burda herkesin kaçırdığı şey şu ki, türk rap dinleyici kitlesinin ezbere bazı vasat emceelere “bu çoh anlamlı” etiketini yapıştırmasından dolayı o kişilerin yaptığı her iş çok “anlamlı” geliyor. karaçalı’nın mavi kapaklı türkçe sözlükten random kelimeleri bulup sıraladığı saçma işleri de, saian’ın silah ve uçak malzemelerini sıraladığı cümleleri de, sansar’ın ise neresinden çıktığı belli olmayan cümleleri de şöyle layığıyla eleştirilmekten kurtuluyor bu sayede.
şu “anlamlı” kısmına da ayrı bir ayarım zaten. illa ki bir “anlam” arayan bu kitlenin eline 2 kitap almaktan aciz olup lise mezunu 3-5 vasat adamın sıraladığı double rhyme’a “wuhuuu qafiyeleri parçaladın moruqqq işte anlammm” diye tepki göstermesi bana çok ilginç geliyor.
şarkının random cümlelerden oluşan saçma bir iş olduğunda herkes hemfikir sanırım. çakal’lara, reckollere, yung ouzo’lara “bunlar çöp yhaaa” diye serzenişte bulunup aynı dağınıklıkta yazan bir overrated rapçinin hayranlarının, o müzisyenin overrated olduğuna dair en bariz örneği ortaya çıkınca “her şeyde de anlam aramayın yaw” diye ıkınması da ilginç tabi.
şimdi gelelim anlamlı cümle nedir kısmına. tanımıyla;
Anlamlı cümle: Kelimelerini ard arda gelerek bir hissi, bir fikri, yapılmak istenen şeyi yani yargıyı net olarak anlatabilir hale gelmiş şekline denir.
şimdi burda çok değerli sözlük otoritelerince itin muhtelif yerlerine sokulmuş yung ouzo’nun jordan/altın şarkısından bir kesiti ele alalım.
“Kafam iyi oldum Leyla
Yanımda bir kız var ismi de Beyza
Bana dedi Ouzo beni kaçır Viyana'ya
Gerek yok yatakta var zaten Lena
Ah, dur ismi Lena
Sürdü beni, verdi bana (uh)
Verdi bana oturdu yuttu benim DNA”
gördüğünüz üzere anlamlı cümle tanımını da göz önünde bulundurduğumuz zaman, bu ergen kardeşimizin kafasının iyi olduğunu, beyza ve lena isimli iki hanımefendiyle münasebette bulunduğunu, türkiye’den beyza’nın kendisini viyana’ya aldırmasını talep ettiğini ama halihazırda lena isimli partneri ile oral seks gerçekleştirdiği için buna gerek duymadığını %1 bile anlam kayması olmadan anlayabiliyoruz.
şimdi gelelim ekincan arslan beyefendi’nin “bombalar hedef bulur” isimli şarkısına.
“Yorgun organları tepe taklak ortamdadır
Aklım kalır diye beklerken aklımdadır
İsmi, cismi, hasmın her bi' cinsi buna yazdım
Ben olmasam hayatta mikrofon bulamazdın”
yorgun organlar, (kimin hangi organı?) aklı kalır diye beklerken zaten aklında olmasıyla dinleyiciye yaşattığı mindfuck, ismini cismini ve anlaşmazlık yaşadığı çeşitli kişilerin hepsini neresi olduğu belirsiz bir yere yazması(nereye? duvara mı kafana mı deftere mi ceylan derisi koltuğa mı?), ve o olmasa hayatta x kişinin mikrofon bulamayacağı (konu bütünlüğünün anası feryat figan ağlıyor şu an)
salt bununla sınırlı değil ki. hangi sansar salvo dörtlüğünü gösterseniz aynı analizi sıkılmadan yapılabilir. ortadaki iş belli kardeşim. 4 dörtlüğünün 3.5’u böyle. biz demiyoruz ki çakal ve reckol birer edebiyat gurusudur. ama siz körü körüne bir vasatı atomu parçalamış gibi savunuyorsunuz.
oğlum bir kere benim fav rapçim allame anasını satayım. kendisinin nokta atışı sözünü oturttuğu barları da, geçiştirmek için saçmaladığı barları da biliyorum ve benden yaşça büyük olduğunu bildiğim bazı yazarların ergen ergen “sen önce kendine bah ağğğğğğğğ sensar selvo siqeerr” diye haykırışlarının da tam aksine fav adamımı makaraya alabiliyorum. malımı biliyorum çünkü. “ama o şarkılarla anımız var qnq” falan, yahu 5.sınıftan şu saniyeye kadar geçen 12 senede allameyle ve şarkılarıyla anılarımın tillahı var. ama 2015’e mi ışınlanmak istediğimi, yoksa ne hissettiğimi net ifade edemeyip 3.sınıf bir rap şarkısını kalkan olarak mı kullanacağımın ayırdındayım.
böyle böyle zihinlerdeki örümcek ağı bağlamış alanlara deterjanlı su tutup besberrak edeceğiz. 2-3 kuruşluk bir zevkimiz var zaten, onu da kabak gibi ortada duran çelişkileri eleştirmekten çekindiğim için falan tadını kaçıracak değilim.
son olarak, ergen falan filanını fazla kaçırıp deseyho61 olma yolundan bir an önce dönmesini istediğim kamil kardeşim
pluton’a da bu entryi girmemde açtığı orta için teşekkür ediyorum.
gol.