beatmakerların rapçilerden daha iyi yazması - bol sözlük

beatmakerların rapçilerden daha iyi yazması



başlık no:12066 okunma:3614



  1. sanırım müziği, ritmi hissetmekten olsa ki gördüğüm beatmakerlar/dj'ler günümüz rapçilerinden daha iyi kaleme sahip.

    ülkemiz de sagopa kajmer *, çağrı sinci, da poet vb. prodüktörlük/beatmaking aşamasından yazma dönemine geçmiş ve yaptıkları iki işte de gayet başarılılar. yaptıkları işin temelini, alt yapısını gayet iyi bildikleri için kalemlerini ona göre doğrultup dinleyicinin istediklerini verebiliyorlar ve bence müthiş bişey.

    yani rap yapıcaksanız müzik kulağınızı beat yaparak geliştirirseniz daha başarılı olabilirsiniz.
    acapella
    10/4/2016 13:29 ~
    heart_plus : 12 stat_minus_2 : 0 




  2. doğru önerme..
    ret1arius
    10/4/2016 16:42
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  3. Yakın bir arkadaşımın bu konudaki performansını gördükten sonra katıldığım önerme
    menemenustukisir
    10/4/2016 17:28
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 




  4. katılıyorum mesela anıl piyancı dj artz ile çok iyi işler yaptı.
    eray1995
    10/4/2016 18:35
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 2 


  5. konuyu açan yazar daha ilk cümlede kendisiyle çelişmiş. öncelikle verdiğin örneklere bakarsak, dr. dre neredeyse hiç bir şarkısının sözlerini kendisi yazmadı. nwa döneminde dre’nin sözlerini grup arkadaşları yazıyordu. the chronic albümü tamamen bir ekip çalışmasıydı. albümdeki sözleri jay z, rbx, rakim gibi isimler yazdı, dre ise okudu. biraz daha günümüze geldiğimizde mesela kendrick lamar’ın albümündeki “the recipe” şarkısında gördük dre’yi. o şarkıda da dre’nin sözlerinin hepsini kendrick lamar yazdı, dre okudu.

    türklere bakacak olursak, sagopa kajmer zaten bpg albümü ile gelen tarz değişikliğinde zengin kelime dağarcığı ile gönülleri fethetti ki kendisi de fars dili ve edebiyatı mezunu. farsça da günümüzde de kullanılan ancak zamanla yeni nesilin unuttuğu ya da öğrenemediği eski türkçe kelimelerin egemenliğindeki bir dil. sagopa’nın anlamlı yazması beat yapabilmesiyle alakalı değil yani.

    da poet ise en yakın arkadaşlarımdan biridir. inanılmaz beatler yapar fakat gördüğüm en basit sözleri de yine kendisi yazıyor. eray1995 rumuzlu sözlük yazarının verdiği örnekle konu başlığının ve içeriğinin zaten zerre kadar bir alakası yok. dj artz söz yazmıyor.

    mc toschack rumuzlu yazar da sansar’ın kendi beatlerini yapmadığını söylemiş. bu da yanlış bir bilgi. sansar underground albümler yayınladığı dönemlerde beat yapardı. fakat sonrasında gerek kalmadı.

    sadece ilk mesajda verilen örneklerle yürüdüğümüzde bile yanlış bir önerme olduğunu görüyoruz.

    edit: dre örneği verip cevabımdan sonra silmişsiniz. sonra bu çocuk neden dre üzerine bu kadar yazdı demeyin de.
    siyam
    11/4/2016 19:41 ~ 13/08/2018 19:30
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  6. yabancı piyasayı pek fazla takip etmem dre konusunda haklısındır, editliyorum.

    fakat, da poet'e "basit sözler yazıyor" demişsin. ben zaten müthiş anlamlı, her kelimesinden ders veren rapçilerden bahsetmedim "kalemlerini müziğin ritmine göre doğrultuyorlar" dedim. yani kendilerini müziğe nasıl uyduracaklarını biliyorlar bir ahenk oluşturabiliyorlar. isterse arabesk rap yapsın, jazz yapsın banane dinlerken ritmi sağlayabiliyor mu evet. sagopa kajmer örneğini de dj'likten rapçiliğe geçişte popüler bi örnek olduğu için verdim.
    acapella
    11/4/2016 20:46
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  7. Katılmıyom. Çünkü mc'lik bu işin en göze batan kısmı. Hemen herkes mc olmaya çalışıyo. Ama beatmaker'lık öyle mi? Kulvarlar farklı bi defa ve sözgelimi yeni başlayan bir mc adayı için kalem kağıt yeterli lakin beatmaker için maddi imkanlar daha çok gerekli olabiliyor. bunun yanında teknik bilgi gereksinimi de cabası. bu durum beatmakerlara gizli bi güç kazandırıyo. aslında piyasada görünmeseler veya bizim memlekette yeni yeni hakları verilmeye başlasa da işi ciddi biçimde yürüten onlar. yani yeni çıkan isimlerden bahsediyorum. direkt enstrümantal işleriyle kendi kendine adını duyurabilen beatmakerlar türemeye başladı ve snatchers bunu iyice göze soktu. konuya dönecek olursam, mclik daha az imkana ihtiyaç duyduğundan ve bunun yanında zaten göz önünde olanlar hep mc'ler olduğundan, genel kaliteyi öylece ilkel biçimde belirtmek bence yetersiz. öte yandan bildiğimiz isimler hakkında konuşacaksak, gene katılmıyorum. gerçi bilinen isimlerden birçoğunun sözlerini birçok kez beğenmiyorum aslında içerik olarak, yine de bu adamlar söz ve sözün ritmi üzerinde uzmanlaşmış adamlar. ayrıca işin içinde seslendirme sanatı diyebileceğimiz bi durum da var. nasıl ki beatmaking yapmayan bir mc, beatmakingin inceliklerini beatmaker kadar bilemez ve iyi beat yapsa bile, bilgiden değil, belki rastgele veya yalnızca kulağıyla yapacaksa, bir beatmakerın rap yapmasında da benzer bir durum geçerli olacaktır. Ancak, eşzamanlı olarak hem beatmaking hem rap yapanlar için avantajlı bir durumdan söz edilebilir elbet. çünkü adamlar üretimin en önemli iki aşamasında da bulunduğundan, sözlerini ve müziklerini eşzamanlı olarak şekillendirebilir ve müziğin veya ritmin akışını yüksek kontrol altında tutabilirler. buna karşın, snatchers döneminden tanıdığım bir-iki beatmaker'ın aldığı 1-2 kaydı dinledim sc'de ve katiyen beğenmedim. yani beatmaking yeteneklerinin yanında, çok sönüktüler. çok uzattım. öyle işte hacım, ben bu dediğine katılmıyom senin. İçerik olarak kişisel deneyime, düşünce derinliğine bağlı olarak belki bir beatmaker bir mc'den daha iyi yazma şansına sahip olabilir, lakin söz söylemede biçimin ustası mc'dir. sezarın hakkı sezara.
    ari
    13/4/2016 01:32
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  8. Elindeki sözleri, Ritmin elinin altından akışını hisseden adamdan daha iyi kim okuyabilir? Şiir okumuyoruz burda; bence ritmi hissetmek rapde 1. önceliktir.

    En azından ülkemiz için doğru önerme vesselam.
    exper
    13/4/2016 13:23
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  9. mc'lerin prodüktörlerden daha iyi yazıyor olması gerçeğiyle gerçek hip-hop'ı pek de alakadar etmeyen durum.
    felax
    14/4/2016 00:22
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  10. tam tersini düşünüyorum.
    anonim
    15/4/2018 12:07
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  11. @6 dj artz'ın söz yazıp okuduğu bir şarkı var (tepki'nin featurings hiphop albümünde inadına parçası) ve gayet kaliteli bir verse yazmış. ama işin şöyle bir kısmı daha var ne kadar kaliteli yazsa da beatmaking yeteneğine göre çok alt seviyede.

    yine aynı albümde bugy ve kei$an'la olan bir parça var. nakarat bugy'de ve sanki yıllardır bunu bekliyormuş gibi 18 şarkılık albümün en iyi nakaratını yazdı.
    dc17
    15/4/2018 14:21
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  12. 15 yıllık müzik kariyerinde sadece 2 kere söz yazmış birine söz yazıyor diyemeyiz. adamın üstlendiği görev farklı. bu kültürün içinde yer aldığından dolayı 1-2 şarkıya girmesi gayet normal. ben rapçi değilim dj artz'dan fazla kaydım vardır. yani dj artz örneği havada kalmış.

    düşüncelerimi örnekleriyle yukarıda belirttim zaten. bu entry biraz cevap niteliği taşıyor. öptüm.
    siyam
    13/8/2018 19:12
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  13. hakkaten hangi gerizekalı şu önermeye dj artz'ı örnek gösterdi merak ediyorum.
    650 gayme maas
    13/8/2018 19:17
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  14. bu işin müziğiyle uğraşan, kurallarını anlamaya çalışan adam, "ben rap yapacam" diyip rastgele bir gürültüye ağzına geleni döken adamdan iyi yazar tabi. bu daha ziyade genel bir kültür-birikim farkıyla akalalı diye düşünüyorum. bence deviasend güzel bir örnek bu konuda. stereotype albümünde birkaç verse okumuş, daha öncesibde de öyle pek söz yazma deneyimi de yokmuş (en azından diğerleri kadar) ama adam konseptin dışına çıkmadan cayır cayır yazıyor.


    ben çok başarılı buluyorum.
    fikirsiz
    2/6/2019 22:22
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  15. diğer bir sebebi de beatmakerin sözleriyle uyumlu beat yapabilmesi. beat yapamayan adam mecbur eline geçen beate razı olacak onun dışına çıkamayacak. beatmaker söze ve ritme uymayan bir kısım mı gördü? taaak değiştir.
    anonim
    30/8/2020 11:23 ~ 30/08/2020 11:23
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  16. (bkz: 80 bars acapella)
    klasik
    30/8/2020 12:29
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  17. böylesine mesnetsiz bir iddia daha ne kadar savunulacak, sırf bunun için takipteyim.
    abandini
    30/8/2020 13:02
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: