karakter ve sanat - bol sözlük

karakter ve sanat



başlık no:24520 okunma:1675



  1. selamlar. hem sözlükte hem diğer eser paylaşım platformlarında sıkça bununla alakalı sitemler gördüğüm için böyle bir konu açmak istedim. bunu en çok türkçe rap kitlesinde görüyoruz. yani şu 'iyi rapçi ama karakteri bok o yüzden dinlemem' tavrı. bana genel anlamda aptalca geliyor ya bu. ne biliyim bir sanat eserini dinlemenin onu yaratanın karakteriyle ne alakası olabilir ki? yani adam iyi müzik yapıyosa ve ben bunu o adamla muhatap olmadan dinleyebiliyorsam neden o adamın karakteri beni bağlasın ki? bir de söz konusu durum sanat eseri olunca daha da dallanıp budaklanıyor benim için bu durum. nasıl? şöyle, belki adam bünyesinde barındırdığı karaktersizlikten beslenip üretim yapabiliyor? olamaz mı? bence olur. ne biliyim ben en iyi şarkılarımı en boktan psikolojik durumlarımda yaptım yani benim için o boktan psikoloji eser doğurmaya yaradı. yermek amaçlı değil örnek amaçlı isim vericem mesele şehinşah. onu örnek vermemin sebebi herkes tarafından en çok onun karakterinin yerden yere vurulmasından dolayı başka bir niyetim yok. yani belki şeyho bu şekilde yaşadığı için bu şekilde üretiyor. olamaz mı? tam anlamıyla olur hatta amerikalıların dediği gibi absoluetly kardeşim. bence bu geyik boş bir geyik ve tedavülden kalkmalı. türkçe rapten yola çıkarsak yapanın karakterine göre müzik dinleseydim kendim dahil hiç kimseyi dinlemezdim. ben herkesi tanıyorum ve ciddi anlamda aklı başında çok sağlam karaktere sahip bir tane bile rapçi tanımıyorum. dışardan tam bir beyefendi gibi görünenlerin iç dünyasında ne karanlıklar beslediğini de çok yakından biliyorum. daha fazla da kafa sikmek istemiyorum. selam ve barış diyorum.
    tekfurline
    19/9/2018 14:41 ~ 19/09/2018 14:45
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  2. daha demin maestro'nun albümü yollamaması olayı üzerine bunları düşünüyordum. yerinde bir başlık olmuş.

    ancak bunun sonu gelmez dostum. atıyorum x bir rapçinin y bir davranışı z bir kişinin ağrına gitmiştir ve burada herkesi etkileyecek şeyler yazar. o x rapçinin bir t davranışı u kişisinin onu sevmesine sebep olmuştur filan falan...

    'apo'yu özledik' diyen ahmet kaya için dahi bu tartışma bitmiş değil (benim için dahi bitmiş değil, yanlış anlaşılmasın.)

    rap dünyası bu işin içinden çıkamaz. burası 90'ların televole'si. ingilizce'yi %100 bilsek bırakacağız zaten bu piyasayı.
    anonim
    19/9/2018 16:21
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  3. dediğinde çok haklısın aslında kişinin ürettiği işe bakmak en doğrusu fakat o da karakterle orantılı oluyor genelde. gerçi istisna durumlar da var.
    örneğin yaptığı bazı parçaları ne kadar beğensem de şehinşah dinleyemiyorum ben artık. yani bazı arkadaşlara komik gelecek, kızacaklar ama adamı her açtığımda sübyancı olduğu aklıma geliyor. ve onu dinlediğim için vicdan azabı hissediyorum. ciddiyim :((
    1ncipatlamazsapatlayabilir2nci
    19/9/2018 17:28 ~ 19/09/2018 17:29
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  4. Bu konu çok gri bir alan, her husus istisna olduğu için ortada bir kaide yok.

    İki örnek verelim. Anket yapılsa sözlüğün %90ı sagopanın kişiliğini beğenmez, karakteri kendine ters gelir. Fakat sözlükte bpg başlığına baktığımızda millet faça çekiyor "ya bu nasıl güzel bir albüm" diye. O kitleye ben de dahilim bu arada. Buradaki mesele, sagopa sevilmeyen yönlerinin tam tersi kısımları görülecek şekilde bir albüm yaptı, herkes o albüme vuruldu.

    İkinci örneğimiz de elleran elvis. Düzgün biri olsa aslında kafiye tekniği biliyor, altyapı seçimleri sıradışı ve yaratıcı. Hakeza dinamik bir vokali de var, rap söylemeye uygun. Fakat halihazırda kötü olan karakterinin çoğunlukla kötü yanlarını müziğiyle dışa vurduğu, entelektüel birikimi olmadığı, kötü alışkanlıklarını özendirecek biçimde anlattığı için karakteri o kadar kötü değilse bile (varsayalım ki o kadar da kötü değil) müziği bu durumu katmerliyor ve bilinçli kitle tarafından hepten dışlanıyor.

    Ha bir de alternatif örnek verelim. Komutana sniper neresinden yo'da bi başlık açmıştı burada da var, o başlıkta önder şahinin rapi çok iyi olmasa da abiliği ve karakterinin camia tarafından sevildiğini belirtmişti. Sırf karakteristik özellikleri yüzünden çok iyi olmayan müziği de övülüyor zaman zaman, yani karakteri yine sanatını etkiliyor.

    İnsan çok değişken olduğu için parametreleri ummadık konuları bile etkiliyor. Sanat da bunlardan biri. O yüzden bu alan maalesef tartışılamayacak kadar öznel.

    Son olarak karakterin sanat dışında etkilerine dair bir soru da sorayım. 1. Dünya savaşı sonrası hitler sayesinde yeniden sanayi devrimini yaşayan Almanya o kalkınma planları ve o sevilmeyen lider sayesinde hala yıkılmaz bir güç. Peki biz bu konuyu nasıl yorumlayacağız?
    psycho deaf
    19/9/2018 18:33
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  5. @4 gerçekten seninle aynı yerdeyim. son sorduğun sorudan da çıkmak çok basit değil. bu konu harbiden fazlasıyla gri.
    tekfurline
    19/9/2018 19:01
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  6. benim gözümde şarkılar birer moddurlar, bir halet-i ruhiyyedirler. o halet-i ruhiyyenin gerçekliğine zarar verdiği zaman insanlar bunun karakteri bilmem ne o yüzden de dinlemiyorum, diyor. benim gözümde şarkı ne kadar kurmacaysa, insanın karakteri / kimliği / personası da o kadar kurmacadır. bu iki kurmacayı birbirine destek çıkar şekilde inşa edebilenleri de her zaman severim. çünkü her ikisini de sunuyorsun artık yani zamanında öyle değildi. ama burada iyi-kötü gibi bir ahlaki bir ölçütüm yok. moralists have no place in an art gallery

    hitler konusunda xD genel olarak ezra pound'un o dönemler yükselen faşist dalgayla ilgili, ikinci dünya savaşı sırasında ve sonrasında ve ömrünün sonlarında bazen de birbirleriyle çelişen tüm söylemlerine katılıyorum. yani en azından bizim bugün bakıp salakça ve bize öğretildiği şekliyle hitler'in deliliği abi durumu değil olanlar. savunuyor filan değilim yanlış anlaşılmasın. ama bunlar bir sebep sonuç silsilesi tümüyle yani. hitler'in şahs-ı manevisinin xD çok da önemi yok.
    shua0
    19/9/2018 19:42 ~ 19/09/2018 19:46
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  7. "o senin kulağının bileceği iş ve pek sikimde değil. "
    anonim
    19/9/2018 19:58
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. @8 bu cevabı verdim evet ama sen bunu istedin. ayrıca sokak ağzı gibi dursa da kendi içinde karşıdaki kişinin görüşüne bu kadar saygılı bir cümle olamaz, huzurunda nadir de olsa kendimi tebrik ediyorum ama bir konuda da beni aydınlatmanı istiyorum bunun bu konuyla ne alakası var? ısrarla bana gazap'ın ben fero'dan daha wack olduğunu dikte etmeye çalıştın ve buna verdiğim cevabı karakterimle mi bağdaştırdın? öyleyse saçma olmuş ve karakterim bu cümleden çok daha bozuk yeri gelince, kusura bakma dostum ve fikrim hala aynı o senin kulağının bileceği iş.
    tekfurline
    19/9/2018 22:49 ~ 19/09/2018 22:51
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  9. (bkz: sanatçıyı iyi yapan en önemli şey) başlığında dikkatimi çeken durumdur. oraya rapçilerle evlenilmeyecekse karakterinin ne kadar önemli olduğuyla ilgili bir entry giriyordum, toparlayamadım. başlık bu konuyla ilgili daha iyi bir tartışma ortamı yarattığından buraya yazıyorum.

    öncelikle karakterin nasıl tanımlanacağı önemli. çok genel bir kelime oluyor.
    karakter evet bazen önemlidir. bazen de s*kerler karakterini müziğini yap geç derler.
    ben de bazı diğer yazarlarımız gibi bu konuda kitlenip kalıyorum.

    üzerine geniş bir zaman diliminde tartışmalar yaparak bir fikir edinilebilir.
    anonim
    21/2/2019 22:03 ~ 21/02/2019 22:07
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  10. Sanatın güzelse iyi sanatçısındır karakterin güzelse iyi dost arkadaşsındır ikisi birden varsa efsane oluyorsun.
    1453
    22/2/2019 01:23
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  11. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: