boğaziçi direnişi - bol sözlük

boğaziçi direnişi



başlık no:37498 okunma:10374



Sayfalar: |<  << >> >|



  1. Kayyum rektörün doktora tezi şu an dolaşıyor her yerde. Adam ctrl+c & ctrl+v taktiğiyle türkiyenin en büyük üniversitelerinden birine atanmış.
    anonim
    7/1/2021 19:11
    heart_plus : 6 stat_minus_2 : 1 


  2. Reisin gereksiz yere uzattığını düşünüyorum. Yap şaibeli seçim olsun bitsin. Uğraşılır mı okumuş gençle? Madara ederker adamı valla.

    Dikta o kadar ileri seviyelere gitti ki artık halkın tepkisi filan siklenmiyor. Benim dediğim olacak dışında başka hiç bi sik düşünülmüyor. Eminim Melih amca bile istifa etmeyi istiyordur, emir gelmediği için bekliyor tabi.
    ret1arius
    8/1/2021 08:08
    heart_plus : 20 stat_minus_2 : 0 


  3. @ret1arius - abi sen de son cümlede bunu kastetmişsin galiba ama - bence istifa etme yetkisi olmadığı için edemiyor. damadın istifasında yayınlanan metinde bol bol "görevden af" ifadesi geçiyordu çünkü.
    erikli
    8/1/2021 09:09
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 1 


  4. Abi geçenlerde ankara üniye de kayyum rektör atandı kimse bu kadar takmadı, boğaziçililer ayrıcalıklı mı anlamadım. 3 5 net fazla yapınca kendilerinde üstten konuşma, akıl verme hakkını gorebiliyorlar. Demokrasi, cogulculuk falan da hikaye.
    anonim
    8/1/2021 11:35
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 7 




  5. klavyesindeki ctrl, c, v tuşları kullanılmaktan yıpranmış eleman rektör oldu türkiye'nin yüz akı üniversitelerinden birine. ne desem boş. istifaya bile destur verilmesi lazım ki gitsin. ölmüşüz ağlayanımız yok.
    kap
    8/1/2021 11:58
    heart_plus : 9 stat_minus_2 : 1 


  6. bugün de devam etmektedir, gitgide büyüyor.

    www.instagram.com
    kap
    8/1/2021 12:12
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 1 


  7. mevcut hükümetin siyaset anlayışı popülizme dayanıyor. adamlara olay, malzeme gerekiyor. o yüzden böyle uzatıyorlar, izin veriyorlar.

    korkarım işin sonu gezi gibi olacak.
    billymizi diliyor
    8/1/2021 13:43
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  8. o kalabalığın içinde benim de Boğaziçili arkadaşlarım var, eminim sizin de tanıdıklarınız vardır. ama ülkenin cumhurbaşkanı biraz önce televizyonda devletin kanalında, bu kişilere terörist, dhkpc militanı gibi ifadeler kullandı. siz de biliyorsunuz ki bu gösteriyi gerçekleştirenlerin arasında sizin bizim gibi üniversite öğrencileri, gençler var. onlara göre artık terörist olmak için karşılarında duran bir insan olmak yeterli ve bu düşünceye katılan milyonlarca akpli, mhpli hatta muhalefet partilerini destekleyen insanlar var. siz de dikkat edin artık hakkınız olan herhangi bir şeyi isterken bir anda terörist ilan edilebilirsiniz.
    acapella
    8/1/2021 14:06 ~ 08/01/2021 15:43
    heart_plus : 12 stat_minus_2 : 0 


  9. ya başka üniversitelere de böyle atamalar yapılıyor, kimse takmıyor, boğaziçi'nin özelliği ne diyenler, kafanız mı iyi olm? ankara üniversitesi hocalarıyla ve öğrencileriyle birlik olup atamayı protesto etti de biz mi destek olmadık, biz mi engel olduk? ne yapacaktı insanlar, buradaki boğaziçili akademisyen, öğrenci ankara'ya gidip onlar mı yapacaktı eylemi ankara üniversitesi için? ne bekliyorsunuz. bazıları haklarından mahrum yaşamaya okey ama hakkını arayana tahammül edemiyor, ben de bunu anlamıyorum.

    boğaziçi'nin farkı ne sorusuna gelirsek. ankara üniversitesi kadar kalabalık ve ayrışmış bir okul değil, ankara üniversitesi'nde yan yana gelse birbirini kesecek gruplar var. burası o kadar kalabalık olmadığı için, oturmuş bir demokrasi ve hoşgörü kültürü olduğu için sağcısı solcusu, eşcinseli islamcısı vs bir araya gelip bir bütün olup bu tepkiyi koyabiliyor. eski sistemde üniversiteler kendi içinde seçim yapıyordu ve alan adaylar yök'e yollanıyordu, boğaziçi'nde en çok oy alan aday haricindekiler çekildiği için tek isim gönderilirdi ve o atanırdı. batıda, iyi üniversitelerde bu böyledir zaten, rektör üniversite içinden seçilen kişidir, dışarıdan atanan biri değildir, üniversiteler özerktir, bilim bu şekilde yapılır. zaten yök bir darbe kurumudur, ülkede bilimin önünü açmak için yök'ü kaldırmak gerektiği açık. boğaziçi'nde herkes demokrasi ve liyakata önem veriyor, bunu özümsemiş; bu yüzden bugün bütün öğrencileriyle ve akademisyenleriyle protestodalar.

    ayrıca bizim talebimiz boğaziçi'nde rektör seçimle göreve gelsin değil, bizim talebimiz "üniversitelerde rektör seçimle göreve gelsin" ki bu ülkenin bütün vatansever insanları, öğrencileri ve akademisyenleri bu yüzden destek veriyor bize. bu o okul şu okul meselesi değil, keşke başka bir üniversite önayak olsaydı buna ama boğaziçi oldu, bu sefer de terörist olan biz olduk işte, ne yapalım.
    feci
    8/1/2021 14:40
    heart_plus : 16 stat_minus_2 : 0 


  10. çok protest rapçilerimizin ses çıkartamadığı olaylardır.
    acapella
    21/1/2021 22:20
    heart_plus : 13 stat_minus_2 : 0 


  11. lgbt aktivistlerinin boğaziçinde yaptığı son rezillik kayyum atamasının ne kadar doğru bir karar olduğunu gösterdi. ayriyeten sağcısı solcusu islamcısı eşcinselinin bir araya gelip savunabileceği ortak bir dava veya hak arayışının olamayacağını da gösterdi çünkü sizden olmayan herkese karşı tacizcisiniz saygısızsınız aynen hocam özgürlük çoğulculuk vs aynen
    anonim
    30/1/2021 12:13 ~ 30/01/2021 12:19
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 5 


  12. -tam boğaziçi gündemdeyken

    -istanbul sözleşmesi tartışılıyorken

    -lgbt'ye hiç olmadığı kadar nefret artmışken

    -gerginlik her zamanki gibi had safhadayken

    birileri çıkıp kabe'yle dalga geçip lgbt bayraklarıyla saçma sapan bir şeyler yapıyor. üstüne yerde geziyor.

    şimdi inanalım mı?

    birileri tarafından olay çıkartılmaya çalışılan protesto. oyuna gelmeyelim.
    billymizi diliyor
    30/1/2021 12:30 ~ 30/01/2021 14:02
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  13. böyle olayların tek iyi tarafı bakın bakın beni farklı görmeyin ben de sizin gibi düşündüm diye eteklerde dolaşan ılıklara ders vermesi. toplumda açık fikirli, modern kabulü dayatmalarının yüzüne bakmadan izzetimiz gereği her daim doğruya doğru, yanlışa yanlış deriz. hiçbir zaman bitmeyecek varlık kavgası ya da ölünce bir partizan gibi ölme davası.
    anonim
    30/1/2021 15:17
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 1 


  14. şam biraz önce son olaylara ilişkin #KabeKutsalımızdır yazılı twit gönderdi.

    twitter.com
    acapella
    30/1/2021 15:45
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  15. gerçek sorunlarla baş etmeyi beceremeyenler ve milletin çıkarlarıyla kendi çıkarı çatıştığı için toplumsal ayrışma üzerinden iktidarını sürdürmek isteyenler kendilerine yeni bir malzeme bulmuş. ve bu ilkel siyasetin oyununa gelen insanlar öteki kimlikleri, azınlık kimlikleri linç etme fırsatı doğduğunda hemen trene atlıyorlar işte. yahu adam türkiye'de, müslüman ve diyor ki "benim inancım saldırı altında", "kabekutsalımızdır" diye tag açıp vatan savumasına falan geçiyorlar. wtf? sorsan aynı kişi "bu ülkenin yüzde doksan dokuzu müslüman" der. ve bu adam, gerçekten tehdit altında hissediyor kendini. siyasilerin kitlesini konsolide etmek için günlük çıkarlarına alet ettiği bu siyaset toplum olarak çok zarar veriyor bize. günlük siyaset uğruna kitleleri paranoyak ettiler. artık kendince eğleniyor mudur, ciddi midir önemli değil de; ben tam bunları yazarken de paranoyalarıyla tanıdığımız şam'ın da bu trene atlaması çok güzel isabet olmuş. *

    size ilginç bir şeyden bahsedeyim. herkes gibi zamanında ben de bir takım cemaatçinin kafa sikmelerine maruz kaldım. o zamanlar ergenekon operasyonları devam ediyordu ve bu insanların kendi yarattıkları yalanların esiri olduklarını gördüm. bu mallar ergenekondan ciddi anlamda korkuyorlardı. ufacık çocuklarını bunlarla korkutuyorlardı, çok ciddiyim. belki komik ama bir o kadar da endişe verici. çok garip bir psikoloji bu. eminim; bir tanımı, bir adı vardır bunun psikolojide.

    hani bu görsel mesela alevileri, yani azınlık bir grubu hedef alıyor olsa verilen tepki bir nebze anlamlı olacak belki de... bu ülkede en çok inancına saygı duyulmasını isteyenler, en çok değerleri konusunda hassas olunmasını isteyenler çoğunluğa mensup güruh. ben de bunu anlamıyorum. azınlıklar çoğunluğun ifade özgürlüğünü, inancına göre yaşam özgürlüğünü nasıl tehdit edebilir ki, hele de siyasi erkin yanı sıra bütün anaakım medya ve kültürel faaliyet çoğunluktan tarafken? böyle bir dünya yok yani. bunun tam tersi mümkün, bunun tam tersi bir mesele, bir sorun. bir de bir iki şey öğrenmiş, papağan gibi ötenler var. hukuk böyle bir şey değil arkadaşlar. ortak ifade ortamında hak mahrumiyeti doğabilir mi, evet. neyin ifade özgürlüğü kapsamında olduğu yoruma açık ama herkes ifade özgürlüğünden "sonuna kadar" istifade edebilmeli. hukuk devleti bu temel hakları keyfi olarak kısıtlayamaz ama dediğim gibi ifade ortamında da mahrumiyetler doğabilir ve bu da devlete sorumluluklar yükler. çoğunluk, çoğunluk olma gücünü kullanarak azınlık bir grubun negatif haklarından yeterince faydalanamamasına sebep olabilir. böyle bir hak mahrumiyeti yaşanıyorsa hukuk devleti seyirci kalamaz, azınlıktan yana pozitif uygulamalar yapması gereklidir ki her vatandaş tekrar eşit duruma gelsin. zaten pozitif hak, pozitif ayrımcılık vs diye dillere pelesenk olmuş kavramların çıkış noktası da budur.

    azıcık hukuk bilen her arkadaşımız zaten bugün tartışılan olaylardaki asıl sıkıntılı noktayı bariz bir şekilde görebiliyor olmalı. lgbt grubun islami değerleri hedef alan hareketi değil, burada asıl sorun içişleri bakanının "lgbt sapkını" ifadesidir. birkaç öğrencinin kendi arasında organize ettiği bir sergi milletin çoğunluğunu oluşturan grubun inancına göre yaşama özgürlüğüne zarar veremez ama içişleri bakanının ufak bir azınlığı böyle hedef göstermesi o kişilerin pek çok hak ve özgürlüğüne zarar verebilir. bugünkü olay üzerinden ifade özgürlüğü meselesini ele alacaksak şöyle örneklendirebiliriz: türkiye'de lgbt mensuplarının islam üzerinden mizah yapması ile müslümanların lgbt mensuplarının toplumsal cinsiyeti üzerinden mizah yapması tam olarak aynı şey değildir. burada ikincisi sorunluyken birinciyi ifade özgürlüğü kapsamında değerlendirmek daha olasıdır. e nedeni de çok açık. en basitinden, bugün bir vatandaşımız eşcinsel olduğunu her ortamda çekinmeden dile getirebiliyor mu? hayır. peki müslüman bir vatandaşımız her yerde müslüman olduğunu çekinmeden dile getirebiiyor mu? evet. ifade özgürlüğü kapsamında değerlendirilebilecek olsa da lgbt'leri hedef alan mizahın ötekileştirmeyi besleme, mağduriyeti derinleştirme ihtimali var. diğer taraftaysa islam üzerinden yapılan mizahla müslüman bir vatandaşın özgürlüklerinin baskı altına alınması pek olası değil, çünkü ülkenin çoğu müslüman zaten. hukuki kararlar birbirlerini bağlasalar da her olay özgündür, o yüzden bu şekilde ele almak tam doğru değil ama daha net anlaşılması açısından örnek vermek istedim. herkesin hoşuna gitmeyebilir ama mesele hiçbir zaman da birilerinin hoşuna gitmesi olamaz zaten, burada mesele adalettir. hukuk devleti olmak ciddi bir iştir. popülizm siyasetin bir parçası olabilir ama devlet popülizm ile yö-ne-ti-le-mez.

    bu o kadar akıl almaz bir açıklama ki... abd'de olduğunu düşünelim. yani bugün oradaki pek çok anaakım kültürel üretimde, marvel çizgi romanlarında, tv dizilerinde, hollywood filmlerinde görüyoruz; zamanında ırkçı tutum sergilemiş veya bugün eşcinselliğe karşı tutum sergileyen kiliseleri baya baya itin götüne sokuyorlar. hani kurgusal anlatılarda çok ağağılayıcı şekilde katlediliyorlar falan hem de kahraman stereotipleri tarafından. ve katolik kilisesi bunlar, yani azınlık olarak da değerlendirilebilir ve dediğim gibi anaakım kültürel üretime dahil olarak. buradaki kabe resmi sıkıntılı bir şeyse buradaki sıkıntı herhalde binlerce kat. yine de abd'de içişleri bakanının çıkıp işte bu "siyahi sapkınları" veya "lgbt sapkınları" içeri aldık diye bir açıklama yapabileceğini düşünemiyorum bile. devlet popülizmle yönetilmez çünkü, buna kalkışılınca ne kadar kötü sonuçlar doğabileceğini çok yakın bir tarihte deneyimlediler zaten. ırkçılığın tarihi boyutu bambaşka bir problem tabii ama cinsel yönelim de aynı ten rengi gibi insanların seçemediği bir şeydir. ve bu resmi sergide sunanları pek de anlayamasam da azınlık bir grup olarak sürekli saldırı altında olup gerçekten zorlu bir var olma mücadelesi vermek zorunda kalmaları nedeniyle bu ofansif tavrı biraz anlamlandırabiliyorum. en nihayetinde var olma mücadelesi verirken alakasız bir şekilde hep dini hassasiyetlerle(!) karşılaşıyorlar. "dinimizde eşcinselliğin yeri yok"... lan tamam da bundan adamlara ne yav, bundan bize ne yav?.. dininde yoksa yok, ne yapalım kardeşim biz bu bilgiyle?

    he bu resmi görünce "vay salaklar" dedim tabii kendimce. zaten eylemleri provoke etmeye çalışan grupla ilgili de entry girmiştim, bir önceki sayfada kalmış olmalı. hoşuma gitti mi şimdi bu iş, tabii ki gitmedi ama kalkıp şimdi kurbanları suçlamayacağım burada veya herkesin değerlerine saygı göstermeliyiz vs diye konuşup popülizm kasmak şu an ilgimi çekmiyor, onun yerine hukuki boyutuyla ele alıp açıklamaya çalıştım kendimce ve fazlasıyla uzattım. şu an sadece o gençler için endişe ediyorum. bundan bahsetmek dahi çok acı verici olsa da 21. yüzyılda tekrar hayatımıza giren işkenceyi tartışıyoruz bugün. herkes yargıya sipariş verme yarışına girmiş. velhasıl, bu böyle olmaz arkadaşlar. hakimlerin, savcıların talimatla çalıştığı hiçbir hukuk sistemi olamaz. insanlar sinirlenebilir, saçmalayabilir vs. devletin saçmalama lüksü yoktur, devlet popülizmle yönetilmez. devletin temeli adalettir, acilen hukuk devleti ilkesine geri dönmemiz lazım.
    feci
    30/1/2021 18:39 ~ 30/01/2021 20:25
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 3 


  16. Yok abi ben cidden o işi yapan salakların olduğuna inanıyorum. Olay çıkartmak için yapılmış olma
    ihtimali az değil ama eğer biraz tanıyorsanız insanları bunun bir avuç salağın işi olma ihtimalinin de az olmadığını bilirsiniz.
    abraxas
    30/1/2021 19:35
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  17. türk, sünni, müslüman ve heteroysan her türlü hakareti kabul etmelisin, sineye çekmelisin bu mudur yani ahadgahhsgds dün bir arkadaş da şey yazmış kesin lgbt aktivistlerinin içindeki heterolar yapmıştır bunu?? abi ya anlamıyorum olayı hakikaten siz hakaret eden, taciz eden saldıran tarafsınız ve her halükarda mazlum sizsiniz size her durumda insanlar tolerans göstermeli bu mudur?
    anonim
    30/1/2021 19:57
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 2 


  18. @37 yavrum o kadar açıklamışız ya... üzüyorsunuz adamı. biri bir resim yapar kiminin hoşuna gider kiminin hoşuna gitmez. mesele de zaten kimin hoşuna gidiyor kimin hoşuna gitmiyor meselesi değil; mesele kim hak mahrumiyeti yaşıyor, kim negatif haklarından ne derece istifade edebiliyor meselesi. hoşumuza gidip gitmemesi bir belirleyici olamaz, hukuk ciddi bir iştir ve işi senin paşa gönlünü hoş tutmak değildir, gözetmesi gereken çok daha önemli şeyler vardır. senin paşa gönlüne göre kim hapse girecek kim dışarıda gezecek belirlenecekse işimiz zor.
    feci
    30/1/2021 20:10 ~ 30/01/2021 20:13
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 2 


  19. ben millet hapse girsin tutuklansın işkenceye uğrasın mı diyorum demiyorum böyle olaylarda devletin sopasının kullanılmasını doğru bulmuyorum yarın öbür gün devlet aynı sopayı benim için de kullanabilir. ancak sivil alanda aktivizm adı altında yapılan bu hadsizliğe karşı tepki göstermek de benim hakkım, herkesin hakkı, sineye çekecek değilim kusura bakma kimse de hoş görecek değil insanların inandığı şeylerin üstüne binip tepinin biz de duralım olduğumuz gibi bunu mu bekliyorsunuz.
    anonim
    30/1/2021 20:29
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  20. tabii ki herkesin kendince tepki göstermeye hakkı var. ben de kendimce bu tepkinin anlamsızlığından dem vurdum ve akp'nin kendi siyaseti için toplumsal ayrışmayı maksimum seviyede tutmayı hedeflediğinden ve bu yapay siyasetin sürekli iç ve dış yapay düşmanlar pazarlayıp milleti boş yere gerdiğinden ve huzursuz ettiğinden bahsettim. bu siyaset kendine dini de alet edip bugünlerde özellikle lgbt bireyleri devamlı saldırı altında tutarken de bu tarafın tehlike altında hissettiği ve bu yüzden ofansif tavır sergileyebildiklerinden bahsettim. insanların da yapılan saygısızlık karşısında bir şeyler söylemeye hakkı olsa da popülizm rüzgarına kendini kaptırıp birilerine zarar verebileceğini hesap etmemesini bir problem olarak işaret ettim. çünkü bu olayla birlikte, lgbt bireyler için türkiye'de hayat zaten çok zorken daha da zor hale gelebilir. burada sadece eylemleri yapanlar değil toplumsal cinsiyeti üzerinden bir grup insan hedef gösteriliyor çünkü. ve günlük siyasi çıkarlar için yargı oyuncak ediliyor, insanların hayatı karartılıyor. biz bunu daha önce yaşadık boğaziçi'nde. arkadaşlarım, erdoğan bir iki günlüğüne siyaset malzemesi buldu diye aylarca hapis yattı sebepsiz yere. birkaç kişinin gezdiği bir sergideki kıytırık bir resim kimsenin ibadet, ifade, yaşam tarzı vs herhangi bir özgürlüğüne zarar veremezken buradan çıkarılan yaygara yüzünden hayatı zorlaşan hatta hayatı kararan insanlar olacak. ne ifade özgürlüğüdür, ne değildir tartışmaları dönerken de hukuki açıdan bunu açıklamaya çalıştım. popülizm yüzünden gerçek sorunları göremiyorsunuz, yapmayın etmeyin. devleti popülizmle yönetmeye kalkmak ölümcül bir sorun, bugün yok edilen kurumlar bir günde kurulmadı, bazı hataların geri dönüşü kolay değil.
    feci
    30/1/2021 21:04 ~ 30/01/2021 21:04
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 1 


  21. Sayfalar: |<  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: