6 pilli hiphop fanzin

#31958 - bu entryi ortalama 240 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. malum konu hakkında fanzinin facebook ve twitter'dan yazdığı açıklamalar:

    ha şu konu da var ki:
    nitelikli ve halden anlar hiphop insanını arabesk rap savunucusu yaptınız. hani sizin varoş çocukluklarınız? hani sizin kenar mahalle ağızlarınız?
    sen ki tinerci gördü mü götüm götüm uzaklaşan,
    sen ki sokak çocuğu görünce gaspçı zannedip yolunu değiştiren,
    sen ki arabesk rapçi görüp taşak geçilecek malzeme gördüm zanneden züppe mahalle artizi!
    bizi entel dantellikten arabesk ağızlara getirtme anadım mı icabında! sikerimaaaa-bi!
    "ayıktır hani!"
    -----------------------

    dün dj sivo ile beşiktaş kaykaycıları mekanında bir olay yaşadık. tinerci bir çocuk rapçi çıktı. ondan akapellalar aldık. görüntüleri birazdan paylaşacağım.
    -------------------------

    siz almanya'da eko fresh'in anlattıklarını sadece iyi rap oldukları için mi dinliyorsunuz? siz izmir'den yener'i sadece iyi rap oldukları için mi dinliyorsunuz? türkçe rap arabesk sample'lar ile kurulmuştur olum! siz nasıl bir cahillik yapıyorsunuz da bu adamların müziğini ve hayat tarzını dışlıyorsunuz! dayılattırtmayın!

    ------------------
    heijan ile sahne almak istemeyen ve sahnesini geri çeken mc'lere sitemimizdir!
    siz madde bağımlısını dışlarsanız o sokakta yatar! sonra sokağı neden sahipleniyor bizi neden rahat bırakmıyor dersiniz. yolunuzu değiştirirsiniz küfrettiğiniz polisi ararsınız yardım istersiniz gaspa uğruyorum diye .
    hiphop benzer biçimlerde ülke değiştirir. amerika'da brooklyn yer altında dönen cigara muhabbetleri bizde türkçe dönmekte. mesela benim büyüdüğüm yurtoğlu varoşunda.
    6pilli varoştan çıkmadır. ilk sayımızda yazdık maceramızın nerede başladığını. tinerci abilerin basketbol sahasına 6pilli kasetçalar getirip break dance yaptığını, bizim yan potada basketbol oynadığımızı anlattık. 2.sayıda entelektüel düzlemde hiphop sanat şiir ilişkisi başlıklı dosya yaptık. varoş çocuğu doğru yönlendirildiğinde nasıl sanat dünyasına pencere oluşturabilir, bunun örneğiyiz.
    Arabesk rap sahiplenilirse yener gibi arabesk rap yapmayı öğrenecektir bu gençler. belki içlerinden yeni bir idol doğacak. belki uyuşturucudan bahsetmeyi bırakacaklar. belki sokaklarda dans edecekler onlar da tiner çekmeyi bırakıp. belki de 1 lira istemeyecekler. bir sigara istemeyecekler gelen geçenden. siz sahnenizi geri çekin beyler. siz seyirciyi böyle bilinçlendirirsiniz. siz gerçek rapçiler olarak böyle bir tavırla insan dışlarsanız zararı kendiniz görmeye devam edeceksiniz.
    biz sagopa kajmer ceza neyim var ki filan dinlerken onlar rap'i isyankar26'dan mı öğrendiler? dj akmandan mı öğrendiler? silahsız kuvvet nefret yener statik gibi almanyadan islamic force gibi ve bin tane daha old school mc-dj-oluşum hepimizin bildiği gibi arabesk sample'ları ile beslendi ve 2000'lerde hatta 2010'larda da poet gibi saian gibi karaçalı gibi sivo gibi hatta hala ve hala mic check gibi büyük beatmakerlar ve djler hala ve hala arabesk sample kesip üzerine ritim yazıyor. tamam bu adamlar dj akman dinledi de böyle oldu. he amk. bu adam neşet ertaş öğreteceğine ruhi su, kardeş türküler, ezginin günlüğü, mazhar fuat özkan bulutsuzluk özlemi yavuz çetin filan öğreteceğine türkçe müzik denilince kendin ferdi'den başkasını dinlemiyorsun be ulan. hadi gidin işinize abiler. dedirtmeyin adama daha da.
    6pilli entel anarşik fanzin değil bir sokak isyankarının tag defteri, fanzin,
    tepkimizi anlamış olmanız dileğiyle. saygılar millet, peace!
    arabesk rapçiler, respect moruk!

    ------------
    devletlerin alt kültürlerden nasıl beslendiklerini biliyor musunuz? gecekondu mahalleleri, esrarkeşler, tinerci-baliciler, gaspçı, torbacı, yan kesici, kapkaççı, mahalle magandası gibi bütün eksi karakterler devletlerin daimi politikalarındandır.
    "sakın devlete düzene karşı gelmeyin, yoksa aha böyle olursunuz" örneği oluşturabilmek adına varoş kesimler kullanılmakta ve "nitelikli toplumu" tehdit etmek amaçlı alt kültürler vitrinlerin bir parçası olmaktadır. ev-araba-iyi bir iş üçgenini pırıl pırıl gösterip itaat sağlarken bir yandan varoşlardaki gaspçı çocuklar gösterilip "onlardan sizi biz koruyoruz" imajı yaratılmaktadır. bu da demek oluyor ki devletler bir taşla iki kuş vururken, halklar kendi içlerinde çatışma yaşıyor ve kutuplaştırılıyor.
    dolayısıyla gerek hiphop'ta gerek tüm hayatta dışlanan eksi kültürler siz onları dışladıkça size zarar vermeye başlayacaktır ve bu devam edecektir. yani sen onunla arkadaş olmazsan o senin paranı çalacak sokakta, ya da dinleyicini çalacak youtube'da veya konserde.
    saygılar. herkese barış. herkese ama herkese barış. devletten gayrı...


    steryo suleyman

    24/3/2015 18:27
        heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0