bugunku gozalti olayinin (5 haziran 2021) ardindan biraz yazmak istedim bu parca hakkinda.
sarkinin sozlerine falan girmeden once o zamanlarin populer akimlarindan kinematik tipografiyi en iyi kullanan parcalardan biridir bu parca. hidra'nin
dogrul parcasinda da hos bir tipografi vardi mesela ama bu sadeligi koruyarak cok tatli gondermelerini de yapmis.
ayrica bu sarkiyi ve
ciktik yine yollara'yi ilk dinledigim siralarda protest rap'in anlami uzerine cok dusunmustum. sarkidan ogrendigi gundemle insanlarin fikri muhtemelen degismeyecekse iki uc punchline ile gercekten bir etki yaratilabiliyor muyuz diye dusundum bir sure. buna aslinda sarkida da deginiyor sehinsah, "Cayır mülkün, Ay’ın ülkün, anın türkülerdi". toplumsal anilarimizin olusmasinda sarkilarin onemini ben kesfetmedim tabi ki ama o siralar bunu fark etmek hosuma gitmisti. bugunlerde de zaten bu savin kanitlarini goruyoruz: bu sarki ile cozum surecindeki olaylari, ciktik yine yollara'dan beyaz saray-oruc muhabbetini falan hep hatirliyoruz.