fuat ergin

#427543 - bu entryi ortalama 166 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. appledaft arkadaşımızın fikrine saygı duyuyorum pek tabi ki ama katılmıyorum. Bence fuat'ın ceza ve sagopa'ya göre en büyük eksikliği prodüktör değildir. adam bu en son olayların açılmasına sebep olan malum videoda bile tr ye geldiğimde ne adam akıllı ekipman vardı ne adam akıllı müzik programı vardı diyor. Bunlar chat mikrofonuyla kayıt alıp müzik yazılımı diye fast tracker kullanıyorlardı diyor ki ben bu sözünde doğru söylediğini düşünüyorum. sago bile eski parçalarında fast tracker adlı yazılımın ismini geçiriyor.

    yazılım ve ekipman eksiğinin haricinde sagopanın ilk beatlerine bakarsanız türkülere çok basit ilavelerle tangur tungur beatler yaptığını hatırlarsınız. benim bildiğim sagopanın en eski şarkısı ölüyorum ölenlerin yerine adlı parça ve sanıyorum ki 98 yılında kaydedilmiş bir bunu dinleyin ve sonrasında sözlerim silahım ve ihtiyar heyeti gibi albümleri birde 99 yılında çıkan hassicdir albümünü. beat olarak bir eksikliği olmadığı tam tersine daha global hiphop anlayışına uygun beatler olduğunu göreceksiniz.

    bana göre asıl sıkıntı fuatın kültürel olarak tam olarak türkiye kültürüne riayet eden bir kafası hiç bir zaman olmadığından ve biraz şahsına münhasır bir insan olmasından kaynaklı. bu durumda almanya'da yaşaması alman kültürü içerisinde raple tanışması almanyada olmasından dolayı amerikan kültürüne de aşina olması ve türk kültürü bir araya gelip oluşan sentezin rap tekniğini ve mentalitesini etkilemiş olmasıdır.

    buna örnek olarak mesela seneler önce okan bayülgene ceza ile çıkıp acapella yaparken "gerdeğe girmeden geline pandik" diye bir lafı pat diye diyebilmesi. e bunu televizyonda duyup kaç kişi sözleri de güzelmiş vs diye merak edip araştırır dinleyicin olur veya rapstar yarışmasındaki tuhaf tepkileri oo yea man vs gibi tepkiler ne kadar bizim kültürümüze aittir acaba?.

    yani bugun olduğu gibi geçmişte de rapi bilenler fuatı dinliyorlardı çünkü beatler güzel teknik güzel vokal güzel protest tavır on numara vs. ama birde rap dinleyenler ama müptelası olmayanlar vardı ki bunlar her dönemde olduğu gibi çoğunluktu. şuanda da öyle bu durum böyle olmasaydı bu sözlük de ekşiyle yarışırdı ama şurada hepi topu kaç kişiyiz ki.

    demem o ki fuatın sagopa ve ceza kadar tanınamayıp, kazanamayıp, şöhret olamayıp vs vs. bu halde olmasının sebebi onlar kadar geniş kitlelere hitap etmemesi. onlar kadar aura oluşturamaması.
    misal sagopaya nagmeci arabeskçi diyip kendisinin nağme yapması. dinci tarıkatçı diyip ilahi yapması. pusat dizisinin soundtrackini bile nasıl anlatıyor cengiz özkan türküleri raple kirletmeyelim demiş de kızmış da sonra bam bam girmiş vs dinleyin o parçayı saçma sapan iş gerçekten cengiz özkan doğru demiş bence bir gram uyuşmamış. ama sago teknikten taviz verip affetmem i yapınca olmuş diyor insanlar yada ceza sezen aksuyla şarkı yapıp hiç sırıtıyor mu ortaya çıkan iş.