feleğin çemberine 40 kurşun - bol sözlük

feleğin çemberine 40 kurşun



başlık no:856 okunma:10246



Sayfalar: |<  << >> >|



  1. beyler niye tartışıyosunuz aq gece gölgenin rahatınıza baksanıza

    lol
    menemenustukisir
    9/1/2017 19:54
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 0 




  2. fenomeno anlatımı bozdun şeker kardeşim.
    biliydim beyle olcağnı
    apostrophe
    9/1/2017 19:57
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  3. ulan ciddi ciddi okurken ruh halimi şuna döndürdünüz:




    anonim
    9/1/2017 20:03 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  4. Türkçe repin en iyi şarkısı diyebilir miyiz buna üstad??
    anonim
    2/10/2017 22:52
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  5. saian'ın dilimizi biliyor albümünde yer alan parçasıdır. çok fazlasıyla tartışma yaratmış birçok mecrada burası da dahil olmak üzere. ben de çok şey öğrendim o yazılanlardan ve sonra defalarca o şekilde dinledim ama yine de parçayı beğenme birimim hiç değişmedi (o ne demekse artık).

    bu arada parçanın beat'i da poet'e scratchleri ise dj kano'ya aittir.
    formaldehit
    4/2/2018 19:50
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  6. neden 40 kurşun?
    herdemyesil
    4/2/2018 20:03
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  7. Ansiklopedi gibi Saian parçası. Sadece bilmediğiniz kelimeleri araştırarak bile birçok şey kazanabilirsiniz.
    darkonline
    5/2/2018 23:09
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. Aklımda kalan tek isim "emiliano zapata"
    Bugün niyeyse içimden sürekli emiliano zapata diyorum amk
    herdemyesil
    18/11/2018 11:52
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  9. Türkçe rap de ki en iyi 2 protest parçadan birisi,ideoloji temelli protest parça da en iyisidir, ideoloji temelli diyerek ayırmamın nedeni sadece sisteme eleştiri olarak yapılmamış aynı zamanda belli ideoloji propagandası var ve anlatılanlar dinleyen herkese hitap etmez.
    big pun
    18/11/2018 14:47
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  10. birbiriyle çelişkili ya da alakasız birçok ideoloji ve şahsiyet içeren balon şarkı. Kemalizm, komünizm, anti-militarizm, anarşizm vb. ne ararsan var.

    Şarkıdan daha vasat birşey varsa o da bu şarkının 1 nolu protest şaheser ilan edilmesidir. Beati bile da poetin en kötü beatlerinden bence.
    anonim
    18/11/2018 18:53 ~ 19:04
    heart_plus : 8 stat_minus_2 : 2 


  11. Dün gece şu toplu track dinleyince yerinin asla doldurulamayacağını düşündüğüm şarkı
    anonim
    6/9/2019 08:51
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  12. muhalifligin populist hali olan sarki.
    anonim
    6/9/2019 09:25
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 1 


  13. saian'ın birbiriyle çelişen fikirlere sahip olduğunun kanıtı niteliğindeki parça. wikipedia açtırır, daha doğrusu önce vpn değiştirtip sonra wikipedia açtırır. iyidir, hoştur, böyle bir iş üretilmiş olması değerlidir ancak hakikaten ideolojisi oturmamış birinin kaleminden çıktığı izlenimi vermektedir.
    midilli
    6/9/2019 10:37
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  14. Şarkıda genellikle haksızlığa uğramış, katledilmiş, başkaldırmış isimlerden bahsediyor.

    Bunun sağı solu olmaz adam gayet tarafsız bir şekilde yorumlamış. Bizden değillerse gebersinler ya da dur görmezden geleyim dememiş. Ki asıl ihtiyaç böyle insanlaradır. Aynı zamanda atıyorum sağın da solun da kendi içlerinde doğrular vardır. Yanlışlar da vardır.
    Bunu at gözlüğü takmadan görebilmek herkese nasip olmaz.
    Ayrıca popülistlikle yaptığının alakası yok. En uzak insan belki kendisidir.

