kayıt rapçisi vs müzisyen rapçi

#210728 - bu entryi ortalama 183 saniyede okuyabilirsiniz.
  1. kimsenin dillendirmediği versus.

    baykan barlas'ın geçen gün khontkar vs joker temalı bir twite verdiği cevabı örnek olarak koyuyorum.

    twitter.com/baykanbarlas/status/1237348428394500098

    mevzuyu bilmeyenler için anlatayım, joker zamanında khontkardan beat istiyor, khontkar da bir arkadaşının ricasını kırmak istemeyip veriyor beati. joker de " ohoo bunda ritimsiz yerler var, ben okuyamam " falan deyip beati anno domini beatine çevirtiyor.

    şimdi yazının detayına geçmeden, öncelikle itiraf edeyim : ben bir kayıt rapçisiyim.

    kayıt rapçisi nedir ? kime denir ?
    kayıt rapçisi, kayıt alan rapçiye denir. yani bu işi hobi niyetine yapan, müzikten bir beklentisi olmayan, herhangi bir hedef kitle belirlememiş, kayıt alırken kahveyi soğutan, mix yaparken yaktığı sigaradan 2 3 duman anca alabilen adama kayıt rapçisi denir.

    müzisyen rapçi de bu işi meslek edinip geçimini bundan sağlamaya çalışan ve haliyle bu işin tüm detaylarını bilen -bilmesi beklenen- rapçidir.

    yani, ritim olmayan yerde de yardırabilen adamdır. joker gibi ritimsiz yerlerde patlamazlar.

    ha şu da var, bu bahsettiğim - çok abes ama - ritimsiz yerde yardırma olayını iyi bir kayıt rapçisi de becerebilir ancak bu onun müzisyen olduğunu göstermez.
    ancak, müzisyen olduğunu iddia eden her rapçinin bu ritim duygusuyla alakalı basit meseleyi çözmesi beklenir.

    ben bir kayıt rapçisiyim.

    herkes beati dinleyerek söz yazar değil mi ? bırakın beati dinleyerek söz yazmayı, televizyonda bir şarkı çıksa dikkatim dağılır, yazamam. en ufak ritim sesi yazmama engel olur. yani, vaktiyle sansar'ın " kafamda metronom var benim beat bulmama gerek yok " lafı nasıl işlediyse kafama, beati biraz dinledikten sonra en kötü bir dörtlük yazmadan tekrar açıp bakmıyorum beate.

    bu neye yol açıyor ? tek düzeliğe. haliyle yaptığım tüm işlerde bir vasatlık beliriyor. ben amatörüm, beni siktir edin.

    bu işten para kazanan bir örneğe geçelim; joker'e.

    benim bu hayatta sikseler dinlemeyeceğim iki üç isim var, biri de joker. jokerin bugüne kadar dinlediğim tüm şarkıları birbirine benziyor. flow kralı falan diyenler var, saygı duyarım herkesin görüşüne ancak ben bu adamı dinlediğim zaman ritme uymak için fazla zorlama sözler yazan, hemen hemen çoğu şarkısında aynı ritimde devam eden bir kayıt rapçisi görüyorum.

    yeri gelmişken ; (bkz: jokerin komitanın beatini kendi yapmış gibi kullanması)

    sansar salvo da ilk dönemlerinde herkes gibi bir kayıt rapçisiydi. ancak daha sonradan bu işi ilmek ilmek örüp, eğitimini alarak tez dahi yazdı. bugün her ne kadar genel beğeniyi kazanamasa da bir tarz peşinde koşuyor. çok değil bir kaç sene önce fuat erginden daha çok bilinen bir isim olmasına rağmen güncel sound peşine düşüp parayı kırmaya çalışmadı. kendi bildiği stilde devam etti. istediği " müziği " yapmaya çalıştı.

    2000'lerin başında onlarca kayıt rapçisi olmasına rağmen şöhret yakalamış isim vardı ancak bugün tek tük piyasada kalabileni var. hep " koskoca adam oldular, işlerine güçlerine bakıyorlar " denmesine rağmen bence bırakmalarının en büyük nedenlerinden birisi; kayıt rapçisi olduklarını farketmeleriydi.

    kayıt almak güzel, keyifli bir iş. ancak " şarkı " yapmak bambaşka bir olay.

    &if rap gets jealous

    11/3/2020 22:30 ~ 11/03/2020 22:35
        heart_plus : 10 stat_minus_2 : 0