işim çıktığı için değerlendirmelerim bu parçada kalmıştı, döndüm.
beat güzel bence, akışkan, agresif. vokal biraz içe dönük olmuş, daha ağız açık okunursa teknik olarak ileriye atılacaktır. mix olarak ise vokal altta kalmış. lirikleri, yapılan yükselişleri, düşüşleri çok beğendim. bir hikayesi, prodüksiyonu olan, güzel bir switch'i olan, kendine özgü akışı olan bir parça. ilk baştaki wobble'lar, sondaki distorted 808'ler ayrı hoşuma gitti.
beat: 10/10
vokal: 8/10
lirik: 10/10
mix: 7/10 (vokal miksi geride olsa da beat çok iyi taşıdığı için artırdım puanı)
edit: switch'ten sonraki basslar için regular show'daki basketbol tanrısının müziği demiştim, arkadaşımız da oradan esinlenmiş :)
@3 çok teşekkür ederim abi, beat'e bayağı abanmıştım agresif olsun diye hatta yeterince agresif olmadı diye düşünüyordum, entry'i okuyunca içime su serpildi :d ilk defa vokal mixliyorum, açıkçası benim de içime sinmemişti bu hali ama düzeltecek teknik bilgim yoktu.
albüme storytelling bir parçayla katılmak istedim, hikayesini yazayım buraya tam olsun:
"dün gece girişte yakaladık adamı"
diye başlıyor parça. gaziantep'te kalan saygın bir "iş adamı"nın evine rakiplerinden biri casus göndermiş. güvenlik bayağı sıkı tabii, adamı enseliyorlar. onca dayaktan sonra ailesini tehdit ediyorlar. herif "saygınlar" ailesinin ismini veriyor.
"casuslara söyleyin, adresi alın
adamları toplayın silahlar hazır"
saygınlar ailesinin ana mekanlarından biri basılıyor, hasar alınmadan etraf dağıtılıp ayrılıyorlar. cesetleri ve tanıkları ortadan kaldırıyorlar.
"senin için ilk tabii, hep kan akar burada"
dinleyici bu şarkıyla birlikte ana karakterle tanışmış oluyor, adam da ortamı böyle tanıtıyor falan.
"Bizim kardeş geri geldi, peşimizdeler dedi
Hapse geri dönmücez, önlemleri alın
Mahkemede sahte tanık, dağıtıyoz rüşveti
Kabul edenlere gül, etmeyene yazık"
burası bence açık
"Hepsi pişman, sorduk gümüş mü, seçtiler kurşun
Yeni günah, yaz Atid, kenarda dursun
Konuşma, hazırda duruyor kürsü
Haklıydık, ve aklandık, konu kapandı"
atid: kişinin sol tarafında bulunan günah meleği. teklifi kabul etmeyenleri geberttik, yapacak bir şey yok deftere yaz.
adliye çıkışı haberciler peşlerinde sıra oluyor, herif ünlü bir iş adamı ve adı büyük bir katliama bulaşmış. herkes merak edecek tabii. sorulan soruları "aklandık ve beraatimiz verildi, susun amk" diye kestirip yoluna bakıyor.
"Alo Ahmet, adliyeden al bizi
Kol gezer tehlike
Arkamızdan mal mal bakıyo medya
Biz zırhlıyla dönerken eve"
arabaya binip dönüyorlar işte.
"İtlerin iki arabası da peşimizde, ölmek istemiyorsan bas oğlum
Şimdi de camdan dışarı çık ve bağır"
saygınlar sorunu kökten çözmek için peşlerinden iki araba göndermişler.
"Gel, gel, gel gel gel, gör belanı
Şimdi tetik sırası bizim, sizin için ecel zamanı"
arabada çatışıyorlar. söze ekleyemedim ama çok sayıda sivil ölüyor, sonuçta yolun ortasındalar.
"Hassiktir hedefi kaçırdık, bunlar geçen gördüklerimin aynısı
Adamlar profesyonel, adamlar usta, Ajan 47 bunların kalfası
Biliyorum, kesin emir aldılar, hiç birimiz burdan sağ çıkmasın diye
Ve şimdi de piçler- dur dur dur, roketatar"
roket atıyor piçler
şimdi burada beat değişiyor. arabada hayatta kalan sadece ana karakter ve dinleyici, geri kalan herkes roketle ölmüş. ortalık cehennem, çok fazla sivil kayıp da var.
hem mafyanın adamları anlamında köpek, hem de gerçek köpekleri aynı anda salıyorlar. ana karakter hepsini öldürüp dişlerini mesaj amaçlı söküp gönderiyor.
"Yapmıştım kendimi korumak için ve arkamdan diyolar katil
Ardımı temizlemeden arkama bakamam, operasyon var, sikmişim saati"
ünlü bir medya ajansı'nın başı, saygınlar'dan emir alarak bütün bu saldırıyı ana karakterin üstüne yıkıyor. gece gündüz propaganda haberleri yaptırıyor. "hayatım sikildi sikileceği kadar, bari intikam alayım" diyerek ana karakter operasyona başlıyor.
"İstanbul, yenişehir, gök siken binalar
Planı yapıyoz, patlıyo biralar
Bunların başı bak en üst odada
Benim bruder saklanır orada"
"Kapıdan dalıcaz, sıkıntı güvenlik
Patlıyo silahlar, ilk katta şenlik
Rehine öldürmek harbi lan bizlik
Nefes alın lan hedefe geldik"
burası da açık bence
"Demek burdasın, o küçük beyninle iftira atıp kaçıcan sandın
Kekeleme hiç, burda kamera yok, biz bizeyiz rafık, bırak yalanı
Hedef hep bizdik, kötülük sizle, bu kadar sohbet yeter, arkadaşı
Cama çıkarın, manzara güzel, bok gibi düşerken betonu izle"
rafık: antep'te kanka, arkadaş demek.
attığı iftiraların hesabını sorup adamı sorguya çekiyor. sonra da herifi en üst katın camından atıyorlar.
zaman yetmediği için ikinci kısmı ayarlayamadım, yoksa saygınlar'ın reisine de baskına gideceklerdi. beat daha da agresifleşiyordu falan. belki onun için ayrı bir şarkı yaparım.
çok özgün bir parça, inanılmaz bir cevher. tebrikler.
vokal mixi bilinçli bir tercihle mi bu tarzda yapıldı bilmiyorum ama biraz daha temiz bir vokalle ve flowda birkaç yerde ufak dokunuşlarla parça yeniden işlenebilir. remake, ikinci parçayla birlikte bir ep olarak yayınlanabilir hatta.
duyar duymaz aklıma direkt james harden kılıklı sniper şarkısı geldi. Storytelling parçaların hastasıyız zaten, üstüne üstlük bir cinayeti anlatınca daha da seviyorum ben (bkz: sorry louie). Beate gelicek olursak fazlasıyla fazla farklı ses var ve bunları sentezlemeyi çok iyi başarmış takeda. Büyük bir şaşkınlıkta dinledim. Hatta ve hatta sorry louie ve james harden kılıklı sniper'dan daha profesyonel diyorum. Gerçekten öyle. Beat switchler bile kafidir. Hem hikaye yazıyorsun hem de onu şarkı sözlerine çeviriyorsun, 1 yıldır 1000den fazla satır yazdım (evet saydım) ancak ben hiçbir zaman beceremedim bunu. Gerçekten takdir ediyorum. Devam şarkısını ve epyi büyük bir merakla bekliyorum.
bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz. hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.