    anonim
    6/9/2019 12:58
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  15. bu şarkıya dair meşhur uludağ sözlük eleştirisinin söylediği bir şey yok görebildiğim kadarıyla. entrylere tekrar baktım. dersim ve mustafa kemal diyor sadece. ama mustafa kemal'in kullanıldığı bağlam kemalizm değil istiklal harbi olduğu için burada ne problem var onu bilemiyorum. yani çok da hakim olmadığım için taraf olarak konuşmak istemiyorum ama diyelim ki dersim mevzusundan mustafa kemal'i sorumlu tutuyoruz. yine de hareketleri isimler üzerinden anlatan bir şarkıda istiklal harbi için mustafa kemal'e atıf yapmak bana tuhaf gelmiyor. yani bu bir kemalizm propagandası değil. bugün atatürk aslında ingiliz ajanıydı demeyen herkes istiklal harbi için mustafa kemal'e atıf yapar zaten. kemalizm daha çok istiklal harbi sonrası devlet politikalarını kastederek (ne ise artık o politikalar, orası ayrı tartışmalı bir mesele) kullanılan bir şey.

    onun dışında ben gandhi meselesine ayrıca değineceğim. şarkıyla doğrudan alakalı değil, çünkü bir iddiam yok. hindistan'ın sömürge olması ve ardından bağımsızlığını kazanmasının yine detaylarını bilmiyorum. ama gandhi için ingilizlere asıl kapı açan şey olduğunu söyleyenler var. yani atatürk aslında ingiliz ajanıydı gibi geliyor bu da kulağa ama bilemiyorum. böyle de bir şeyler duymuştum yazmak istedim. bir boş vaktimde bakacağım bu hindistan'da neler olduğu mevzusuna da. o zaman belki daha düzgün bir şeyler söyleyebilirim.

    edit: @zuporyter'in söylediğini tam olarak doğru bulmuyorum açıkçası. bizzat bana tarafını seç filan diyorsan yani ben şahsen kemalist ya da atatürkçü filan ne diyorsak değilim. ama bir arkadaşımın mesela dersimli, alevi bir patronu vardı yani. adam gayet de kendini kemalist olarak görüyor chp üyesi filan (edite edit: gerçi kurulduğunda iyi partiye geçti, sonradan aklıma geldi). dolayısıyla bunu bana değil saian'a söylüyorsan saian'dan önce dersimlilere söylemen gerekebilir. onu bir kenara bırakıyorum, sonrasında olanlardan dolayı istiklal harbi dolayısıyla mustafa kemal'e atıf yapmak yanlış bir şey mi oluyor ya da istiklal harbi emperyalistler lehine bir savaş mı mesela? bir suçlama olarak söylemiyorum bunu. "anadoluydum insanlığa bir çocuk doğurdum / kan mevsimindeydik adını mustafa kemal koydum". yani bu sözü söyleyince altı okçu dolayısıyla milliyetçi olmazsın. ne diyek yani "kan mevsimindeydik adını kazım karabekir koydum" mu diyek. buradaki vurgu defaaten söylediğim gibi açıkça istiklal harbinin lideri olmasına. çünkü tıpkı diğer bahsettiği hareketler gibi emperyalizme karşı durabilmiş bir hareket olarak değerlendiriyor demek ki saian.
    shua0
    6/9/2019 13:28 ~ 06/09/2019 23:56
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  16. Lirikal olarak bir ton çelişki barındıran parça. Net yani. Ortaya karışık yapmış bir şeyler, ama bana göre saian muhalif takılmaya çalışan sıradan bir rapçi. Yaptığı rapin albenisi yok. Ayrıyeten değindiği konulara hakim olmayan, üstünde emanet duran fikirleri bocalayıp çorba yapan birisi olduğunu düşünüyorum.
    anonim
    6/9/2019 14:07
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 2 


  17. dersim harekatını yapan, bizzat emir veren mustafa kemal paşa'dır. dolayısıyla bunun katliam olduğunu düşünen bir kişi yapanın katil olduğunu düşünüyor demektir ki zaten lugaten de bu böyle. katliam ve katil arapçadaki aynı kökün çekimlenmiş halleri, dilimize osmanlı türkçesinden miras. velhasıl hem dersim katliamdı, hem atatürk kahramandı demek populizmin en berbat hali. herkes tarafını seçsin.

    @35 kısmen haklı buluyorum seni. taraf seçmenin lüzumu yok. her insanın, her hareketin haklı ve haksız yanları olabilir. mesele bunun propagandasını yapmak. propaganda yapmak taraf seçme luzumu doğurur. bu denli büyük bir çatışmada iki tarafın da propagandasını yapmak çelişkidir. Taraf seçmek istemeyen kişi insan bu gibi hassas meseleleri gündeme getirmez, ikide bir insanların gözüne sokmaz. imtina eder. şahsen ben harekatın yapılmasını doğru ama metodunu sert ve yanlış buluyorum. bu yüzden hiçbir tarafın propagandasını yapmam. Dediğin gibi dersimli olup atatürkçü olunabilir de. burada kişinin harekatı algılayışı mühim. hem dersim ne cani bir katliamdı diyip hem atatürk ne yüce liderdi demenin saçmalık olduğunu düşünüyorum. Böyle biri varsa eğer olması gerçekleri değiştirmez. Saçmalıyordur.
    Velhasıl atatürk mühim bir tarihi figür, önemli bir lider. dersim olayları da tarafların haklı ve haksız yanları olduğu bir vaka.

    Fakat mesele bununla da bitmiyor. 80 ihtilalinden sonra oluşturulmuş bir solcu atatürk hayali var. Bu gerçekle inanılmaz çelişen bir şey. Atatürk'ün beyanatından rus hareketlerini ne büyük tehldit olarak gördüğü alenen ortada. Atatürk bir sağcı otoriterdi. Sol düşünceyle hemfikirmiş gibi görünebileceği tek yer laisist olmasıdır. Lakin ıskalanır ki, atatürk yalnızca bir laisisttir, seküler değildir. Sol hareketler sekülerdir. Sosyalist devlette diyanet gibi bir kurum olmaz. Dediğim gibi zaten atatürk fikren bu şarkıda bahsi geçen pek çok kişinin karşısında yer alır. Solcu değil sağcıdır, kominist piyasayı değil serbest piyasayı yürütür, anarşist değil modernisttir. Bu sonradan oluşturulmuş hayali atatürk imajlarından kurtulmak gerekir. Devrimci bile değildir atatürk. İnkilapçıdır. Bazı solcu guruplar Atatürk devrimciliği diye bir laf çıkardılar bu memlekette. İnkilap dönüştürmek demektir. Varolan Kültürü veya yapıyı dönüştürmek ile devirmek farklı şeylerdir. Ayrıca işgalci güçlerle çatışması onu anti emperyalist yapmaz. Emperyalizim ile bir alıp veremediği yok. Kendisi de bir emperyalin subayı. Hayatta kalmanın bir parçası bu. Emperyalizm insani midir ahlaki midir bu da ayrı bir tartışma konusu. Gerçeği yaşamak ile idealizm farklı şeyler. Gerçek her zaman yener.

    @39 dediğinde haklısın. Lakin kullanımları eşelememin luzumu olmadığı kanısındayım. Kontragerilla yani counter-guerilla... Tabirin gerilla karşıtı bir anlama geldiğini kestirmek güç değil sanırım. Saian şarkıda kontragerillayı övmüş müdür yermiş midir bilmiyorum. Açıkçası şarkıyı yıllardır açıp dinlemedim.
    anonim
    6/9/2019 14:45 ~ 06/09/2019 20:06
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 4 


  18. uludağ sözlük’teki eleştirinin asıl vurucu kısmı “kontrgerilla takımına diz çök tertip” kısmıydı bence. saian kontgerilla içinde gerilla geçiyor diye balıklama atlamış ve nato’nun en kirli örgütlenmelerinden biri olan kontrgerilla’yı sol bir yapılanma sanmıştır. son derece gülünçtür.

    edit: yani bir insan cahil olur anlarım da cehaletiyle övüneni de ilk kez görüyorum. haspama göre nato’nun gizli yapılanmasının adı gladio’ymuş, bak sen.. gladio, nato’nun kontrgerilla yapılanmasının italya’daki ismidir. fransa’daki kontrgerilla yapılanmasının adının rüzgar gülü olması gibi. türkiye’deyse spesifik bir isim verilmemiştir, kontrgerilla olarak tanınmıştır. demirel de ecevit de bu örgütten kontrgerilla şeklinde bahsetmiştir (haa pardon, aşağıdaki bol sözlük yazarı bir cahil kontrgerilla diye bir örgüt yok diyorsa yoktur elbet, ecevit ve demirel kim ki?)

    kontrgerilla anti-komunist bir örgütlenmedir, saian’ın gerillasıyla taban tabana zıttır. komunist bir tehdit/işgal durumunda neler yapılması gerektiği, direnişin nasıl sağlanacağı, halkın nasıl örgütleneceği vs. gibi çeşitli planları devreye sokmayı hedefler. sadece anti-komunist değil, aynı zamanda anti-sol bir yapılanmadır, zira kontrgerilla üyeleri vatan-millet-bayrak-din gibi kavramlara ciddi önem atfeder. devletin temelinin bunlar olduğuna inanırlar. halkçılıkla, özgürlükle, etnik azınlık haklarıyla, insan haklarıyla, evrensel sol değerlerle hiçbir alakaları olmadığı gibi karşıt oldukları da gayet rahat söylenebilir.


