıyorlar. aldıkları cevap "biz de biliyoruz ama bir şey yapamıyoruz"bu çocuğu zehirleyenler dışardayken çocuk bir kaç ay önce cebinde hassas tartıyla yakalandı içeri girdi. aile şükrediyor girdiğine çünkü içeride bıraktı, kilo aldı, sağlığı yerine geldi. çıkınca yine dönecek muhtemelen.

    bunları neden anlatıyorum? demek istediğim şu ki uyuşturucu ülkemizin büyük bir sorunu ve kimsenin umurunda değil. devlet dahil herkes yolunda. peki bizim uyuşturucunun ayaklı reklamı olan rapçilerimiz ne yapıyor? bu düzene su taşıyor. bizim bu eğtimli, elit ailelerden gelen çocuklar neden bu illete bulaşıyor biliyor musunuz peki? çünkü normalleştiriliyor. bütün dünyada normalleştiriliyor. esrardan başlamak üzere kullanmanın normal ve genele yayılmış olduğu hissini veriyor türkçe rap. özellikle son dönemde trap. amerikada başlayan bu normalleştirme işi türkiyeye de sıçradı ve rapçiler bu düzeni kuranların maşası konumunda şu an.

    savunanların da en büyük bahanesi: isrir iyiştirici diil. ananın amı değil. ben şu yaşıma kadar milyon tane ortamda milyon tane müptezel tanıdım, esrara başlayıp da kimyasal hiç kullanmamış 25 yaş üstü tek bir kişi gördüm sadece, kendisi pratisyen hekimdi. bütün dünyada kabul görmüş bir görüştür bu, esrar bir geçiş uyuşturucusudur. kimse bir sabah kalkıp damardan eroine başlamıyor. yüzde 99u önce esrara ordan şekere oradan ağır uyuşturuculara geçiyor.

    ne yapalım adamları yaptıkları müzik sebebiyle içeri mi atalım diyeceksiniz, kesinlikle hayır. ama türkçe rap kültürünün bir bilinçlenip kendine gelmesi gerekiyor. uyuşturucu müziğini normalleştirmek değil kendi aramızda marjinalleştirmemiz gerekiyor. birileri esrar çekip küvette seks yapmanın güzelliğinden bahsederken birileri de bu belanın sonunun nerede bittiğini anlatması gerekiyor. belki çok misyon yüklüyorum ama benim görüşüm bu. babalardan beklentim de bu. kimsenin umurunda değil çünkü. küçücük çocukların beyni yıkanırken herkes etrafta "ifade özgürlüğü bro yeaaah" diye geziyor. bu da benim kanıma dokunuyor. saygılar.
    rebhayattir trebyara
    25/5/2020 14:12
    heart_plus : 7 stat_minus_2 : 1 


  5. Bunu bir alt kültür olarak benimseyip normalleştirmek tehlikelidir bence. Tıp okumuyorum bilemem, hangi madde ne kadar bağımlılık yapar ( tabi bunun derecesi de ne kadar önemlidir tartışılır ) ne kadar kafa açar ve üretkenliği nasıl etkiler ama ''bad tribe girdim ov şit üretemiyorum yazamıyorum'' şımarması snopluk gibi geliyor bana. Ki bu sektörün neden sektörleştirildiği, neden en fazla gettoları etkilediği de aşikar. Neyse siyasete girmeyelim.
    jezabel
    25/5/2020 15:01
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  6. Disco kültürü uyuşturucuya özenmiştir
    Bunun karşısında hiphop versus durmuştur.
    Ama zamanla hiphop kültürüne para girmeye başlayınca dico gibi hiphop kültürünün içinde uyuşturucu girmiştir.
    anonim
    25/5/2020 15:10
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  7. hiphop kültürüne para girince uyuşturucu girmiştir çok desteksiz bir iddia. hiphop alt tabaka zencilerin sokaklarda yaşadıklarını yansıtmasıyla ortaya çıkmıştır ve fakirliğin, açlığın, sefaletin olduğu yerde her zaman suç ve uyuşturucu olmuştur.
    evet belki şimdiki gibi uyuşturucuyu övmek, özendirmek değildir amaçları ama gördüklerini müziğiyle anlatmak isteyen rapçilerin sözlerinde uyuşturucu referanslarına hep rastlanması şaşırtıcı bir şey değil.

    misal, 90larda amerikada zencilerin yaşadığı ghettolarda crack (taş) ciddi bir sosyal problemdi ve o dönem çıkmış olan hemen hemen her gangsta rapçi bu sorundan sözlerinde bahsetmiştir. bunun övgü, özendirme olarak algılanması çok yanlış ama tabiki günümüz rapçilerinde kullandığı uyuşturucuyu matah bir şeymiş gibi ballandırarak anlatanlar yok değil.

    ekleme editi: disco kültürü uyuşturucuya özendirmiştir demek de bir o kadar eksik bir iddia. rock n roll kültürünün lsd, kenevire özenmesi, disco kültürünün kokaine özenmesi, rave kültürünün mdma ye özenmesi gibi birçok örnek var.
    detaylı kültür analizi yapan insanlar sanat ve uyuşturucunun her zaman iç içe olduğunu görebilirler. ha bunun sebebi uyuşturucusuz sanat yapılamaması değildir tabiki.
    anonim
    25/5/2020 16:31 ~ 25/05/2020 16:34
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. @3 bu arada esrar nereden bakarsan bak uyuşturucudur arkadaşım. doğada yetişiyor olması uyuşturucu olmadığı anlamına gelmez konuştuğunuz konular hakkında bilgi sahibi olun sonra fikir sahibi olmanız daha sağlıklı olur sizin için.

    gel gelelim kokain uyuşturucu değildir mesela...
    anonim
    25/5/2020 16:37
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  9. Rap insanlara bir şey anlatmaktır, yeri geldiğinde de başkaldırı. Bu kalın kafalılar kültürü ayaklar altına aldı.
    anonim
    25/5/2020 17:20
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  10. uyuşturucu tarz ayrımı olmaksızın müzik yapan insanlara musallat olmuş bir nesnedir. diğer kültürlerde genelde üstteki insanlar buna çanak tutup (örnek veremiyorum siz tanıyorsunuz o popçu, arabeskçileri) kendileri kullandığı gibi diğer insanları da sömürme derdindedir. hatta bu yollarla insanların bestelerini çaldıklarına dair beyanlar dahi mevcuttur.

    hiphop kültürü ise varoş kökenli bir müzik ve hızlı zengin olmak isteyen bu fakir insanların hem kullanımını hem satışını yaptığını görüyoruz. işin ilginci amerika'da yaşanan bu olay döngüsü başka ülkelere de olduğu gibi devşirilmiş durumda ve açıkçası dünyanın en saçma kanıksamalarından biri bu olabilir.

    açıkçası hiphop kültüründe ankara özelinde çoğu kişiyle az da olsa sohbetim olup da çevre edinememiş olmamın sebebi de bu lanet şeydir çünkü muhabbet eninde sonunda "kanka sen de al"lara, "koal yapalım, sen de at 3-5 bişey"lere dönüyor. bir kez sekmedi şu olay. stüdyo ortamları dahi skunk, bonzai kokusundan geçilmeyen yerlerdi, bundan 10-15 yıl önce ve hala.

    rapçiler sürekli saygıdan bahsederken arkadaş oldukları insanlara zerre saygı göstermiyorlar bu konuda. ama yargılamıyorum, uyuşmuş bir beyinle ne kadar sağlıklı kararlar verebilirsin ki.

    ayrıca da cahil cahil beyanlarda bulunulmasın lütfen, esrar uyuşturucudur. hatta alkol de uyuşturucudur. ama mesela kokain, ekstazi, lsd vs. benzeri şeyler uyarıcıdır. esrar veya mantar doğalda yetişen narkotik ürünler iken lsd, kokain vb. saflaştırılmış ürünlerdir ve bu durum birini diğerinden masum yapmaz. eşit dozu sağlayan lsd ve mantar kullanımı veya thc ve esrar kullanımı arasında fark yoktur. bu noktada doz sizi ölüme daha çok yaklaştırır. neyin ne olduğu konusunda bilginiz olmadan mesnetsiz beyanlarda bulunmayın. ve evet çoğu kısa ve bazıları ise uzun süreli kullanımlarda başta beyin kimyanızı bozmak üzere bir çok sağlık sorununa yol açar. sonra "neden mutlu olamıyorum?", "neden diş etlerim çekiliyor?", "neden cildimde bunlar çıktı?" diye kendinize sorarsınız. konu hakkında mesleki bilgi sahibi biri olarak bu ifadeleri buraya bırakıyorum.

    not: sizin kimyasal dediğiniz şeyler kimyasal değil fiziksel yöntemlerle elde ediliyor. esrar yakılıp içildiğinden ötürü daha ciddi bir kimyasal prosesten geçiyor. o yüzden şu diğer saflaştırılmış ürünlere kimyasal demeyin, yanlış tanımlama çünkü.
    anonim
    25/5/2020 19:50 ~ 25/05/2020 19:54
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  11. @9 hocam doğru konuşmuşsunuz aynı fikirdeyiz fakat küçük bir düzeltme yapmam lazım. mantar kullanımından aşırı doz veya ölüm riski imkansıza yakın denecek kadar az.

    www.theguardian.com

    yapılan araştırmalara baktığınızda mantarın varolan bu tarz maddeler arasında en güvenlisi olduğu ortaya çıkmış. ölümcül bir doz alabilecek kadar mantarı fiziksel olarak yemeniz imkansız.

    bir de lsd ve mantar denilen maddeler halüsinojen sınıfına girerler. Bu sınıftaki maddeler eroinmanlar gibi birçok ağır madde bağımlısına doktor kontrolünde (tabi daha gelişmiş ülkelerde) verildiğinde bağımlılıklarından kurtulmalarında bilinen ilaçlardan daha etkili olduğu görülmüştür.

    nasıl her ilaç birbirinden farklı etkilere sahipse her uyuşturucu/uyarıcı/halisünojen madde de birbirinden farklıdır. o yüzden hepsini aynı kefeye koymak yanlış sonuçlar doğurabilir. en iyisi bilmek, okumak araştırmaları takip etmek.
    anonim
    25/5/2020 20:09 ~ 25/05/2020 20:09
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  12. Bu arada burada bahsettigim uyuşturucu kelimesi bütün psikoaktif maddeleri kapsıyor. İngilizcede hepsini kapsayan "drug" kelimesi kullanılırken malesef Türkçede uyuşturucu hem tüm psikoaktif maddeler anlamında, hem de bu maddelerin uyuşturucu sininfinda olan(esrar,eroin,benzolar) maddeler için kullanılabiliyor. Böyle bakarsak kokain bir uyuşturucu değildir ama aynı zamanda uyusturucudur *

    Ayrıca halisünojenleri ben çok ayrı bir yerde görüyorum. Arada sırada trip yasamak normal bir insana hiç bir zarar vermezken, iyilesmekte olan bir bağımlıya eski parıltılı günleri hatırlattığı için tehlikeli olabilir. Falan filan.
    rebhayattir trebyara
    25/5/2020 20:38 ~ 25/05/2020 20:40
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  13. @10 tekil miktarlarda mantar sanıldığı kadar düşük miktarda etken madde bulundurmuyor. tek bir mantarda 1/8 ons (3,5 gram) civarı etken madde bulunuyor ve saf hali mikrogramlarla temin ediliyor, ortada en az bin birimlik fark mevcut. artısı; yenilerek tüketildiği için büyük çoğunluğu mide asidiyle bozunuyor. ayrıca mantarı lsd hammaddesi olmasından ötürü örneklere eklemem gerekirdi diye düşündüm. bir de zaten halisünojenik maddeler uyaran reaktifler olduğundan tekrar alt başlık olarak ifade etmedim; durum senin dediğin gibi.

    bir de her ne kadar zararsız sayılabilecek özelliklerde olsa da bunlar hep diğerlerinin yanında aracı unsurlar olabiliyor.

    ayrıca bilim dünyasında da ayrıksı bir araştırma metodu var. objektif olmayan bir selektif deney grubu oluşturup görüşleri kendi istedikleri ölçüde manipüle ediyorlar. popülist yaklaşımlar doğurdu bu tekniği ve sonuçlar ilgi çekici olduğundan medya tarafından oldukça ilgi çekiyor. benim alanım tıp değil, beyin kimyası-sinirler üzerinde konu ne kadar net (muğlak olduğunu biliyorum ama) onu da uzmanları açıklasa fena olmaz. umarım aramızda vardır :)
    anonim
    25/5/2020 20:42
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  14. future ve danny brown galiba aklıma sadece bu iki isim geldi
    anonim
    21/1/2023 20:36
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  15. varoşlarda gençler geçinmek için bu boku satıyordu ve bundan memnun değillerdi. çünkü, her an paketlenip ailesinin aç kalma ihtimali söz konusuydu. bir çoğu, rapi ekmek kapısı olarak gördü. kendi hayatlarından ve çektikleri çilelerden bahsettiler. insanlara bu yola düşmemelerini ve kendi düzenli hayatlarının kıymetini bilmeleri gerektiğini öğütlediler. daha sonra bazı züppeler tarafından uyuşturucu övülmeye başlandı ve bu züppelerin yaptığı şarkılar ana akıma oturdu. bu sayede hiphop ve uyuşturucu ismi bir arada anılmaya başladı.

    benim tahminime göre böyle olmuştur.
    anonim
    12/5/2023 17:50
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  16. sen bu işte tutanmayı kolay sanıyorsun galiba. o büyük paraları kolay kolay kazandırmazlar sana. muhbirler bir yandan, malı tedarik etmek bir yandan, üstüne kâr koymak bir yandan, parana çökmek isteyenler bir yandan. aldım sattım değil yani olay. kolaysa git bir dene bakayım, bir saat sonra mahkemede gözlerini açarsın.

    not: bu entry, görselde ki entrye cevaptır.

    görsel: i.hizliresim.com

    edit: adam kaçmış beyler. bir şey yazdıysan arkasında dur aga.
    anonim
    12/5/2023 19:49 ~ 12/05/2023 19:52
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  17. aynen kesin silmişlerdir.

    ben burada amerika'da ki adamlardan bahsediyorum, herif aşiret diyor ya. elin harlem'in de ne aşireti şaka mısın sen? hahahahahahaha.

    neyse senin dediğin gibi olsun.
    anonim
    12/5/2023 20:24
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: