ceza

#431534 - bu entryi ortalama 246 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. kendisine gerek dinleyici gerek de bazı mc'ler tarafından yapılan eleştiriler 2024 yılında dahi ne kadar çiğ kaldığımızı gösteriyor. eleştirilecek başka yönleri varken odağın başka taraflara dağıtılması muhtemelen ceza'yı da yanlış alanlara kaydırıyor ve kariyer bazında kendi sorunlarını çözememesine bir etken oluyor.

    1995 yılında ismini internette şu an halen göremeyeceğimiz bir hiphop oluşumu kurup piyasaya bu şekilde girmiş, o yıldan sonra yaklaşık 20 yıl boyunca hem kendini hem piyasayı sırtlamış biri olarak başkaları ile uğraşma saçmalığına dalmak istememesi aslında çok doğal. iyi veya kötü işlerle farketmez, piyasada isim yapan, hakim olan hiç kimse başkasının elinden tutması ile yüksek seviyelere çıkmadı.

    zaten bu beklenti sanatın doğasına aykırı. bana kimse başkasının ittirmesi ile kendisini dinletmez. zaten öyle bir durum olsa ceza sırf arkadaşı olduğu için isimlerini yıllarca saydığı kadıköy tayfasını killa hakan'ı falan belli seviyelere çıkartırdı. direkt olarak sadece minimal katkılar yapabilirsin ama zaten ceza yıllarca piyasanın bayraktarlığını en iyi şekilde yaptı ve "benim dışımdaki kimseyi dinlemeyin hepsi çöp" gibi şeyler söylemedi. freestyle king'e sponsor olmak veya organize oluyoruz albümüne klip çekerek parça vermek gibi şeyler yaptı bunlar da kayda değer şeylerdi. mesela ben ceza o albümde olduğu için ilk kez kayra'yı dinlemiştim yanlış anımsamıyorsam.

    bu insanlar sıfırdan kendi emekleriyle organik olarak başarılar sağladılar, insanların gönlüne girdiler. her şeyi geç bu sebeple bile başkalarının da aynı yoldan kendilerini göstermelerini beklemek bana göre oldukça normal.

    da poet gibi bir yetenek olursan ceza senden 2007 yılında da beat alır 2023 yılında da. çok da kasmamak lazım bu konularda yani. herkes kendinden mesul. başkasından kendine kariyer oluşturmasını beklemek acizce hatta.

    ceza'nın asıl problemi bence üretim konusunda kendisini dahi kandıracak düzeye gelmiş olması. dinleyici illa bir konuda eleştiri yapacak veya ceza'yı uyandıracaksa mevzu bu olmalı.

    ülkenin siyasi durumu, yaşanan afetler, kendisinin yaşadığı bireysel dertler ve kayıplar. 2013 yılından beri duyduğumuz ceza bahaneleri. sanki yanında annesi kanser hastası olup yatarken medcezir'i yazan kişi kendisi değilmiş gibi, gecekondu hayatı yaşarken rap peşinde koşup evden kaçan, canlı yayına çıktığını babasının televizyondan öğrenmesi mevzularını yaşayan kendisi değilmiş gibi, ülke ilk kez şimdi dertler görüyormuş gibi konuşuyor.

    1999'da terör saldırısı oldu sagopa kajmer ile terör damlaları dediniz.
    annen vefat etti anneme dedin.
    deprem oldu devleti soyanlar için sakın siz utanmayın dedin.
    kolera sana tv'de laf soktu mürekkep doldurdum dedin.
    teröre karşı geldin yurtdışı konserine terör örgütü saldırdı kimsenin haberi olmadı.

    vesaire vesaire.

    üretim konusundaki sorun bu değil. artık fazla mükemmeliyetçi olmaktan da kaynaklı olarak muhtemelen yaptığı işleri beğenmemek, eskisi kadar yazma pratiğinin olmaması bunlar ana sebepler. eski albümlerinden para kazanmadığını hepsini plak şirketlerinin aldığını ve tek gelirinin konser olduğunu kendisi söylüyor. suspus zamanı ve sonrasında birçok parça çöpe attığını hem söylüyor hem de biz biliyoruz zaten.

    amaç para olsa yapılan parçalar salınır, ezhel gibilerle düetler ayarlanır her türlü halledilirdi. ceza ismini kirletmemek için fazlasıyla seçici olmak ve bu sebeple fütursuzca üretememek asıl problem. çünkü fütursuzca üretmediğin zaman klasikleşecek parçaları yapacak kadar denemiş olmuyorsun ve yeteneğini boşa harcıyorsun. son yıllardaki durum bu.

    bu denklemde çözemediğim yegane şey ise tech n9ne busta rhymes gibi isimlerden açık şekilde düet teklifi alıp sklememesi oldu.

    hissettiğini yazdığı zamanlarda halen neler yaptığını farketmesi lazım. hem babasını kaybettiği hem de vefat etmeden önce tanıyıp bildiği vio'nun vefatı sebebiyle yanyol diye bir şey yaptı ve vio anısına yapılan bütün işlerden daha iyiydi. veya eski/yeni nesil birçok mc'nin olduğu fight kulüp, fight kulüp 2 parçalarına en iyi verse'leri verdi. hala zımba gibisin ama kendini boşuna sınırlıyorsun, farketmen gereken bu.

    saçma eleştiriler yapan dinleyiciye küserek, ben cezayım her parçam kusursuz olmalı tribine girerek, x kişiye cevap verirsem onu fazla ciddiye almış olurum diyerek kendini sürekli geri çekersen o sevmediğin cahil kitleye daha çok malzeme verirsin ki bunun olduğunu da görüyoruz.

    gerekirse pat pat gerçekleri hepsinin yüze vuracaksın had bildireceksin. bilen biliyor kafası zararlı. çünkü bilmeyen de bilmiyor.

    kulagina titresimler

    4/3/2024 12:16
        heart_plus : 7 stat_minus_2 : 0 
    #431534