6 ağustos 2020 joker ceza gerginliği

#258792 - bu entryi ortalama 297 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. piyasadaki mclerin ceza konusundaki iki yüzlülüğü ne yazık ki kanayan bir yara. misal konusu da açılmış keişan ve ais ın beraber işlerinden biri olan taşşak senfoni isimli track. daha geçenlerde trendlere çıkan şarkısında (yak) beraber iş yaptığı tepki. hatta siz satır aralarını okudunuz mu bilemem ancak mob tayfa da tepkinin cezayla iş yapmasından rahatsız arkasından laf ettiğin adamla iş yapıyorsun minvalinde laflar etmişlerdi ki tepkinin cezadan pek de haz etmediği ortada. ama şimdiki güncel konuda cezanın yanında yer alıyor. fuatın bu konudaki tespitleri oldukça yerinde. cezanın kendi çevresi dışındaki isimlere (kadıköy acil ve avanesi) yeterince destek vermediği ortadadır. diskografisine bakın anlarsınız. ne zaman ki rap trendlere girdi müptezhel ve gazapizmin etkisi çok büyük bu çıkışta; o zaman yıllardır cezadan beklenen abilik role playi devreye girdi. ceza zaten ilk çıkış yaptığı zamanda da kendi harici tüm potansiyeli olan mclere giydirmeler yapar ve onlara bir yaşam hakkı tanımazdı. (rapor2, ramiz, buldozer vs. vs.). sürekli ben kralım alemlerin şahıyım feriştahıyım diye gezerdi. barikata yaptıkları hala aklımızda adamlara yaşam hakkı tanımamıştı ki rapleri gerçekten kötüydü o grubun ama adamlar inanılmaz bir linç yemişlerdi cezanın yaratmış olduğu atmosferden dolayı. gelelim joker meselesine belki eksi yağmuruna tutarsınız ama ben bu meselede jokeri oldukça haklı buluyorum. kendisini de tebrik ediyorum buradan. işin komik tarafı bence cezanın çıkış yaptığı tepki verdiği isim da poetti. bu zincirleme mesele bence da poetin sirayet (impty) ceza yergisini beğendiği bir tweetle başladı. ama joker sahiplendi meseleyi bence ceza direkt da poete bir giydirmede bulundu.

    şimdi gelelim argümanlarıma. 90ların sonlarına doğru başlayan ikinci nesil türkçe rapin kendince bazı kodları vardı. uyuşturucu karşıtlığı, özgünlük, yapılan rapin ve tavrın türkiye kültüründen özgünlükler taşıması (bling bling karşıtlığı, kadınların aşşağılanmaması, gösteriş çabalarının zibidi ve züppe kültürünün bloke edilmesi, popüler kültüre aşk şarkılarına magazin maymunları diye tabir edilen şu anki instagram ve youtuberları karşılayan tiplere sitemler vs. vs.) hatta bu tavır ve duruş medya tarafından ilgiyle karşılaşnıyor bunlar da rapçi ama ayrı birşey yapıyorlar. amerikadaki gibi değil daha farklı ozan kültürü atışmalar diye gazlanıyordu. bu röportajların yzde doksanında müziğin doktrinlerini kaidelerini üstad olarak bilinen ceza anlatıyordu. uddy gibi projelerde yer alınıyor, yeri geliyor aşk çocukları olarak bilinen fresh b ler zengin bebesi olarak afişe edilen mc ender (param olacak ye yo) gibi tipler aforoz ediliyordu. açın snd arşivlerine bakın. velhasılı kelam bu işleri kasetten dinleyen bir nesil için bunlar inanılmaz önemli meselelerdi. otomatikmen rape algımız da cezaların fuatların sagoların empoze ettikleri piyasaya kazandırdıkları bilgilerle şekillendi. joker de bu nesilden biliyorum çünkü aynı yaşlarda sayılırız. daha sonra ceza ve fuat gibi sivri olarak bildiğimiz isimler inanılmaz u dönüşleri yaptılar. peki neydi bu u dönüşleri ceza cephesi için bahsedek olursam örneklerim şunlar; burcu güneş düeti, rapstar yarışması, lolipop reklamları, vs. vs. fuat cephesi ise daha berbat örneklerle dolu bülent ersoyun programa çıkması, selena dizisinde rol alması, evet yine rapstar yarışması, saçma sapan düetler, ilahi trackler filan. tabi millet bizim jenerasyon konduramıyordu olanları. sen git hassicdikrleri yap popüler kültürü tara sonra gel selenada rol oyna. hatta bir röportajında fuata yeraltı hakkında soru soran arkadaşa fuat affederseniz yemişim yeraltını götümün loblarıyla gülüyorum gibi saçma sapan cevaplar vermişti. ama gelin görünki alzheimer piyasa bunları da unuttu.
    joker kariyeri inşa ederken şanışerlere, sokratlara, sehabelere bilimum pek çok bu kodları kaideleri taşımayan sırf ilgi için dinlenmeler için aşk rapi yapan pek çok elemana giydirdi. ki bence oldukça haklıydı meselesinde nağmeli nakaratlara ve aşk sözleri yazan bu arkadaşlar rapçi diye lanse ediliyor konserlerde baş tacı ediliyodu. açın bakın sokratın saçları varken çok eski zamanlar tabi bunlar cumaliler kamufleler ihanetin bedeli part 22 diye parçalar yapar genç kızların sevgilisi triplerinde şehir şehir gezerlerdi ekürileri de sehabe taladro canfeza gibi tipler olurdu. haliyle cezaları fuatları dinleyen bir tip olan joker de tepkisini verdi. daha sonra bu disslenen arkadaşlar bir anda protest rapçi oldular. adamlar resmen stil değiştirdiler tepkilerden dolayı. şimdi jokerin asıl meselesine gelelim cezasından fuatına sagosuna alayı uyuşturucu olmaz amerikan kültürü olmaz diye kariyer inşa ettiler bu çapta lirikler yazdılar. şimdi bu lafları kendileri etmemişler gibi khontkar, ezhel, fero gibi isimlerle (ki bu isimlerin yaptıkları işler ortada şarkılarında değindikleri konular açıktır) çalışmaları bu arkadaşlara tavır almamaları maddenin mantığına terstir.
    ceza gibi sago gibi fuat gibi isimler ciddi bir duruş sergileseler bizim çocuklar bunlar ya bana da rispek attılar o zaman bunları göz ardı edelim arada yalandan kağıttan pehlivanlık yapalım pozlarına girmeselerdi şu an piyasada böylesine leş içi boş bir rap müzik var olamazdı. en azından içi dolu tracklerin olduğu sosyal meselelerden bahseden raplerde varlığını sürdürebilirdi. şu an dar pantolonlu renkli saçlı cadde bebelerinin alayının rapçi olup bu müzikten saçma sapan paralar kaldırmasın da sanatın içini boşaltmasında bu tavır ve sanatçı duruşu sallantılı olan ve aziz kategorisine alınan bu abilerin ciddiyetsiz duruşu oldukça önemlidir.
    saygılar

    ninja

    6/8/2020 23:48
        heart_plus : 28 stat_minus_2 : 1 
    #258792