hal ve gidiş sıfır

#95327 - bu entryi ortalama 212 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. albüm dün kafamda geleceğe dair sorularla yurda doğru seyirtirken kargocu abi'den gelen haberle birlikte elime geçti . kargoyu hiç beklemiyordum ve bu ansızın gelişen atak, ekran başından kendi hayatını sadece izleyebilen bana kısa süreli fakat etkili heyecanlar yaşattı. açıkçası çok fazla dinleme fırsatım olmadı. toplamda tüm albümü 3-4 kere dinlemişimdir. fakat merak eden dostlar için kendi çapımda bir şeyler karalayacağım.
    öncelikle albümün içinden kitapçık çıkmaması üzdü fakat bunu poster ve sticker ile telafi etmişler. albüm-eğer aldıysanız- çağrı sinci'nin modern zamanlar albümünün aynısı, fiziki olarak. şimdi şarkılar hakkında naçizane yorumlarımı paylaşacağım.

    1-intro: hafızam beni yanıltmıyorsa cüneyt abi'nin yıkılmayan adam isimli filminden bir skit'le başlıyor intro. "klasik saian" dedirtiyor, yüzümde hoş bir tebessümle. devam eden kısımda scratch'ler fakat beat o kadar güzel ki "keşke intro yerine şarkı olarak kullanılsaymış" dedim
    2-gari: bu şarkıyı zaten bir cypher videosu ile yayınladıkları için biliyorsunuz. burada saian iyi ama k"st... neyse daha fazla devam edemeyeceğim. "sokayım götüne 26. maddeni!"
    3-kokoroz:nakarat kafa sallatan cinsten, demek ki iyi. k"st'ün verseler dinlerken sanki kendini bi nehre bırakıp ölümü bekliyormuşsun gibi hissettiriyor ama saian sanki aksak ritm yapmak isterken düz okuyor gibi oluyor ya bazen, sevemiyorum sanırım bu işi.
    4-vahşi kan akacak:bu şarkının da beat'i ve saian verse'ü sanırım pmc cypher 2'de vardı. dj geda ve saian'ın olduğu işte, biliyorsunuz. nakarat geçiş kısmındaki o köprüde k"st back vokal yapmış, scratchler ve bir tane daha cüneyt arkın repliği var. ama bilemedim bunun hangi filmden olduğunu. bu şarkı da saian'ın verse sanırım bir adım daha önde gibi gibi. he bi de bu işlerden çok anlamam ama, sample sanırım, incubus-magic medicine
    5-uçurum çiçeği:bu şekilde bass ağırlık beatleri seviyorum açıkçası fakat saian'ın yine aksak ritmi ilk başta beni bir afallatıyorsa da alışıyorsunuz sonra. k"st biraz daha eleştirel yaklaşmış verse'te günümüze, bu hoşuma gitti. ve şarkı sonundaki nakaratı atın ayak seslerine benzer bi ritme söylemişler, beati kesip. güzel beklenmedik bir hareket.
    6-neremde biten kavga:beat, isviçre dağlarının güneşli ama soğuk havası gibi. k"st biraz daha tutuk kalmış bu şarkıda albümün geneline göre, saian ise sanki makber gibi, kırık kanto gibi rap'inin edebi yönünü biraz açığa çıkarmış. "ve içinden çıkamadığımız cumartesiler..."
    7-pentekontera:kelime anlamı olarak bir çeşit kadırga denebiliriz şarkının ismine. biraz daha deep havası hakim bir beat, k"st'ün o boğuk sesi çok yakışmış. saian da en sonda söyleyeceğini söylemiş ve güzel bir kapanış yapmışlar.
    8-kapito:"sizin tupac'ınıza kafam girsin, bize gerek bedrettin" sözü ile eminim dikkat çekecektir saian. evet albüm genel olarak sert ve kara fakat bu şarkı daha bi başka, hem saian hem k"st acımadan yapıştırmış rap'i.
    9-benenah: şarkı yayınlandığı için bunu da biliyorsunuz, benim gereksiz yorumlarıma ihtiyacınız yoktur bence *
    10-gönlümün locasındaki ceset:saian gayet temiz olan vokalini biraz brutalimsi yapmış galiba, fakat ben pek beğenemedim. verse güzel, söyleniş tarzı hoş değil. k"st'ün nakaratı güzel ama verse'ü kadar değil.
    11-biçare: bunu da biliyorsunuz.

    arkadaşlar albümü kafanızda az da olsa bir şeyler canlansın diye elimden geldiğince yorumladım. dinledikten sonra bana katılmayabilirsiniz, eksiklerim olduğunu fark edebilirsiniz ama ne olursa olsun sizden tek isteğim benim bir rap otoritesi değil de kendi halinde bir rap dinleyicisi olduğumu unutmamanız. umarım faydalı olmuşumdur.

    hector

    11/3/2017 17:20 ~
        heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0