önceki entry'mde
* dediğim gibi albüm hakkında yanılmamışım, gerçekten tarz dolu bir albüm. son iki bol albümünde gündemde hangi tarz varsa (drill, afro trap) şarkıların çoğunluğu bunlardan oluşmaktaydı. geçen sene piyasa biraz durgunlaştığı ve hit olan yeni bir tarz olmadığı için bu albümdeki tarz da biraz deneysele kaymış. herkes farklı bir şeyler denemiş, böylesi daha iyi olmuş diye düşünüyorum.
onun dışında belki şu ana kadarki en iyi bol albümlerinden biri olmuş. yer yer ağzımı açık bırakan şarkılar oldu. tekrar söylüyorum herkesin emeğine sağlık.
şimdi albümü parça parça yorumlama vakti:
sıfır miligram - albüm başlar başlamaz fikirsiz "size kılab bengır yapıcam demiştim" diyerek vitesi 0'dan 4'e taktı bir anda. ya da nefs mir mi demeliydim. neyse. böyle bir beatin üstüne protest sözleri birazcık gazapizm'in tarzına benzetsem de on numara bir başlangıç yapmış. hareketli gidecek bir albüme güzel bir merhaba, güzel bir selam çakış olmuş.
maç yine uzar - if rap ağır vokalini fikirsiz ise müzikal yeteneğini konuşturmuş. oldschool sözler ve heyecanla yazılıp kaydedildiği besbelli.
düş - ilk 5 saniye ceza mı lan bu, sonra da yok yok ağaçkakan denilen, takriben 30. saniyede haa çekilen bir şarkı. hala şarkının şokunun etkisindeyken de bitti. bu şarkı albümün net olarak yıldızıdır abi, şu an bunu diyerek albümdeki çoğu kişinin hakkını yemiş olabilirim kimse kusura bakmasın. emeğine sağlık sırrı. keşke her sefer dinlediğimde ilk dinlediğim heyecanı ve şaşkınlığı yaşayabilsem.
her gün yine aynı - chill rap seven biri olarak tuttum bu şarkıyı. nispeten bu tarz için klişe bir şarkı şekli olsa da sıkmıyor, derdini gayet iyi anlatıyor.
bu defa benim eksik - güzel bir pek ve alaz uyumu olmuş. kendi kanaatime göre bu şarkıyı single yayınlamak yerine albümün içine koymak cesur bir tercih olmuş. biraz daha uzun sürebilirdi sadece tek diyebileceğim şey bu.
inanma - albümün ilk derdo parçası geldi. başarılı bir iş olmuş, kendi tarzını gayet iyi yansıtmış. emeğine sağlık yoasensei.
ölümsüz değilsek - hah ya, nerde kaldı bumbap diyordum. çünkü bol sözlük deyince akla bumbep biit ve kirli vokal miksi gelir
* şaka bir yana melodisinden midir nakaratından mıdır bilmiyorum manga şarkılarını anımsattı bana. elektro gitar eklense nu-metal şarkısı olurmuş gibi. onun dışında gayet güzel bir iş ve etik dinleyici'nin de dediği gibi özlenen bir iş olmuş. artık türkçe rap'te böyle şarkılar çıkmıyor zira.
karanlıklar - bumbep resitali devam ediyor
* bu şarkı da özlenen bir tarzda yapılmış. nakarattaki sagopa tekniği hoşuma gitti, eşlik edilir buna. "yakalayacak bu müzik seni kaçma ve doğrul !"
masum kalmıcaz - bu şarkının tek bir eksisi var, o da mix konusunda. vokal beatin çok çok üstünde kalmış, şarkının havasını bozduğunu düşünüyorum. onun dışında darko taymur derdini gayet iyi anlatmış. bu şarkı da bana manga'yı anımsattı bu arada. arkadaşın vokalini ferman'ın vokaline benzettim biraz
*
hırs ve votka - albümdeki fuat göndermelerinin başladığı ilk şarkı sanırım. paniren güzel okumuş, oldschool okuyuş tarzı gayet iyi gitmiş.
baba - bir an bedelci tayfa burayı da mı keşfedip damladı diyecektim ki diyemeden lafımı ağzıma tıktı bu şarkı. 2 dakikalık şarkı olmasına rağmen beatswitch resitali yaşattı, her bir beatte de ayrı bir tarza göre okuyuş da cabası. yolun açık olsun bucto, bundan daha da iyi şarkılarını dinleyeceğimiz aşikar. blight'ın da eline sağlık, güzel bir prodüksiyon örneği göstermiş.
bencilim - müfred her geçen zaman kendini daha da geliştiriyor, sırf compilation'lara verdiği şarkılar bile bunun kanıtı. beate bayıldım özellikle. emeğine sağlık.
kritik - bir hawenus klasiği, alışkın sayılırım böyle işlerine. bu arada klasik dediğime bakılmasın, türkiye piyasası için bile halen özgün bir tarz. düş'ten sonra albümdeki ikinci favorim.
gülen suratlar - bu nasıl bass dizilimi ya, ortalık sallanıyor
* çok kısa sürmesi interlude tadında olmuş biraz, afro abi döktürmüş ama. emeğinize sağlık.
içeri buyur - bu şarkı yapım aşamasında bilerek mi böyle yapılmış bilmiyorum ama gayet chill bir hava kattı bana diyecekken bir anda gelen boombap beat şarkının seyrini değiştirmiş. sonra şarkının künyesine baktım, şaşırtmadı. emeğinize sağlık beyler.
lanet olsun bitti - bu tarz şarkıları türkçe olarak duymak çok güzel. önceki şarkıda aradığım chill havayı burada bulmam gerekiyormuş demek ki
* albümün hızlanmış tempodan vazgeçip dinginleşmeye başladığının habercisi.
kurt - genelde bol sözlük albümlerinin klasikleşmiş bir tarzıdır bu. beat konusunda deneysel düşünülüp kirli vokalle yapılan sistem/hayat eleştirisi. nakaratta da kısık ses. genellikle efz sioux'tan böyle şarkılar çıkardı, kendisi bu albümde yoktu ama bu tadı bu albümde de kurt sayesinde alabildim. emeğine sağlık rulman ibni segman.
hay aksi - sade beatin üstüne güzel bir okuyuş olmuş. yerine göre sakin yerine göre hırçın.
kamikaze - albümün sonunda da olsa nihayet bir sample beat duyduk sonunda. güzel bir çalışma olmuş bütünüyle. tek bir eleştirim olacak, etr abi keşke şarkının başındaki vokalini şarkı boyunca koruyabilseydin. bu haliyle de güzel ama öyle daha çarpıcı bir şarkı olacaktı eminim.
zamandan remix - geldik albümün sonuna. göze çarptığı için söylüyorum, ilk mix master deneyimim olduğu için o konuda yaptığım bazı kusurlar illa ki var. ama kesp'le beraber albüme güzel bir kapanış yaptığımızı düşünüyorum. asıl amaç şarkının orijinal haline göre farklı bir tarzda remix yapmaktı ve bunu başardık bence. albüme tam olarak enstrümantal iş gönderilemediği için aranje aşamasında şarkıda düşünme payları da bıraktım. bunlar hep zamandan zamandan zamandan... hoşunuza gitmiştir umarım.