Hakkına girmek istemiyorum ama maalesef bazı manevraları bu dini tutumun sadece bir imaj olduğunun alametidir. Yanlışsam Allah içimdeki su-i zannı def etsin.
Misal küfüre dönüşü. Eğer bir insan küfüre tekrar başlamasına bahane olarak "tarz değişimi"ni ileri sürüyorsa, o insanın zamanında küfürü bırakışının sebebi de dinî bir gereklilik değil, düzgün bir imajla insanların gözüne yaranma ihtiyacıdır. Şimdi pesimist ep 6'dakiler küfür sayılmaz diyenler olacak, ama kendisinin yıllardır küfürbazlıkla suçladığı kişiler de ondan daha fazlasını telaffuz etmiyordu ki. Onlar da argoyu aşmıyordu ki. Ceza da küfürlü şarkılarında bile belli bir ahlak kaideleri ile mahduttu. Ama yıllaca küfürbazlıkla itham edilip mutaassıb mf tarafından namus ve haysiyete taarruz teşkil edecek mahiyette tahkir edildi, halkın nefret ve husumetine maruz bırakılmaya çalışıldı. Şimdi sagopa'nın küfüre tekrar başlamasını sorgulamadan "eski sago geri döndü" diyerek mutluluğa hasretmek insafa sığmaz. Kendisi beyaz show'da şarkılarını dinletemediği için küfürü bıraktığını söylemesine rağmen, fanları tarafından bu küfürsüzlüğü bir gazete kupürüyle dini vecibeye isnad edildiği zamanlar hemen unutulup yeni haline uyum sağlamak yakışık almaz.
Ek: taşın suyunu değil, kafamızdaki soru işaretlerini çıkartmaya çalışıyoruz. hardcore olsun olmasın konserlerinde şarkılarının küfürlü yerlerini sansürleyen birinin, 2013'ten sonra buna gerek duymayıp küfürlü yerleri rahatça telaffuz etmeye başladıysa, kendisini değişime sevk eden bir fikre muhattap olduğu bellidir. konserlerinde şarkılarında tanrı kelimesini rab kelimesiyle değiştiriyorken artık buna gerek duymadığını da görüyoruz. Tamam amatör ruhu kaybedince behemahal çıkar amaçlı hareket edebilirsin ama kendine üstünlük temin etmek için sadece küfürsüzlüğü kullanmadığı, aynı zamanda başkalarının küfürlülüğünü hor gördüğü için tekrar o hale kendisi dönmesi abes diyorum ben. kaldı ki bu küfre dönüşünü yüzlerce manevrasından biri olarak örnek verdim, sagopa'nın bu değişkenliğini başka bir çok konuda da tebarüz ettiği malum. bir başka misal: diğer dallardan ünlülerle feat atmaya karşıyken, en sonunda bu muhalifliğini de aştığını gördük. netice itibariyle kimi ne üzerinden eleştirdiyse sonunda hep kendisi de o hale tebdil oluyor. Bir başka misal: hadisleri inkar edenlere şebelek derken tabiri caizse gitti kendisi şebelek oldu. İşin tuhaf yanı bu adam hangi fikirde olursa olsun onu en iyi kendisi biliyor gibi, o fikirden başka her fikir yanlış gibi savunmasına rağmen o fikri terk edince kat'i yanlışlığını ortaya koymaya çalışan da kendisi oluyor. Eskiden hadislere inanmayanları gafil olarak görüp, sonradan inanların müşrik olduğunu söylüyor. Böyle işte. Ne zaman adamın bir davasına güvenip peşinden gitsek, bir gün o yoluna tam zıttına gidiyor ve peşinden gelenleri çatırt diye ortadan ikiye bölüyor.