sansar salvonun çoğu liriğinin anlamsız olması - bol sözlük

sansar salvonun çoğu liriğinin anlamsız olması


başlık no:18471 okunma:1283

  1. son yıllarda gözlemlediğim durum. mesela sigara yanınca'ya bakalım

    Hiçbir yer turuncu değil ön camım da buğulu.
    Silecekler ses yapıyor sanki stres atıyorlar,
    Yürüsem daha iyiydi trafikte durdu.
    Geri dönmüyordum ama dönmüş bulundum,

    sırf bişeyler yazmış olmak için yazıldığı o kadar belli ki.


    Oyunun Anlamı'na bakalm

    Bu ne biçim iş?
    Böyle terletir mi kış?
    Şimdi tam zamanı. Aş!
    Bunu tam zamanı kaç?
    Bende yok amaç!
    Aç biatch. Başımda taç


    olmadı sansi sınıfta kaldın.
    tyler durden | ? | 15.3.2017 19:17
    (#95772)
  2. bıktım sansardan yov bana meme verin.

    bu arada veto
    ret1arius | ? | 15.3.2017 19:48 ~
    (#95774)
  3. ' son dönemlerde ' olarak belirtilmesi gereken başlık. Koskoca psikopat yazarı pesimist sikik kulaklılara yem etmek doğru olmaz.
    deepsky | ? | 15.3.2017 20:18 ~
    (#95783)
  4. (bkz: adam haklı beyler)
    yeni yazar | ? | 12.9.2017 21:24
    (#113247)
  5. ilk paylaşılan dörtlüğün anlamsızlığı ne anlamda? sözlükte yazacak kıymetli bir şey pek yok artık. bari böyle başlıklara girelim anasını satayım. ilk dörtlük kimseye bir anlam vaat etmiyor. ama sırf yazmış olmak için yazılmış filan değil. yani ikincisi de değil gibi ama ilki hiç değil. oturup ahmet haşim'lik yapıp anlam nedir "şiirde mana ve vuzuh" gibi bir şeye girişmek istemiyorum. ama bilhassa ilk dörtlükte zaten vurgulanan şey anlamsızlık, gelip geçicilik, karmaşa ve bunun yarattığı bunalma. yani ilk üç mısra (diğeri başka bir konuya geçmek artık ve aynı ruh haliyle ilintili) size bir ruh hali sunamıyorsa, siz anca herhangi bir siyasi liderin anasını bilmem ne yapayım, televizyon izlemeyin, kapitalizm kötüdür, çok güzel bir kıza aşık oldum gibi slogan ve basma kalıp cümleler dışında bir şeyden anlamıyorsunuz demektir. dolayısıyla söz yazmak, anlam filan gibi işlere çok kafa yormayın derim.
    shua0 | ? | 13.9.2017 05:15
    (#113276)
  6. sence ilk vörsdeki sözlerin , örnek verdiğin basma kalıp laflardan bi farkı var mı ? o sözlerde nasıl bi derinlik buldun acaba biraz bahseder misin ? yoksa sen bi fan-boy musun ?
    tyler durden | ? | 13.9.2017 20:23 ~
    (#113319)
  7. moruk zaten söylemişim yukarıda, ilk dörtlük kimseye bir anlam vaat etmiyor diye. öyle fan-boy geyikleriyle filan uğraşamayacağımı anlaman için, az önce hakkında bir şeyler okuduğum, sansar'la kıyas kabul etmeyecek derecede uçuk, büyük bir örnek vereceğim.

    "Here we are, picking the first fern-shoots
    And saying: When shall we get back to our country?
    Here we are because we have the Ken-nin for our foemen,
    We have no comfort because of these Mongols."

    bu şiirin bu dört mısrasında nasıl bir derinlik buldun mesela? öyle bir derinlik yok. burada sadece bir ruh hali var. burada bir motto yok. bu sözlükte anlamlı söz diye bir şey tutturulmuş gidiyor, nice başlıklarda. aradığınız tek şey motto moruk, slogan. "silecekler ses yapıyor sanki stres atıyorlar". buradaki yansıtmayı, dışavurumu farketmiyor olamazsın. ama bu söz sana bir şey vermez. yani seni ateşten koruyacak kelimeler filan değil bunlar. kaçıncı kez söylüyorum bilmiyorum ama bu sadece bir ruh halini sunmaktır. basma-kalıp laflardan da farkı buradadır.

    şu ağzı da sevmem ama bu sefer yapacağım, çünkü sözlüğe girince sıkılmaktan bıktım anasını satayım. karşında öyle dan dun fan-boy musun sen filan diye gireceğin kalibrede adam yok. sansar benim sikimde değil. hayatı boyunca anlama bir mesele olarak kafa yormamış çoluk çocuğun burada edebiyat eleştirmeni gibi bu söz anlamsız, bu söz anlamsız diye sayıklayıp durmasını görmek insanın sinirini bir yerden sonra bozuyor.

    shua0 | ? | 14.9.2017 00:10
    (#113342)
  8. @8 anladık be moruk bildiğin fan-boy'sun işte.
    tyler durden | ? | 14.9.2017 00:38
    (#113344)
  9. @9 bunu beğenmeyen adam bunun biraz daha üst seviyesinde bir şeyler aramak isterse patron dinler, red dinler, allame falan dinler. sansar salvo'dan sagopa kajmer dinlemeye geçiş lise 1'den yüksek lisans'a geçiş gibi bir şey olur. ciddiyim.
    vok | ? | 14.9.2017 01:53
    (#113345)
  10. aga her başlıkta konuyu nasıl sagopa'ya getirebiliyorsunuz amk anlamış değilim.bıktım artık en alakasız konuda bile bu adamın adını görmekten.yanlış anlama sipil, bu genel bir isyan.sana karşı değil.
    .
    bu arada vok'a katılıyorum.(sansar,sagopa kıyaslamasına)
    nihavent | ? | 14.9.2017 02:12 ~
    (#113348)
  11. son 3-5 sene için katıldığım söylem.
    yeni yazar | ? | 10.3.2018 21:02
    (#126662)
  12. @shua0 ya katılıyorum. gayet hoş bir dörtlük bence sigara yanıncadan alınan parça. rap parçasının nasıl yapılacağıyla alakalı hiç bir sınır yok. direk mesaj verebilirsin, hikaye anlatabilirsin veya bir duygu durumunu resmedersin. burda sonuncusunu yapmış işte sans. konudan biraz sapıcam, bu kitlenin rap veya sanat anlayışı dinlediği rapçilerin sanat eleştirileriyle sınırlı. çoğu rapçi "gerçekler 'sert' anlatılır" "fakirlik anlatılır" "aşk şarkısı yapılmaz" üçgeninden çıkamadığı için şarkılarındaki temaları ve duygu yelpazeleri kısır. sanat felsefesiyle alakalı bir şeyler bilse keşke. günün yaygın sanat felsefesi "sanat yapmak amacıyla yapılan her şey sanattır"a geldi. dinleyenlerin ağzından hala "öyle yapılmaz" "toplum için sanat" gibi liseden kalma laflar işitiyoruz. hani sansar diyodu ya "üniversite yılları, sansar dinlemek için fazla havalı" diye. havalı olduğumuzdan değil abi. ergenliğimizde biz erkeklerin hayatında büyük yer tutan öfke duygusu karşılayan battle rap yerine başka duygular hissetmek istiyoz biz. ben türkçe rapi duygu ve tema çeşitliliği bakımından yetersiz buluyorum. kendine bu kadar ifade alanı sağlayan bir müzikte bu kadar konu darlığı olması ironik. bütün gün türkçe rap dinlenmez arkadaşlar.
    my mind is inclined to flow | ? | 10.3.2018 22:29
    (#126671)
  13. imgeli anlatım yapıyor olabilir
    ek demek ekmek und cekirdek | ? | 10.3.2018 22:41
    (#126672)
  14. karanlığa karşı kazanmamız gereken mücadelenin bir parçasıdır.
    booyaka | ? | 10.3.2018 22:52
    (#126677)
  15. @6 benim böyle durumlarda yaptığım en büyük önerme şudur: MC yazarken aslında bizim anladığımız şeyi mi hedefliyor? Çok büyük bi handikap çünkü. Yani tutar çok basit bi cümlenin ufak bi vokal tonlamasına sayfalarca derinlikte şey yazarsın, ama adam çıkar ''nedir abi söyledik işte güzel değil mi?'' der o derinlik yok olur. Bu açıdan bakınca kesinlikten bahsedemeyiz bence. Varsayımsalsa evet makul
    sun tzu | ? | 11.3.2018 01:53
    (#126705)
  16. facebook | twitter | youtube | spotify | bol anket | uyarı | devlog