    bu başlık altında ikili konuşmaya dönmesini istemezdim bu işin ama cahile had bildirmek elzemdir. aşağıdaki cahil olduğu kadar özgüvenli arkadaşa tavsiyem, silmesin o entryi. zira cahil özgüveni nedir’in canlı örneği.

    edit2: bak hala ısrar ediyor ya... güzel kardeşim kontrgerilla bir taktik değildir demiyorum, bir taktiktir ancak türkiye’de bu taktiği kullanan yapılanmanın (özel harp dairesinin yani) adı da basında, siyasette kontrgerilla olarak adlandırılmıştır. sana saçma gelebilir, bu ne biçim isimlendirme lan diyebilirsin ama o dönemde adlandırılışı bu şekilde türkiye’de. bu örgütler nato’ya bağlı, aynı bokun laciverti örgütler. her ülkede başka türlü adlandırılıyor, italya’daki ismi gladio (bok), türkiye’de kontrgerilla (bokun laciverti), yunanistan’da koyun postu (bokun turuncusu), fransa’da rüzgar gülü (bokun sarısı)... konu bu, hala diretiyorsun anlamamakta.
    yeniceribizizamaemisenidegil
    6/9/2019 15:27 ~ 14/11/2020 19:28
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 1 


  19. Off off. Bu cahillik beni öldürecek amına koyim ya. Nato'nun kirli yapılanmasının adı mı kontrgerilla, yoksa nato'nun kirli yapılanması gladio'nun türkiye'de kullandığı adamlar mı(abdullah çatlı vs) kontrgerilla taktiği uyguluyordu?

    Kontrgerilla sağ, sol, liboş bilmemne bir yapılanma değildir. Bir harp taktiğidir. Teröristle, nizami değil de, gayrinizami, tıpkı terörist gibi mücadele etme kavramına verilen savaş taktiğidir. Bilginiz olmadan fikriniz olmasın lütfen.

    Edit:yukarıdaki bilgisi olmadan fikri olan arkadaşı artılayan herif bu entry'yi eksilemiş. Yanlış bilgi içeren entry'yi artıladın diye bunu gözün kapalı eksilemene gerek yoktu. Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp. Ama sen hem bilmiyorsun, hem bilgi verene düşmansın. Lol.

    Edit2:orasını anladık hocam ama kontrgerilla harp taktiğidir. Bunu sol karşıtı bir yapılanma kullansa ne, kullanmasa ne fark eder? Sağ görüşlü bir örgüte karşı kontrgerilla taktiği uygulayamaz mısın yani? Gladio dediğin de karışık bir şey. İtalya'daki adı gladio olabilir ancak türkiye'de de aynı örgüt gladio diye geçiyor.
    anonim
    6/9/2019 16:28 ~ 12/09/2019 15:36
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 2 


  20. Tipografi şeklinde klibi çıkmasaydı o kadar da fazla bilinecek bir parça asla olmayacaktı.

    parçada yukarıda bahsedilen hatalar var mı? çok fazla hatta saian'ın en büyük kusuru -son zamanlarda çok az yaptı- aşure çorbası gibi birşey önümüze getirmesi. içinde o kadar birbiriyle alakasız şeyler oluyor ki insan ne dinlediğini şaşırıyor. bu parça da bildiğim kadarıyla bayağı eski, neredeyse 10 senesi var. o döneme göre, normal olduğunu düşünüyorum. çin seddinin osmanlıya karşı çekildiğini sanan raplerin yapıldığı dönemler. sonuçta o dönemde insanlar istediği gibi yazıyordu bu işi daha amatör bir kafayla yapıyordu o yüzden hoş görülebilir.

    düşünüyorum bu parçayı lise 1-2 gibi sınıflarda okuyan kardeşlerimiz dinlediğinde muhtemelen yeni isimler yeni karakterler duyacak ve merakı varsa bunları araştıracak. bu açıdan faydalı buluyorum. üniversite çağına yaklaştığında da parçanın ne kadar çelişkili olduğunu da anlayacak. bu parça yeni olmuş olsaydı daha sert bir eleştirim olurdu ancak o dönemin kendine ait kusurlarını barındırdığı için 2019'dan bakıp yermek de biraz acımasızlık gibi geliyor.
    anonim
    6/9/2019 19:14 ~ 06/09/2019 19:17
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar: |<  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: