aslında olay tamamen şöyle; fuat türkçe rap arabesk, protest ve barışçıl bir zaman sürerken farklı bir tarzla oyuna girdi. daha argo, battle. o çevrede de kendinden iyi mc yoktu, azra yer yer ritim kaçırıyordu, sırtlan yetenekli ama sesini nasıl kullanması gerektiğini henüz bilmiyordu, killa hakan fuat'a göre daha basit anlatımlara sahipti. türkiyeye gelince işler değişti, her ne kadar iyi olursa olsun orada rakipleri 'türkçesi çok da iyi olmayan' mclerdi, ki buna Allah vergisi ses tonu da eklenince sivrilmesi doğaldı. almanyada da zaten ne boe b ve killa gibi 36boys çatısı altında kendi hakkını aramış, ne ezilen insanlar için başka bir icraat yapmış bir adamdan bahsediyoruz. belli bir davası olmamış sokaklarda, son dönemki olaylarda massaka'yı savunduğumdan değil, ama almanya gibi bir yerde kendinizi geliştirememişsiniz lafına istinaden yazıyorum. orada herkes sadece kafam olsun, dil öğreneyim, hip hop kovalayayım gibisinden yaşayamamış ne yazık ki.
Gelelim ceza ve sagopa fuat'ın önünü kapattı mevzusuna. kocaman bir hadi oradan. o sözlerle onlar kadar başarılı olamayacağı gün gibi ortadaydı. kaldı ki ceza her gittiği yere kendisini de öve öve götürdü, bu sayede medyanın fuat'tan haberi oldu. sagopa ile olan diyaloglarını bilmem ancak fuat, rap dinlemeyenler için bile hasbelkader önemli rap sanatçılarından birisi gibi gözüküyorsa ülkemizde, bu ne hassickdir serisi, ne her ayın elemanı albümleri ile olmuştur. sadece ceza faktörü ve farklı mizacı kendisini bu seviyeye taşımıştır. ancak bunları kabullenmeyen fuat daha fazlasını istediğinden, kendisine gayet saygı duymalarına rağmen hakkının sago ve ceza tarafından yendiğini düşünüyor, ki bu tamamen saçmalık.
ayrıca şu konuya da açıklık getireceğim; fuat hangi rapçiyi piyasaya soktu ki? sansar, patron, saian, hayki, joker, allame, anıl piyancı, da poet, kezzo, aga b ve tonla düet yaptığı adamların zaten underground piyasada bir isimleri vardı. ceza fazla seçici, sagopa kendinden başkası ile ilgilenmiyorken; fuat verdiği düetler sayesinde işin underground kısmına yöneldi. zaten o isimlerin de dinlenmeleri neredeyse mainstream rapçiler kadar vardı. bu fuat'a da, düet verdiği arkadaşlara da yaradı desek yalan olmaz.
yaptıklarını küçümsemiyorum, kesinlikle. ama asla bir kere de suçu kendinde arayan bir karakteri olduğunu düşünmüyorum. en iyi kimse kim, bunun kesin bir cevabı yoktur, olamayacaktır da. insanları kıskanmak yerine bulunduğu yere şükredip sadece kendi işlerine bakması gerekli. öbür türlü antipatiklik sınırlarını çocukça zorlamakta.