eminemin rhyme yeteneği - bol sözlük

eminemin rhyme yeteneği



başlık no:27533 okunma:4625



Sayfalar: >> >|






  1. lucifer
    21/6/2019 23:53 ~ 21/06/2019 23:53
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  2. Tr de ceza ve şeyhoda var aynısı
    anonim
    22/6/2019 09:52
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 2 


  3. @2 şakaysa komik değilse daha da komik. :DDD
    big pun
    22/6/2019 14:20
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 8 


  4. Şehinşah'ın herhangi bir şarkısının sözlerine bakarsan görürsün. Evet son yaptığı sikimsonik işlerde bile. Şaka falan değil. Bu şekilde bilgisizce eleştirince cool olunmuyor maalesef.
    anonim
    22/6/2019 14:42
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  5. Şehinşah'ı ben de dinliyorum ve ne yapabildiğini gayet iyi biliyorum şehinşah genel olarak kafiye düzenini kelime sonu eklerle kuruyor, sürdüremediği yerlerde yabancı (Arapça-Farsça-İngilizce) kelimeler sıkıştırıyor ve parçanın sonuna kadar ufak değişikliklerle parçayı bitiriyor, çoğu cümleleri devrik cümle, Eminem ise konuşur gibi akıcı söz yazıyor, bence sen aç şeyhin bi şarkısının sözlerini oku demek istediklerimi anlarsın, Eminem ile karşılaştırılması ve "aç sözlerini bak şehinşah Eminem kadar iyi kafiye dizer." denmesi de komik

    Eminem'de iyice ele ayağa düştü yav
    big pun
    22/6/2019 16:52 ~ 22/06/2019 16:54
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 2 


  6. Burda dediklerin doğru ancak ingilizce'de rhyme yapmak çok daha kolay. Kelimeler de eğilip bükülebiliyor vesaire. Türkçe'de bu kadar oluyor kısaca.
    anonim
    22/6/2019 17:10
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  7. Şehinşah teknik olarak tr de açık ara en iyi isim ve gerçekten ingilizce rap yapmak çok daha kolaya ama tabiki kıyaslanabilecek isimler değil.
    anonim
    22/6/2019 20:35
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  8. He çok kolay ingilizce rap yapmak valla hayal dünyasında yaşıyorsunuz beyler Amerikan rap piyasası 40+ yıldır ticari ve geniş bir piyasa olarak yürüyor adamlar neredeyse herşeyi yapmış artık yapılmayanın peşindeler bu yüzden neredeyse tüm akımlar Amerika'dan çıkıp dünyaya yayılıyor, Türkçe de kelimeleri eğip bükmek zor demişsiniz ama Türkiye Türkçesi ülkenin coğrafi yapısından dolayı arapça-farsça gibi birçok dilin fonetik kelimelerini içinde barındırıyor ülkenin çeşitli kısımlarında kullanılan birsürü ağız var, tam anlamıyla istanbul türkçesi ile rap yapan da yok bildiğim kadarıyla,
    Ayrıca bahaneler her zaman üretebilir bakın Alman piyasasına, kabalığıyla ve gürültülü olmasıyla ünlü almanca ile rap yapan adamlar takır takır uyumu yakalayıp sözlerini yazıyorlar hani Almancıların yaptığı hitler varya o adamlar gurbetçi Türk imajında olduğu için değil üst düzey piyasaya üst düzey parçalar yaptıkları için dinleniyor, Mero Türkiye piyasasını boşuna sallamadı.

    Ha zaten şehinşah
    Brain
    Çiçeyn
    Şeyn
    Vereceym
    Çekeceym
    Edeceym
    Diyerek yardırıp giden bir adam şehinşahı örnek gösterip Türkçe kelimeler eğilip bükülmez bu yüzden İngilizce rapten daha zor demek aptallıktan başka birşey değil.




    türkçe kelimeler eğilip bükülmez fonetiği yakalanmaz diyenler iyi dinlesin
    big pun
    22/6/2019 22:50 ~ 22/06/2019 23:00
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 5 




  9. tek başına kafiye konusunda şehinşah eminemle her türlü kapışır. ama olay sadece saçma sapan kafiye yapmak değil ki. bir de bu kafiyelerin yerleşimi (rhyme scheme - kafiye şeması) flowu sunumu (style and delivery diyorlar buna da) artı anlam bütünlüğü de var bu işin. şehinşahın kafiye şeması biraz düz ve yavan kalıyor emineme göre. geri kalan konularda ne ayarda onu da siz yorumlayın :)

    bir de eminemin olayı kullandığı tuhaf kelime oyunlarında yatıyor. çok basit bir örnek uydurayım "kelime ilaç" dediği zaman hem sözcük anlamındaki kelimeyle hem de kellikle ilgili bir söz söylemiş oluyor. ben de yazarken deniyorum bunu, benim gibi kelime şakaları soğuk espriler yapıp duran biriyseniz çok zor değil:) ama tam yerinde yapamayınca konuyu dağıttığı için zevk vermediğini düşünüyorum. eminem bu bahstettiklerimin hepsine bir arada sahip olabilen biri, kapışmak zor yani. ama tek başına kafiye tek başına hız falan incelenirse tabi ki daha iyileri çıkar.
    fikirsiz
    22/6/2019 23:29
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  10. eminem inanılmaz ya da şaşırtıcı kafiyeler filan yapmıyor. bu manada kesinlikle şehinşah küçümsenecek bir adam değil. fikirsiz'e de katılıyorum, eminem denen sevmediğim zırtapozun numarası daha çok kelime oyunlarında. sırf big pun onu örnek verdiği için o eynli kafiyelerin olduğu maryjane'li filan verse'ünden şeyhonun bir örnek alıcam. sadece ekler ya da kelime sonlarıyla mı kurtarıyor yoksa başka numaraları var mı? ve ilk entrydeki eminem videosu gibi mısra içi kafiyeleri işaretlemek için tırnak içine alacağım. üç beş bar yeter herhalde, kelimeleri de okuduğu biçime yakın yazıcam mecbur. çünki işsizim ve eminem'i sevenleri sevmiyorum. -_-

    yeşil "reng"ini "ver" rape "şeyn" ye be"beğm"
    be-be-"beys" "layn"'ı "beyn"ine vere"ceğm"
    pe-pe-"peyn"ir de "resm"ini çeke"ceğm"
    fe-fe "fevk"alade "feym"inden ede"ceğm"
    "şeyn" amade "keyf"im"den" öle"ceğm"

    sözlerin gerisini biliyor filan değilim. burada bozuyorsa bu kafiyelendirmeyi oturur nasıl bir şeye dönüştüğünü inceleriz. bak sadece en göze batan ve sürekli tekrar edeni öne çıkardım. bunun dışında da böyle renklendirme imkanım olsa gösterebileceğim numaralar var yani. lirikal olarak bu parçaya laf edilebilir belki, tercih ama şehinşah'la eminem rhyme üzerinden kıyaslanırken bir de bu parçaya gönderme yapıp bu parçayı pek de gömemezsin.

    onun dışında tüm akımların amerika'dan çıkıyor olması nasıl desem daha çok sömüren - sömürülen ilişkisinden olsa gerek. yoksa en fazla birkaç şey dünyaya amerikadan yayılıyor olurdu. ama aksine her şey amerikadan dünyaya. onlar ortada, sen kenardasın, bu bu yüzden. xD

    genel olarak @fikirsiz'e katılıyorum. gidip şarkıyı dinleyip buraya söz çıkarmakla uğraştım, sırf şu yapılan boştan dolayı. türkçe'yle diğer birçok dünya dili arasındaki farklardan birkaçı da, belki farketmemişsinizdir diye söylüyorum xD yüklemin genelde sonda olması ve "-dır" dışında (o da sayılırsa, ismet özel saymıyor xD) "to be" yapısı içermemesidir. dolayısıyla yüklemin çatısının göze batmasının bununla da alakası vardır, öyle almanca çok kaba, arapça çok hebele hübele meselesi değil.

    sanırım yeterince boş yaptım. allah kabul etsin.
    shua0
    23/6/2019 00:57 ~ 24/06/2019 16:43
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 1 


  11. 1 @koltuk generali'nin yazdığı şey Türkçenin eğilip bükülmeyen düz bir dil olmasıdır benim verdiğim örnekde buna karşı çıkıyor, şehinşah satır sonu kafiye ile parça kurtaran birisidir diyen olmadı zaten.

    2 verdiğin örneklerde yine bazı kafiyeleri tersten almışsın eğer kafiye şeması çıkartmak istiyorsan her benzer kelime kafiye olarak alınmaz sanatçının flowuna göre yaptığı ses oyunlarıyla kulağa geldiği şekilde kafiye çıkartılır al sana bir örnek vereyim
    #154793
    big pun
    24/6/2019 00:41
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  12. ve son olarak ne kafiye ne de flow olarak Eminem ile yarışabilecek bir Türk rapçi yok kafanız basmıyorsa fazla yormayın en basitinden Eminem konuşur gibi verse okuyup düzgün bir şekilde flowunu kurarken, Şehinşah'ın sesini ön plana çıkarıp kelime telafuzlarını kafasına göre uyarlamadan flowunu kurduğu bir verseü bile yok.






    Şehinşah burda yazılanları görse son dönemlerde ki kendini Allah görme tavrını bir kenara bırakıp yazdıklarınızla taşşak geçer valla.
    big pun
    24/6/2019 00:49
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 3 


  13. Ve multisyallabic rhyme gibi teknikler zaten ele ayağa düşmüş artık piyasada çoğu kişinin çözdüğü teknikler araya saçma sapan kelimeler sıkıştırınca mükemmel kafiye falan yapmış olmuyorsun insanlar artık ya verdiği duygu ve konu bütünlüğüne yada kafa patlatan eğlendirici bir müzik olmasına bakıyor, yoksa açarım internetten bir kafiye robotu ardı ardına kelimeleri sıralarım ee o zaman en iyi kafiyeyi yapan ben mi olacağım, bu kadar basit mi?
    big pun
    24/6/2019 01:04
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 3 


  14. bu eminem severler, vallahi siz eğitilmezsiniz. xD
    shua0
    24/6/2019 07:24
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  15. Şehinşahın milyon şarkısı bu işin zirvesidir, açıp dinleyebilirsiniz. Cümledeki bütün kelimeler bi sonraki cümleyle kafiyeli yetmediği gibi sanki hiç bu teknikle yazılmamış gibi anlam bütünlüğüne sahip (hatta o kadar bütünki bazen kafiyeli olduğunu bile anlamanız zaman alıyor) bu da yetmezmiş gibi inanılmaz bi flowu var şarkının. Yine acayip metaforlar içeriyor , bi hikaye anlatıyor , duyguyu çok iyi veriyor. Bazı bölümlerde flowun gazına basıp kulaklarımızı mest ediyor( haşhaşi marşı çalıp kısmı ornegin) .Kesinlikle dünya standartlarinin üzeri bi şarkı
    anonim
    24/6/2019 13:11
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  16. Bir reddiye yazmak yerine öyledir, şöyledir, böyle iyidir, şöyle mükemmeldir gibi şeyler yazıyorsunuz böyle tartışma olmaz, ortaya koyduklarınız da tamamen öznel düşünceler.
    big pun
    24/6/2019 14:42
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 2 


  17. Dostum öznel zaten her şey, ne bekliyordun. Ben düşünüyorum ki amerika'da eminem neyse türkiye'de şehinşah odur.(rhyme yeteneği olarak) yani o olmasa bile ona yakındır. Bu öznel olacak elbette. Şehinşah'la eminem'i kıyasladığı da yok kimsenin. Sen böyle düşünmüyorsan da ne ala. Bir şey diyemem.
    anonim
    24/6/2019 15:17
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. türkçe rapciyi yabancı rapcilerle kıyaslamak doğru değil ama trde kral şehinşahtır bu konuda üstüne yoktur net bir şekilde.
    anonim
    24/6/2019 15:53
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  19. öncelikle türkçemiz rhyme yapmak için yetersiz değil. yalnızca biraz; sessiz harf sonrası sesli harfin gelmesi muhabbeti sebebiyle harp, darp, türk gibi kelimelerimizin eksikliği yaşanıyor. onlarda bu sürüsüne bereket. game, fame, brain, ... ( okunuş olarak geym feym bi-reyn) . necip fazılın ''kafiye'' adlı şiirine bakarsanız dilimiz gayet kafiyeye uygundur. çogu rapçi de becerebilmektedir. yabancı rap hiç de türkçe rapten söz olarak üstün değil. bu sadece bazılarının öğrenilmiş çaresizliğidir. hatta onlara benzeyerek lirikalitemizin azaldığı da çok açık. keişanlar khontkarlar ben ferolar bizim değil amerikan rapinin ürünü bence. sagopa , karaçalı saian gibi yazıp hangi amerikan rapçi seni etkileyebilir ki? bence; sana seni en çok senin dilinle anlatabilirler.

    Tüm bunların dışında eminem king'tir o ayrı. they say that orange doesnt rhyme with anything

    bu arada 10 entryim doldu admin çaylaklığımı alabilir misin üzerimden :(
    kimeneki
    24/6/2019 22:56
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 2 


  20. siz bi de lil wayne'i görün






    ya da mf doom'u




    rxddxmxncxr
    25/6/2019 12:11 ~ 25/06/2019 12:14
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: