esrarın yasak olması - bol sözlük

esrarın yasak olması



başlık no:23345 okunma:1490



  1. tanım: türkiye'de ve amerika'da federal seviyede mevcut olan kanunsal durum.

    uyarı: sakin esrar falan içmeyin. asla teşvik etmek falan söz konusu olamaz. ironi falan yok. kullanmayın.

    hiphoplan ne alakası var diyorsanız...hiphop tarihinlen haşır neşir olmuş bir bitkidir esrar. klasik diye nitelendirilen herhangi bir albümü ele alırsanız, muhtemelen bir şekilde esrar referansı bulundurmaktadır.

    20. yüzyılında amerikaya göçen meksikalılar tarafından sıkça keyif amaçlı kullanılması, esrarı siyasi gündeme getirmiştir. bu süreçte, göçmenleri hedefe alan koyu hristiyan ve ırkçı kesimler tarafından esrarı şeytanlaştırma kampanyaları yürütülmüștür.

    abd'de illegal olması hala bu süreçte yayınlanan antika düzmece 'araştırmalar' ve geçirilen kanunlara dayanmaktadır. bu yasaklar günümüzde alkol lobisi ve fundamentalist hristiyan gruplar tarafından desteklenmektedir.

    uzun lafın kısası, esrar serbest bırakılmalıdır. siz siz olun kullanmayın. fakat bir reşit adam kendi başına bunu kullanmak istiyorsa, hapise girmesinin, ceza görmesinin hiç bir anlamı yoktur.

    devletin görevi bireylerin özel hayatlarını idare etmek değildir, olmamalıdır. vergisini ödeyen, topluma katkıda bulunan yetişkin bir birey uzun bir mesaiden sonra kendi özelinde isterse tesbih zikir çekebilmeli, isterse bir bira içebilmeli, isterse esrar tüttürebilmeli.

    esrar insanları zombileștiriyor gibi klişe laflara inananların ise burda ne işi olduğunu merak ediyorum. bu müziği icra eden gelip gelmiş en büyük isimler emin olun esrar kullanmıştır. hatta en sevdiğiniz klasik diye nitelendirdiğiniz parçalar albumler muhtemelen esrar eşliğinde üretilmiştir, sana esrar tüketen insanlar tarafından ulaştırılmıștır. "esrar keș iși, beyni öldürüyor, müptezel yapıyor hacı" diyorsan, o zaman diyorsun ki "ben keșlerin, beş para etmeyen zombilerin ürettiği kültürün taraftarıyım". iki yüzlülüğü bir kenara bırakalım.
    isi biten adam
    25.5.2018 08:03 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  2. şarap varken yasakmış değilmiş kimin umrunda
    hint
    25.5.2018 10:38 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  3. @1 e katılıyorum. bir de gelin olayı ekonomik tarafından inceleyelim. karaborsayı duydunuz mu? black market diye geçer terminolojide hani devletin dokunamadığı vergisi olmayan ürünlerin satıldığı market, gayri safi milli hasılaya da eklenmez bu ürünler. esrar bunlardan bir tanesi. satışı yasak olduğundan ötürü silahlı karteller kurulur polislere rüşvet verilir vesaire vesaire en sonunda ürün, alıcıya normal fiyatının çok üzerinde yansıtılır haklı olarak. piyasa döner mi esrar olmadan? ulan dj lerin günlük diskolara çıkışı 10 bin lira o diskonun sadece birayla sattığı günlük cirosu mu 10 bin lira olacak? entertaintment büyük pazar evet ama daha büyük bir pazar biliyorum, uyuşturucu. bırakın legalize edin insanlar alsın burda bakın esrar güzel bir şeydir demiyorum demem de. ama legalize etmek devletin de işine yarayacaktır emin olun (bkz: nüfus azaltma projesi) doğal seçilim başlasın güçlü olan ayalta kalsın :) ayrıca @2 ye de kısmen katılıyorum şarabı sevmem ama genel olarak alkol varken kimin umrunda :p
    albert punchline
    25.5.2018 11:45 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  4. @1e bir ekleme de ben yapayım. nice 70li yılların psychedelic rock eserlerinin lsd etkisi ile çıktığını duymuştum. bugünlerde o tarz eserlerin artık yapılmadığını zannediyorum. en göz önünde örnek olarak nice muhafazakarın bayıla bayıla dinlediği arabesk eserlerin de alkolik bünyelerden çıktığı, hatta parçalarda içerik olarak geçtiği, buna rağmen bayıla bayıla dinlendiği de hepimizin malumu.

    evet gerçekten de böyle şeylerin özendirircesine yapılması kanunen suç olabilir. ancak bazı şarkı sözlerinin de söz yazmış olmak için yazıldığını da unutmamak ve pireyi deve yapmamak gerekiyor diye düşünmekteyim.

    ankarada büyümüş bir insan olarak ben etrafımdaki çoğu arkadaşımın "arabada beş evde on beş" diye pezevenk edasıyla nara ata ata gezdiğini gördüm seneler önce. "saat beşe gelince vereceksin pompayı" dediğini duydum. fakat bugün hiçbiri kadın pazarlığı yapmıyor brolar. bu saydığım işlere bulaşacağı olan varsa zaten bulaşır. kekilliyi dinleyip intihar da eder. edeceği varsa tabiiki.
    anonim
    25.5.2018 12:20 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  5. ulan kimse de oruç legalize edilsin demiyor ne enteresan adamlarsınız.
    650 gayme maas
    25.5.2018 12:45 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  6. Kıyamet denen bişey varsa eğer, esrar ve esrarin temelini oluşturduğu bütün uyuşturucular o güne kadar yasak olması şarttır.

    Serbest olan ülkeleri sıralayıp, suç oranlarını kıyaslayıp; "al işte esrar zararsız" demek ahmakça. Adamların onu nasıl kontrol altına aldığını filan incelemelisin. Kullananan gavatın ne gibi şeylerin sorumluluğunu aldigini, nelere imza attığını bilmen lazım.

    Uyuşturucu denen şey her bünyeye aynı etki etmiyor. Tüketilen tüm şeyler öyle aslında. Ama domates yiyip zombiye dönüşen olmadığı için domates yasak değil.

    10 yıldır mafya dizisi izleyip, katil olmayanlar
    5 yıldır kerhane şarkısı dinleyip, pezevenk olmayanlar
    Pornografik klipler izleyip porno oyuncusu olamayanlar...

    Seviyorum sizi.

    Henüz kanunda pezevenkliğe özendirmek diye bi suç yok. Ya da mafyalığa teşvik diye bi suç yok. Dikkat ediniz Verdiğiniz örnekler komik ve aptalca oluyor zira.
    ret1arius
    26.5.2018 07:59 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 




  7. 'uyuşturucu' kelimesini sevmiyorum. bütün maddelerini aynı grubun içine atıp aynı negatif klaslama ve muameleyi sağlayan bir kelime.

    bu kolaycı ve yanlış bir yaklaşım. sorunları doğru analiz etmek ve çözümler üretmek, yeterli derinliğe sahip isabetli analizlerden doğar.

    uyuşturucunun tanımı nedir? adı üstünde...uyuşturan. bu kelimeyi 'narkotik'len eş olarak tutuyorsak, ilk etaptan yanılmış oluyoruz. çünkü narkotikler upper (uyarıcı) ve downer (uyuşturucu) diye ayrılır.

    bi kimyasal gruplar dahilinde, kaffein (evet kahve ve çayın içerdiği madde) bir uyarıcıdır. dünya çapında tüketilen alkol ise de esrar, ya da cannabis, gibi bir downerdir.

    burda önemli olan bu maddelerin fiziki zararı ve bağımlılık oranlarıdır. bu detayları göz ardı etmeden hükümler, yargılar, ve yasalar geçirmek hem yanlış hem de çok tehlikelidir.

    commons.wikimedia.org

    bazı narkotiklerin insanın hayatını mahvetme potansiyeli var mıdır? elbette vardır. fakat lsd, mantar (psilocybin), ve esrar en zararsız ve kimyasal bağımlılık oranları en düşük maddeler arasındadır. (insanın hayatını doğru ikame etmesi, doğru alışkanlıklar ve kararlar edinmesi, kimyasal bağımlılıktan farklı bir şeydir.) bu maddelerin insanın zihninde ve ruhsal sağlığında ne tür etkilere yol açacağı o kişinin kendi bileceği ve vereceği bir karardır. esrar mesela kimisinde bad trip yapabiliyor, mevcut olan anksiyeteleri tetikleyebiliyor. fakat bir insan sırf esrar kullandı diye müptezel olup hayatını mahvetcek demek doğru bir tespit değildir.

    pcp gibi ağır kimyasal maddelerin insanı "zombileștirdiği, vahşileștirdiği" doğru olabilir. bu tür vakalar vardır. geçen pcp içen bir adam cinsel uzvunu kesip, 2. kattan pencereyı kırıp aşağı atadığını okumuştum. fentanyl, heroin, ve metemfetamin gibi maddeler de insanın hayatını gerçekten nahvedebilecek şeyler. fakat esrarın da böyle etkilere yol vereceği tamamen yanlıştır. varsa da o şahıs kesin ek olarak başka bir şey tüketiyordur ya da tükettiğinde başka katkılar vardır.

    not: Avrupa ve ABD'de ki başarılı modellere gelince de, esrar için öyle çok komplike ve ağır bir denetleme yoktur. yerine göre 18 ya da 21 yaşında olan her reșit, cannabis satan her dükkana gidip tüketebilir ya da satın alabilir.
    isi biten adam
    26.5.2018 23:27 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. i.hizliresim.com
    anonim
    27.5.2018 22:53 ~
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  9. Bugün esrar serbest olsun diyenler yarın bonzaiye başlar extazi, kokain, eroin diye devam eder.
    insanları iyiliğe teşvik edin, nerde bok bişey var oraya yöneliyonuz.
    ugos
    27.5.2018 23:01 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  10. insanların ne ile başlayıp nereye yöneleceği o kişiyi etkiler, kişinin cehaleti kendini öldürtecek maddelere yönelmesine elverişliyse zaten doğal seleksiyon kendini göstermeli. her ne olursa olsun, öyle olursa böyle olur mantığıyla bir şeyi yasaklamak ayrı saçmalık, o zaman mideniz delinir çok içersiniz diye kolayı yasaklasınlar.
    icimizdeki irlandali
    28.5.2018 04:22 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  11. fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: